ltdata Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Eier en leilighet i et sameie. Bad vil bli rehabilitert i regi av sameiet. Badet er meget lite, nesten ikke plass til vaskemasking. Rehabiliteringen består av rør i rør metoden og en grunnpakke med fliser, servant, membran, toalett etc.. Prisen for rør i rør er 60 000 kr i tillegg er det grunnpakken som er estimert til å koste 165 000 kr. Så totalt vil prisen bli rundt 225 000 kr for rehanilitering av et lite bad. Er dette en pris å forvente eller synes dere det er dyrt? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 den lokale rørleggerbutikken hadde annonse på et ferdig rehabilitert bad på ca 6kvm for en tid tilbake,da var det bare et ordinert bad,og det kostet rundt 200k,så ja,bad er dyrt om man må sette det bort Lenke til kommentar
Futterman Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Syns dette virker i overkant dyrt men vanskelig å si noe mer når man ikke har sett badet og nåværende røropplegg. Selv om badet er lite er det ikke alltid at det blir billigere, noen ganger er det lettere å jobbe med et større bad. Det jeg reagerer på er prisen på RIR prisen, hvor mange punkter er det? Altså, 2 til dusj, 1 til do, 2 til servant etc. 1 sluk? 2? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 Jeg har veldig lite peiling på bad or rør og slik så jeg poster et bilde av badet. Kanskje det kan gi dere som vet noe om dette et bedre bilde av hvor mye det typisk bør koste. Lenke til kommentar
Futterman Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Du må nok forvente deg en pris i rundt 200k, var bare jeg som stusset litt over prisen på 60k på RIR. Blir vel 6 punkter og et sluk regner jeg med Er mange som legger seg rundt 180-190 for ferdig bad. Men siden dette er noe sameie skal ta er det vel ikke så lett å hyre inn firma på egenhånd? Den prisen som blir nevnt over her er bare svada, da er man enten med på å støtte svart arbeid, døgnfluefirmaer osv. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 er nok dyrere en man tror,pusset selv opp badet mitt som er 5,5kvm,og det kom på rundt 90k,da brukte jeg kun elektrikker,gjorde alt snekkerarbeidet selv,mens rørlegger og murerjobben ble tatt av folk jeg kjenner,så sparte litt der. er det blokk du bor i?da er det jo betongvegger/gulv,og da blir det litt mere jobb,og da er det litt strengere krav til hvem som skal gjøre det også,så da får man ikke gjort så mye selv,kjedelig om leiligheten under får vannskade Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 er nok dyrere en man tror,pusset selv opp badet mitt som er 5,5kvm,og det kom på rundt 90k,da brukte jeg kun elektrikker,gjorde alt snekkerarbeidet selv,mens rørlegger og murerjobben ble tatt av folk jeg kjenner,så sparte litt der. er det blokk du bor i?da er det jo betongvegger/gulv,og da blir det litt mere jobb,og da er det litt strengere krav til hvem som skal gjøre det også,så da får man ikke gjort så mye selv,kjedelig om leiligheten under får vannskade Bor i blokk ja. Orginalt fra 1936 tror jeg. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Helt hysteriske priser. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 er nok dyrere en man tror,pusset selv opp badet mitt som er 5,5kvm,og det kom på rundt 90k,da brukte jeg kun elektrikker,gjorde alt snekkerarbeidet selv,mens rørlegger og murerjobben ble tatt av folk jeg kjenner,så sparte litt der. er det blokk du bor i?da er det jo betongvegger/gulv,og da blir det litt mere jobb,og da er det litt strengere krav til hvem som skal gjøre det også,så da får man ikke gjort så mye selv,kjedelig om leiligheten under får vannskade 90K ? Hørtes dyrt ut det men kommer vel an på hva du har brukt til innredning osv. Jeg har et bad på 5.5 m2 som jeg skal ta nå. Skal gjøre alt selv med unntak av elektriker men har en grei deal på det. Rørlegger får jeg ordna gratis. Varmekabler, termostat, spot'er til taket, våtromsplater, avrettingsmasse, membran, primer, ny sluk, vegghengt toalett etc kommer på rundt 17000.- Så kommer flisene på toppen siden jeg ikke har funnet ut hva slags fliser vi skal ha enda, men flisene er ikke det dyreste. Får opp alt selv, men gidder ikke legge flisene selv, får en polakk eller noe til å legge dem etter at vi har "tetta" badet og må vel betale 3-4000 for det. Baderomsinnredning og dusjløsning kommer utenom.. usikker på om vi skal ha lukket løsning eller dusjhjørne, typ rett på gulvet dusj enda.. Har budsjettert med 50000.- men usikker på om det blir så mye. Men gjør alt selv da utenom elektriker + fliselegging og tipper det kommer på rundt 10000.- for begge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Mitt ca 7kvm bad kostet ca 150k, men da ordnet jeg litt selv og tok en billig rør-i-rør løsning, uten skap i kjelleren, bare rør-i-rør som går kjelleren så en evt. vannlekasje kommer ut der og ikke på badet. Rev da hele badet, pigget opp gulvet, nytte rør, ny sluk med rør, spottere osv. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 rørlegger ca 15k(ink koblingsdeler) elektrikker ca 25k baderomsinteriør ink dusjkabinett/toalett 12k støping/membran/fliser 11k baderomsplater 6k nytt vindu 3k takpanel,+ tindre bronse panel på 1 vegg,2k underpanel,+ andre materialer 2k lister/utforinger/dør 2,5k + at jeg kjøpte alulistene/skruene til baderomsplatene,trykkslanger,servantkran toalettpapirholder,sluk selv,det kom på ca 3k mulig 90k var litt høyt,men 80-85k ble det,hadde regnet med og klare det for mye mindre,men det baller fort på seg. ble litt mere jobb,da dette var 2 rom(bad/wc)som jeg slo sammen,og måtte flytte sluket,luftingen til soil,og vinduet,og det er støpt etasjeskille,så var litt jobb med og pigge nye hull,og vi støpte 8cm. men er fornøyd uansett Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 Og badet mitt kommer på 225 000kr Lenke til kommentar
Oter Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 ja,men du skal(må)bruke et firma til hele jobben,mens jeg kun har brukt et elektrofirma,pga at varmekabler må dokumenteres hvordan de ligger,og at jeg la opp ny kurs. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 ok, så den prisen på 225 000kr er det jeg må regne med siden jeg ikke gjør noe selv, men sameiet leier inn et firma. Jeg går ut fra at jeg har endel valgfrihet når det gjelder grunnpakka på VVS interiør. I badet jeg har nå har vi varmekabler i gulv, men jeg bruker dem aldri og har aldri følt behovet. Ikke spesielt kaldt på gulvet og gulvflaten er ganske liten. Det jeg lurer på er om når badet skal pusses opp, om jeg kan bare droppe å legge inn nye varmekabler? Jeg sparer vel 10-20 tusen på dette? Eller vil dette være dumt med tanke på at hvis jeg skal selge leiligheten senere så kan det være litt negativt for potensielle kjøpere at det ikke er varmekabler på badet? Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 ok, så den prisen på 225 000kr er det jeg må regne med siden jeg ikke gjør noe selv, men sameiet leier inn et firma. Jeg går ut fra at jeg har endel valgfrihet når det gjelder grunnpakka på VVS interiør. I badet jeg har nå har vi varmekabler i gulv, men jeg bruker dem aldri og har aldri følt behovet. Ikke spesielt kaldt på gulvet og gulvflaten er ganske liten. Det jeg lurer på er om når badet skal pusses opp, om jeg kan bare droppe å legge inn nye varmekabler? Jeg sparer vel 10-20 tusen på dette? Eller vil dette være dumt med tanke på at hvis jeg skal selge leiligheten senere så kan det være litt negativt for potensielle kjøpere at det ikke er varmekabler på badet? For 225000 så bør du kunne velge mye selv. Ikke dropp varmekabler.. Ryker disse (og det skjer faktisk endel etter 20 år+) så må du rive lt dor å få nye.. Hadde droppa rør i rør før varmekabler for å si det sånn. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Målte opp badet og fant ut at det bare var 2.5 m2. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Eier en leilighet i et sameie. ... Så totalt vil prisen bli rundt 225 000 kr for rehanilitering av et lite bad. Er dette en pris å forvente eller synes dere det er dyrt? Er dette en pris dere skal betale i sin helhet i nær framtid, eller er det noe sameiet betaler enten ved penger de allerede har tatt inn og oppspart på innbetaling av fellesutgifter, eller ved å ta opp lån slik at seksjonseierne betaler det over tid gjennom økte fellesutgifter? Og i så fall, fører det til økning (og hvor mye) i fellesutgiftene? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Eier en leilighet i et sameie. ... Så totalt vil prisen bli rundt 225 000 kr for rehanilitering av et lite bad. Er dette en pris å forvente eller synes dere det er dyrt? Er dette en pris dere skal betale i sin helhet i nær framtid, eller er det noe sameiet betaler enten ved penger de allerede har tatt inn og oppspart på innbetaling av fellesutgifter, eller ved å ta opp lån slik at seksjonseierne betaler det over tid gjennom økte fellesutgifter? Og i så fall, fører det til økning (og hvor mye) i fellesutgiftene? ca 150 000 betales i sin helhet i nær framtid. 60 000kr betales ned ved økning i fellesutgifter. Jeg tror økningen er på ca 600kr per måned. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Har ikke lest gjennom samtlige innlegg, men det virker som om borettslaget samtidig ønsker å renovere rørene i bygget iom at det samtidig legges rør i rør. Vi skal gjøre det samme i vårt borettslag nå, og prisen for å legge rør i rør kommer seg på ca 50 000,- pr. boenhet. Husker ikke helt, men tror anbudet alene kom seg på et par hundre tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå