Gå til innhold

Planlegger Microsoft å servere oss Spam?

G

Anbefalte innlegg

Fant denne artige lille beskrivelsen til en av de aller nyeste Windows-oppdateringene i påsken:

This update enables additional capabilities for Windows Update notifications when new updates are available to the user. It applies to a computer that is running Windows 8.1 or [/size]Windows 7 Service Pack 1 (SP1).[/size] Before you install this update, check out the [/size]Prerequisites[/size] section.[/size]

Oppdateringen:
http://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583

Er dette for at Microsoft skal kunne servere oss stadig mas om å oppgradere til Windows 8.1 eller Windows 10 snart?  :closedeyes:

Og wooow, Microsoft begynner å bli mer pågående. Nå pusher de Skype også, gjennom Windows Update. Dette er en "ny tone" fra Microsoft med Windows Update. Det må jeg virkelig si!

Pusher Skype med denne KB'en:

http://support.microsoft.com/en-us/kb/2876229

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det er litt alla det som kommer I windows 10 , altså at det skal bli enklere å få notifikasjoner på oppdateringer og andre ting som er viktige for oss forbrukere. Det er også visse problemer med oppdateringene til 7 / 8 og 8.1 der flere av de tilgjengelige oppdateringene ikke vises i Windows Update så det kan være at dette er en av de fiksene som har med dette programmet og ikke minst ny funksjonalitet.

At Microsoft nå tar skype oppdateringene via Windows update er på ingen måte negativt , husk svært få sluttbrukere er flinke til å selv oppdatere programmene sine jevnlig for å unngå sikkerhetshull og på denne måten så får man gjort det så og si i bakgrunnen uten at sluttbrukeren trenger å bekymre seg så mye. Økt sikkerhet og mindre pes.

Lenke til kommentar

Jo, men jeg har ikke Skype på denne PC'en jeg testet i fra. Så det er servering av full ny Skype via Windows Update.

post-30484-0-48057500-1428168556_thumb.jpg

Ok, notifikasjoner får jeg alltid i systemtray, hver "update-tuesday".

Det andre problemet du nevner, kan jo hende at det er poeng med.

Lenke til kommentar

En av de få programmene jeg kan huske at har blitt servert over Windows Update i fortiden til desktop Windows OS, er Windows Media Center.

Skype har tradisjonellt ikke vært en standard del av Windows, så det er en litt uvanlig leveranse. Det er ikke verre stillet enn så  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...