Gå til innhold

Er alle klare for Mortal Kombat X om 10 dager?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsolltull? Er vel der alle kommer til å spille. Men ja, gleder meg ja, kræsjer litt med GTA V så får finne tid til begge.

De fleste spiller på PC med fightstick.

Konsoll er region-locked, da funker det ikke med online tourneys, men det funker fjell på PC så der kommer det til å være flest folk.

 

Jeg sier konsolltull pga regional restrictions, det å ikke kunne spille mot andre land er patetisk, tenk a, bare kunne søke etter game i Norge, med alle de MK-spillerne vi har her til lands hadde det tatt flere dager å finne games.

All de som allerede streamer MK gjør det fra PC og de fleste Amerikanske spillere har allerede signalisert at de skal spille på PC fordi de da kan joine turneringer slik som ESLs weekly MKX tourney og andre typer tourneys.

 

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Så lenge PC'n klarer å holde 60 FPS konstant er det null problem. De fleste fight/arcade sticks virker i en hvilken som helst PC med USB-port, og de som holder turneringer slipper å fikle med forskjellige brukerkontoer, forskjellige konsoller og andre problemer. Med xbox eller ps må man ofte logge inn med sin egen account for å få stikka til å virke, så mye knot i forkant.

Med drivere kan man få PS3-stikker til å virke på PC også. GGPO ble utviklet på PC, som er nettverkssoftwaren alle fighting-spill bruker online nå, det er mest lagfritt.

 

Og det er det de aller fleste i dette miljøet har, enten en PS3 eller X360-stikke av typen Hori, X-arcade, Madcatz. Men bunnsoldig FPS er alfa og omega i disse spillene der frames er så viktig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ps3-stikka, hvorfor vil man ha den over PS-stikka?

Bare lurer, jeg ville trodde Ps3-stikka med dualshock er irriterende i forhold til PS-stikka som ikke har analog(bra, analog suttær kølle i fighting games), jeg ville heller aldri brukt X360-stikka da D-padden er totalt bonkers, ville heller brukt Xbox one controllern da, D-paden der er mye bedre.

 

Vurderer å bestille meg en Qanba Q2Pro GLOW jeg, bare for fancy-heten sin skyld :D

Lenke til kommentar

Jeg snakker om arcade sticks med en ordentlig joystick og 6 knapper, som dette.

 

mad_catz_street_fighter_iv_round_2_arcad

 

Det er slike som brukes mest i turneringer. Men man kan selvsagt spille med vanlig pad også.

Det finnes pad-spillere som gjør det kjempebra i store turneringer som EVO også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ok, edit: når du sier stikke så tenker jeg selve den offisielle kontrolleren, feks en PS3-stikke er den offisielle kontrollern til Playstation 3, men jeg skjønner nå at du mener en hvilken som helst stikke som funker til PS/xbox, my bad.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Noen har allerede begynt å spille MKX, er en person som har streama litt av det allerede, merkelig synes jeg siden spillet tilsynelatende ikke er ferdig enda, eller så bare hyper de det ned på den offisielle streamen så det virker som om de ikke er ferdige enda.

Lenke til kommentar

Konsoll er region-locked, da funker det ikke med online tourneys, men det funker fjell på PC så der kommer det til å være flest folk.

Er ikke sikker med XBone, men PS4 er sonefri. Har spilt ganske mye Resident Evil: Revelations 2 på PS5 online med folk fra blandt annet Brasil, USA og Japan de siste dagene uten problem.

 

On-topic har jeg lest alt som er kommet av prequel-tegneserien til Mortal Kombat X, og gleder meg som en unge til selve spillet. Takket være tegneserien kjenner jeg rimelig godt til folk som D'Vorah, Erron Black og Kotal Kahn nå. Spesielt Kotal Kahn har en rimelig interessant bakgrunnshistorie, og han har faktisk fint lite med Shao Kahn å gjøre. Kahn er bare en tittel, ikke et etternavn. ;)

 

Når det gjelder Erron Black håper jeg vi på en eller annen måte får en "I am Error!"-kommentar. :p (Zelda-fans vet hva jeg mener...) :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Du skjønte kanskje at jeg mente at MKX til konsoll er region-sperret, ikke selve konsollen for det hadde ikke gitt noe mening.

Netherrealm Studios, utvikleren, har allerede sagt at MKX kommer til å ha region-sperre på konsoll, så Amerikanere på konsoll kommer ikke til å kunne delta i feks online tournaments som ESL, qualifier til EVO og slike ting, derfor blir det på PC.

 

Tenk noe så dumt a, du skal searche game fra Norge på konsoll, og får bare søkt games i Norge, latterlig, da blir det bedre på PC hvor du ikke har noen regional restriction, i hvert fall om man vil finne mer en et game per måned.:p

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Både sony og xbox har et software-lag som oversetter signalene fra stikka til konsollen, dette funker som en slags dongle-beskyttelse sånn at tredjeparts utviklere ikke kan bruke konsollen uten tillatelse fra sony/ms. De må ha tilgang til denne koden ellers kan ikke stikka brukes på konsollen. Derfor er det lettere å lage dem til PC, som ikke har noe slikt.

Lenke til kommentar

Kan være det er et hardcoremiljø til MK X men tviler på at miljøet er såpass stort at det gjør noe. Første gang jeg hører om at MK er stort på PC. 

 

 

Konsolltull? Er vel der alle kommer til å spille. Men ja, gleder meg ja, kræsjer litt med GTA V så får finne tid til begge.

De fleste spiller på PC med fightstick.
Konsoll er region-locked, da funker det ikke med online tourneys, men det funker fjell på PC så der kommer det til å være flest folk.

Jeg sier konsolltull pga regional restrictions, det å ikke kunne spille mot andre land er patetisk, tenk a, bare kunne søke etter game i Norge, med alle de MK-spillerne vi har her til lands hadde det tatt flere dager å finne games.
All de som allerede streamer MK gjør det fra PC og de fleste Amerikanske spillere har allerede signalisert at de skal spille på PC fordi de da kan joine turneringer slik som ESLs weekly MKX tourney og andre typer tourneys.
 

 

 

Kan være det blir mer "konkurrerende" europeiske spillere på PC isåfall men slåssespill miljøet har stort sett vært ekstremt dødt til PC, med et lite unntak av Street Fighter IV. EVO turneringene i MK X vil foregå på Playstation 4. Tør ikke å kjøpe det til PC ihvertfall, ingenting er verre enn lang ventetid på matchmaking. Det har alltid vært et problem på PC mens det tar halvt sekund på PS4.

Lenke til kommentar

Hvorfor bry seg om EVO og slikt? Ingen av oss kommer noensinne til å spille en turnering. Vi følger med på streams av de samme spillerne som har vært i USA-miljøet de siste 20 årene, og et par japanere som kommer over dammen og banker alle i grus likevel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

slåssespill miljøet har stort sett vært ekstremt dødt til PC

 

Fordi det er få FGs til PC kanskje, vi har street fighter og....... ?

Snart MKX som ESL og Dreamhack skal pushe, stoler mere på at ESL og DH kan pushe et spill til å bli hype en at hvilket som helst miljø i Norge klarer det.:p

 

#TRUABOYS

Lenke til kommentar

 

Du skjønte kanskje at jeg mente at MKX til konsoll er region-sperret, ikke selve konsollen for det hadde ikke gitt noe mening.

Uansett er det ikke konsollen eller spillet sin feil at man ikke kan spille med andre regioner.

 

Jo, det er jo utvikleren som lager restriksjonene, så hvordan kan du si at det ikke er spillet sin feil når det er BARE spillet som hindrer deg i å queue utenfor din region?

 

Om jeg lager en bil som ikke kan kjøre over 30 så er det så klart min feil at de som kjøper bilen ikke får kjørt over 30 og de kommer til å klage på hva? Bilen så klart, akkurat som jeg klager på at spillet har regional restriksjon pga utvikleren programmerte det slikt, det skjedde ikke bare ut av løse lufta. :p

 

Hvorfor bry seg om EVO og slikt?

 

Jeg er competitive gamer, casual shit bryr meg ikke, competitive gaming bryr meg, ergo jeg bryr meg mye mer om Dreamhack, ESL og EVO en jeg gjør om feks casual-gaming lokalt og jeg kommer til å delta på så mye online tournaments som mulig, en av de er ESL en annen er DH, hvorfor skal jeg IKKE bry meg om de beste av de beste i spillene jeg liker er mitt spørsmål.

 

Ingen av oss kommer noensinne til å spille en turnering.

 

Med samme logikk skal vi heller aldri se på filmer fordi vi kommer aldri til å spille i en film, vi skal aldri se på OL fordi vi kommer aldri til å være deltakere i OL, vi skal aldri se på rally VM fordi du kommer aldri til å være med, jeg kan heller ikke se på The International i år fordi jeg kommer ikke til å være deltaker i The International noen gang.:< 

 

Med den instillingen kommer du ikke langt, men med min instilling KAN jeg komme lenger, jeg prøver med min instilling jeg, har funka fjell før! Bedre å prøve og feile en å ikke ha prøvd.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...