Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil et forhold noen gang være "perfekt"?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker kjæresten min, og beundrer han på så mange måter. Men til tider kan jeg irritere meg veldig over feiler og mangler ved han. Som at han er fotballgal, at det er krig i huset når han spiller Fifa, at han deler sin lidenskap for fotball med ei nokså pen venninne (full tillit altså, bare litt sjalu), at han unngår problemer istedet for å løse dem, osv.

Absolutt ingenting veldig bekymringsverdig, men vil det alltid være sånn i forhold, uavhengig av hvem man er sammen med? Vil man alltid kjenne litt på negative følelser, og måtte være villig til å svelge en kamel eller to på veien? Finnes det noen forhold hvor alt bare er gull og grønne skoger?

Anonymous poster hash: 28759...3df

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du vet svaret selv.. Ingenting er perfekt. Men problemer i forholdet tilsvarer ikke et mangelfullt forhold, eller et dårlig et. Kjæresten min er en sportsfreak (jente) og jeg som gutten takler ikke sport. Hva gjør jeg? jo jeg tilpasser meg, snakker om håndballen hennes og prøver å lære, til gjengjeld kan hun sette seg ned med meg og se på en science-fiction film og prate om ting eg liker som hun ikke kunne brydd seg mindre om. Jeg syntes det er bra å være litt forskjellige, man får liksom utviklet seg mer og ting blir mer spennende enn om man hadde likt akkurat de samme tingene. Det at han blir så sint burde du snakke med han om, vi befinner oss ikke i 1800-tallet lenger, så at han skal klikke helt mens det er fotball hadde jeg bedt vedkommende drite i. Greit å se kampen, ikke greit å gå helt nazi pga det. Det med den attraktive venninnen suger, men som sagt, anbefaler deg å prøve å sette deg ''litt'' inn i fotballen, lær litt om laget hans for eksempel. Da vil det bli deg han kan snakke med det om istedet ;) og sist, men ikke minst; alle krangler. Noen mer enn andre, men man få utslippp for følelsene en gang iblant, noen krangler er da større enn andre og i perioder krangler man om alt og ingenting. Gjelder bare å komme seg igjennom det... Men anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta avstand fra interessen hans ;) 

Anonymous poster hash: 57860...aa9
Lenke til kommentar

Kort svar - ja! Han har sikkert ting han finner irriterende og frustrerende med deg også. Etter 12år med samme dame, så kan jeg trygt si at det er ting jeg har irritert meg over, men som etter hvert har blitt en sjarmerende del av hennes personlighet.

Det finnes sikkert kortvarige forhold som virker perfekt, men det blir jo fort kjedelig. Man må bli utfordret på forskjellige plan, ellers så kan man fort miste interessen.

Lenke til kommentar

Finnes det noen forhold hvor alt bare er gull og grønne skoger?

Nei. De beste ekteskap har antagelig de tøffeste kranglene.

Jeg har sett ett såkalt "perfekt" ekteskap, og det var en grandonkel og -tante hvor han ofret seg 100% for henne. Han visket ut sitt liv og sine interesser. Det var neppe hans drøm, men det syntes jo ikke utenpå, så alle utenforstående mente at det var det perfekte forhold.

Jeg har vært gift i snart 30 år, og kjenner ingen andre som ikke irriterer seg over hverandre. Noen litt mer høylydt og åpent enn andre, men alle gjør det.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...