Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tør jeg oppdatere Mac-en (igjen)?

Anbefalte innlegg

Hei :) 
Jeg prøvde å oppdatere macen min, for ett par månder siden, men da mått jeg sende den inn siden den ikke ville skru seg på igjen, den sto bare å lasta, også kom det sånn running.
Etter jeg fikk den tilbake har jeg ikke turt å prøve å oppdatere den igjen. Burde jeg gjøre det? Er det stor sjangs for at den samme feilen skjer igjen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg prøvde å oppdatere macen min, for ett par månder siden, men da mått jeg sende den inn siden den ikke ville skru seg på igjen, den sto bare å lasta, også kom det sånn running.

Etter jeg fikk den tilbake har jeg ikke turt å prøve å oppdatere den igjen. Burde jeg gjøre det? Er det stor sjangs for at den samme feilen skjer igjen? :)

Har hatt problemer med dette på jobb, hvor en MAC da har sått å spinnet, uten at den vil funke igjen. Det som eventuelt er en mulighet er å formatere disken med disktool (eller hva det nå heter), også installere Yosmite (eller hvilket operativsystem som var innpå sist) og dermed vil problemet ikke være til stede lengre. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Ikke 'oppdater'!

Jeg 'oppdaterer' aldri hverken min iPhone 6 (iOS 8.0) eller Mac Mini (OSX 10.7.5)!

Funker fantastisk og helt problemfritt!

Alle jeg kjenner som 'oppdaterer' får et eller annet problem.

Høyrast ut som eit svært dårleg tips!

Høyrast meget merkelig om du ikkje kan oppdatere utan å få problem, ofte er slike oppdateringar feilrettingar og sikkerhetsoppdateringar. Som gjer systemet meir stabilt og sikkert.

Endret av sogndal94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke 'oppdater'!

Jeg 'oppdaterer' aldri hverken min iPhone 6 (iOS 8.0) eller Mac Mini (OSX 10.7.5)!

Funker fantastisk og helt problemfritt!

Alle jeg kjenner som 'oppdaterer' får et eller annet problem.

Ikke enig. Det finnes ikke feilfri programvare, så all programvare (OS og apper) har godt av å bli oppdatert med feilrettede versjoner. I tillegg innføres av og til ny funksjonalitet via oppdateringer, men det er ikke nødvendigvis så "viktig", men kan være nyttig...:-)

Alle mine datadingser oppdateres så fort en oppdatering blir sluppet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare to ting å si om dette:

1. Ta backup! Sørg for at du har backup-kopi på en ekstern disk av alt du ikke kan tenke deg å miste, eller bruk gjerne den innebygde Time Machine-funksjonen for å ta regelmessig backup av hele disken. Ta høyde for at harddisken i maskinen din i teorien kan slutte å fungere en gang - det kan skje, selv om det er svært sjeldent - og at du ikke mister noe viktig den dagen det eventuelt skjer.

2. Oppdater! Sjansen for at noe går skikkelig galt under oppdatering er svært liten, men har du fulgt punkt 1 er det verste som kan skje at du må formatere disken og legge inn ting på nytt fra backup-disken.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis Mac'en ikke lar seg oppdatere er det noe galt med den og du har en reklamasjonssak. Du må selvsagt ha eliminert nettverksproblemer og softwareproblemer (prøv først en clean install av operativsystemet). Maskinen kan også kjøre en utvidet hardwarediagnose via internett; https://support.apple.com/no-no/HT201257- denne testen - selv ikke "utvidet test" - finner ikke nødvendigvis alle feil

Etter tre forsøk på reparasjon har du krav på såkalt om-levering dersom problemet ikke er løst. 

Forøvrig helt enig med forrige taler, og ta backupen så snart som mulig siden det kan hende den er kilden til problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...