OKHaugen Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hallo! vi er en gjeng på 5 stk, som driver å fikler og skal ordne anlegg i russebilen. Vi har tenkt litt og vurderer å ha 4 12". Tenker da disse: - http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11797&katid=30&id= Det vi lurer på er om vi burde ha en forsterker til hver basskasse? tenker da disse: - http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17236&katid=37&id=&pk=17236&pk=17236 Er dette et opplegg som kan funke? tenker også på om et bilbatteri takler dette, vil unngå å bruke aggregat. Lenke til kommentar
K N Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hva slags musikk spilles det i bilen? Da jeg var russ hadde vi 2x 12" og 2x 10". 12" klarte fint å ta den dype bassen, mens 10" tok litt over 12" ettersom den klarer å følge med hele veien. Tror jeg ville funnet en kraftigere forsterker, kjedelig om sikringen skulle ryke når dere spiller på full guffe. Dog kan man jo alternativt justere ned på forsterkeren. Om batteriet holder kommer jo an på hva slags batteri som sitter der nå. Har hørt at AGM batterier klarer å levere mye mer rundt om, da også anlegget. Ikke skyt meg om noe jeg skriver her er feil! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Funker fint med en sånn forsterker pr kasse, og det vil funke greit i en russebil Lenke til kommentar
OKHaugen Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Ok, takker for svar!da har jeg et nytt spørsmål. hvis vi kjøper et slik AGM-batteri og bytter ut det gamle kan vi da legge til en forsterker til, til å dra 2 6x9 høytalere også, eller blir det i overkant? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Bytt ut det orginale batteriet med et agm, og kjøp et maken som dere monterer bak i bilen. Hvis dynamoen lader det den skal, og dere oppgraderer litt kabler mellom dynamo, motor, karosseri, så går det bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå