Guttenmedraken Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Akkurat nå er jeg deltidsansatt å jobbet både på Skjærtorsdag og langfredag. Jeg blir betalt etter timeslønn og lurte på om det er normalt å få ekstra betalt på disse dagene? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) http://www.ung.no/oss/okonomi/78411.html Hva du får kommer an på hvilken tariffavtale bedriften har. Jeg jobber i kommunal sektor i turnus og kvelds/helge arbeid og har 133 1/3% helligdagstillegg på helligdager samt på dager før helligdager slik som påskeaften, pinseaften osv. Dersom du er organisert og det er tillitsvalgt på arbeidsplassen kontakt han eller ett fagforbund. Endret 4. april 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Helligdagsgodtgjørelse skal du vel ha uansett, men hvor mye er en annen ting. Tror stat og kommune er de "kjipeste" med 133% overtid.. Sitter selv på jobb i påska med 200% men jobber ikke i stat og kommune. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Nei, man "skal" ikke ha helligdagsgodtgjørelse. Det er 100% opp til arbeidsavtalen. Det er tillatt å jobbe uten tillegg i påsken. Det er bare ikke så vanlig. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jobber i Staten (AS eid av staten) og får 140% i henhold til vår overenkomst. Riktignok fast ansatt, men trodde 140% var ganske universelt i Norge uansett stilling.. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jobber i Staten (AS eid av staten) og får 140% i henhold til vår overenkomst. Riktignok fast ansatt, men trodde 140% var ganske universelt i Norge uansett stilling.. Alle plasser jeg har jobbet så har jeg fått 200% på arbeid i påsken. Heter vel 100% der jeg er nå, men jeg har fastlønna som ikke blir rørt + dobbel timelønn oppå det så det er 200% i realiteten. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Er ikke 133% overtid men 133 1/3% helligdagstillegg og det er i tillegg til normal lønn da jeg er fastlønnet . Med at man jobber turnus og som vi hadde stengt onsdag-lørdag så har jeg uansett min normale lønn så klager ikke. Endret 5. april 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå