Robbansvenske Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hei, Har en stasjonær pc som skal streme film til min tv gjenneom wifi. Har tenkt litt på WD TV og Netgear Push2TV...dvs lignende AppleTv som speiler pcn på tvn. Må ikke ha det beste men vil ikke ha alt for mye lag når jeg ser på film i forskjellige format. Noen tips? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Øh.. nei.. Chromecast er ikke løsningen. Under forutsetning at jeg forstår behovet ditt rett og du ønsker å ha videofilene lagret på Pc'n langt unna stua, men ønsker å sitte i stua å se de på TV'n uten å måtte "gjøre" noe på PC'n. Skal du bruke Cromecast må du sitte foran den PC'n som "styrer" chromecast. Jeg vet ikke helt hva slags "lag" du tenker på men kvaliteten på den trådløse linken vil ha mye å si, veldig praktisk om ikke både PC og medieavspiller ikke er trådløst tilkoblet. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Øh.. nei.. Chromecast er ikke løsningen. Under forutsetning at jeg forstår behovet ditt rett og du ønsker å ha videofilene lagret på Pc'n langt unna stua, men ønsker å sitte i stua å se de på TV'n uten å måtte "gjøre" noe på PC'n. Skal du bruke Cromecast må du sitte foran den PC'n som "styrer" chromecast. Jeg vet ikke helt hva slags "lag" du tenker på men kvaliteten på den trådløse linken vil ha mye å si, veldig praktisk om ikke både PC og medieavspiller ikke er trådløst tilkoblet. Skjønner at chromecast da kanskje ikke er tingen..trenger kun få overført media til tv uten alle de andre appsen etc som følger med dessa dingser. "lag" eller "lagg" skrives det vel da det er engelsk å tenkte i spilltermer. Vil bare at bilde skal flyte på og lyden og. Fra pc til trødløst router til tvdings. Bare noe som er "greit" o stabilt for dagligt bruk Streame netflix, se på noen 1080p, 720p, H264 filmer.. Sett på alt muligt men blir ikke klok på det. AIRTAME? Endret 5. april 2015 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Hei, Har en stasjonær pc som skal streme film til min tv gjenneom wifi. Har tenkt litt på WD TV og Netgear Push2TV...dvs lignende AppleTv som speiler pcn på tvn. Må ikke ha det beste men vil ikke ha alt for mye lag når jeg ser på film i forskjellige format. Noen tips? Chromecast i kombinasjon med Plex. Har selv brukt Plex sammen med chromecast, og det funker som bare det! Dog koster iPhone appen litt dersom du skal ha det på mobil (gratis for android irriterende nok). Endret 5. april 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Plex er bare gratis på android om du har plex pass, ikke for gratisbrukere av plex Kan også anbefale Raspberry pi, bruker den selv og den støtter nesten alle formater, i motsetning til chromecast som bare støtter .mp4 (chromecast støtter heller ikke .srt). Hvis du bestemmer deg for chromecast, så er plex ganske kjekt, fordi da blir videoen transcodet til .mp4 slik at den støtter chromecast imens du ser på filmen (krever en litt kraftig PC). Raspberry pi støtter ikke netflix osv. Endret 5. april 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Dvs det finnes en Rasperry Pi som sender over bilde? Det er primært det viktigste. Pc har jeg en kraftig så det går sånn sett. Eller er det snakk om en Pi som står kobblet til tvn som "pc" men kun streames til? Finns det ferdig løsning på det eller er det noe man setter sammen? Hvordan har du gjort? Endret 5. april 2015 av Robbansvenske Lenke til kommentar
9kelt Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Slik jeg ser det så er nok ikke noe alla remote desktop det som lønner seg når du skal streame film. Det lønner seg kun når du skal endre innstillinger direkte, eller se noe spesielt på den pcen. Men å sende film oppå det igjen blir mot sin hensikt. Jeg bruker xbian på raspberrypi2 til vise filmer som ligger en egen maskinserver. Altså: server -wifi/lan- raspberrypi2/xbian -hdmi- tv Har en smarttv som støtter litt av hvert, men den er sykt treg, så egne pcer til film/musikk syns jeg passer best, men dette oppsettet var langt enklere å sette enn å styre med plex og annet. Tidligere så koblet jeg en bærbar til tven gjennom hdmi kabelen. Xbian støtter en mengder med plugins, bl.a. netflix og youtube. Har ikke netflixkonto så har personlig ikke prøvd denne enda. http://www.howtogeek.com/howto/43724/how-to-view-netflix-watch-instantly-in-xbmc/ Endret 6. april 2015 av 9kelt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Har du TV som støtter streaming fra USB? Kopier filmene til USB-HDD og stream direkte fra denne. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Øh.. nei.. Chromecast er ikke løsningen. Under forutsetning at jeg forstår behovet ditt rett og du ønsker å ha videofilene lagret på Pc'n langt unna stua, men ønsker å sitte i stua å se de på TV'n uten å måtte "gjøre" noe på PC'n. Skal du bruke Cromecast må du sitte foran den PC'n som "styrer" chromecast. Jeg vet ikke helt hva slags "lag" du tenker på men kvaliteten på den trådløse linken vil ha mye å si, veldig praktisk om ikke både PC og medieavspiller ikke er trådløst tilkoblet. Når du egentlig ikke har peiling, så burde du igrunn bare holde deg for god til å lage innlegg. Siden du bare forvirrer en allerede undrende sjel. Visst ting skal være enkelt, og i størst mulig grad ferdigløsning. Så ville jeg kjøpt en Chromecast(denne bruker mobilen\nettbrettet ditt som "fjernkontroll", eventuelt pc'en visst du ønsker det). Deretter koste de få kronene PlexPass koster. Det blir uansett langt rimeligere en å kjøpe en stue-pc, evnt raspberry pi, med alt tilbehør. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Har du ps3 så kan du bruke ps3 media server. Denne fungere også forøvrig til å streame direkte til tv uten ps3 også Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Øh.. nei.. Chromecast er ikke løsningen. Under forutsetning at jeg forstår behovet ditt rett og du ønsker å ha videofilene lagret på Pc'n langt unna stua, men ønsker å sitte i stua å se de på TV'n uten å måtte "gjøre" noe på PC'n. Skal du bruke Cromecast må du sitte foran den PC'n som "styrer" chromecast. Jeg vet ikke helt hva slags "lag" du tenker på men kvaliteten på den trådløse linken vil ha mye å si, veldig praktisk om ikke både PC og medieavspiller ikke er trådløst tilkoblet. Når du egentlig ikke har peiling, så burde du igrunn bare holde deg for god til å lage innlegg. Siden du bare forvirrer en allerede undrende sjel. Visst ting skal være enkelt, og i størst mulig grad ferdigløsning. Så ville jeg kjøpt en Chromecast(denne bruker mobilen\nettbrettet ditt som "fjernkontroll", eventuelt pc'en visst du ønsker det). Deretter koste de få kronene PlexPass koster. Det blir uansett langt rimeligere en å kjøpe en stue-pc, evnt raspberry pi, med alt tilbehør. Jeg eier faktisk to chromecasts og har en plexserver kjørende, men jeg skal innrømme at jeg ikke har eksperimentert noe særlig med de sammen. Jeg foretrekker Kodi/XBMC til medieavspilling. Speiling av PC skjerm er for meg en nødløsning, transcoding av materiale likeså. Jeg foretrekker å overføre filene direkte til en enhet som kan spille de av i det opprinnelige formatet, det krever minst mulig båndbredde (som er greit siden vi snakker wifi) og billed/lydkvaliteten er inntakt. Dette var utgangspunktet for svaret jeg ga. Men jeg misforsto kanskje hva trådstarter egentlig var ute etter, det var sent, promillen var >0. Endret 6. april 2015 av Topguy Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hei, Må si meg enig med de som nevner Plex her. Har selv kjørt Plex i flere år nå og det har bare blitt bedre og bedre. Billigste måten å komme i gang der er å kjøpe en Chromecast som du da kan velge å spille av filmene på via Plex appen på mobil eller nettbrett. Plex har apps for både Android og iOS. Plex er en software som lar deg streame mediefiler fra en pc til en hvilken som helst Plex enhet du måtte ønske. Det vil bli nesten som en liten mini Netflix som du setter opp selv. Det som er med Plex er at dersom enheten du skal spille på, for eksempel Chromecast via Android, ikke støtter filformatet filmen ligger i så vil Plex transcode filmen over i et støttet format mens du ser på. De sier at dette krever en kraftig PC men en enkelt stream i 1080p kvalitet krever ikke noen bedre CPU enn ca. 2000 score hos cpubenchmark.net ... Du finner mer informasjon om Plex på plex.tv Bruker du litt tid på å sette deg inn i og sette opp Plex så er det helt suverent. Du slipper å ha en PC stående ved TVn og du får filmene katalogisert i ala Netflix så du bare kan velge i appen og så kjøre på Chromecasten. Plex Pass som er nevnt over er ikke nødvendig for å få det til å funke lokalt men er absolutt å anbefale. -S Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Er tv'n ny nok finnes det en app som gjør at du kan høyreklikke på et fil og sende den over nettverket til tv'n. Det gjør iallefall det på min Samsung-tv som er cirka 4 år gammel. Har du PS3 eller PS4 kan du installere Plex på de og strømme over nettverket. Jeg regner med det finnes til xBox også men det har jeg ikke testes. Lenke til kommentar
otl Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Bruker selv plex (pass) og chromecast. Er Strålende fornøyd. Vi kuttet ut Netflix og Viaplay etter vi fikk tak i plex. Med 3 unger, ipad, tab3, bærbar, 2 telefoner og en stasjonær var det ingen vei utenom. Den finner automatisk cover til filmene en har. Skal jeg reise vekk en stund har jeg også mulighet til å se filmene som jeg har på maskinen hjemme, så lenge det er nett tilgang der jeg befinner meg selvfølgelig. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Er tv'n ny nok finnes det en app som gjør at du kan høyreklikke på et fil og sende den over nettverket til tv'n. Det gjør iallefall det på min Samsung-tv som er cirka 4 år gammel. Har du PS3 eller PS4 kan du installere Plex på de og strømme over nettverket. Jeg regner med det finnes til xBox også men det har jeg ikke testes.Har du en nyere TV, f.eks Samsung. Så finnes det egen Plex app der Enda enklere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå