Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) For dere som ikke fulgte med så var dette den siste politiske debatt i Storbritannia hvor mange av de britiske partiene deltok med hver sin representant. Valget i Storbritannia er den 7. Mai i år. Den kommentaren i lederdebatten som var mest diskutert var UKIP's leder Nigel Farage. << Hvert år er det 7000 som får en HIV-positiv diagnose her i landet. Det er ikke bra for noen å havne i den situasjonen. Men seksti prosent av dem er ikke britiske borgere.Du kan komme til Storbritannia fra hvor som helst i verden og bli diagnostisert med HIV og få tilgang på medikamentene som følger med diagnosen. – Disse koster opp mot 25.000 pund i året per pasient. Jeg vet at det er mange forferdelige ting som skjer i ulike deler av verden, men det vi må gjøre er å beholde NHS (den nasjonale helsetjenesten) for det britiske folket og deres familier, som i mange tilfeller har betalt inn til systemet i årtier, sa Farage.>> Det som jeg mest sliter med å forstå er hvorfor dette ble diskutert som sjokkerende, eller at partilederen "langet" ut mot Hiv pasienter. Som jeg ser det er det faktisk rett og rimelig at de som faktisk er statsborgere skal være prioritert fordi at helsesystemet er jo laget for oss nordmenn og ikke for resten av verden. Link 1) http://www.vg.no/nyheter/utenriks/storbritannia/britene-sjokkert-etter-at-partileder-langet-ut-mot-hiv-pasienter/a/23428672/ https://www.youtube.com/watch?v=7Sv2AOQBd_s Endret 4. april 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 På en side så bør man hjelpe de syke. På den andre siden så bør folk gjerne få beholde pengene som de har jobbet hardt for (i stedet for at staten tar dem og bruker dem på ikke-briter). Folk som blir "sjokkerte" er for trangsynte til å se den andre siden i saken. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå