Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC kræsjer under spill - PSU?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 4690K med Asus Maximus VII Ranger hovedkort, 8GB Crucial Elite 1600MHz ram og GTX660ti skjermkort. Har i det siste vært plaget voldsomt at kræsj i spill. Spillet bare fryser, og jeg får ikke gjort noenting med spillet. Jeg kan trykke CTRL+ALT+Del for å få opp Task Manager, og med litt fikling med TAB-tasten klarer jeg å tvinge spillet til å lukke. 

Noen idé om hva jeg kan plages med? 

Har en aldrende Mist 650W strømforsyning (som jeg har vært veldig fornøyd med).

Har en meget lett overklokking av systemet (39x multiplier, 3,9GHz). Fungerer i alle stresstester, moderat temperatur i spill (50-60-ish), og det er kun spill som kræsjer.

Kjøler er Noctua U9F. 

Kan det være PSU som gir ustabil strøm? 

Begynner å bli lei...

Noen som kan hjelpe, komme med tips etc? 

Og dersom PSU må byttes, hvilken er å anbefale for tiden? Har ingen  behov for 1000W gærninger til masse penger, moderat prisnivå foretrekkes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo tross alt en MIST og disse er kjent for å ha svært variabel kvalitet.

At den har holdt ut såpass lenge er jo helt utrolig. 

Det er selvsagt ingen garanti for at det er psu som er problemet , men det er svært trolig. Om mulig få testet med en annen før du drar en konklusjon. 

Lenke til kommentar

Så det er mulig PSU'n dør... litt kjedelig, men da veit jeg hva som mest sannsynlig er årsaken til den litt skuffende overklokkinga... 

Så hvilken PSU anbefales for tiden?

Corsair RM750? http://www.prisjakt.no/product.php?p=2185201

Hadde håpet å ligge et godt stykke under tusenlappen, men kan strekke meg et godt stykke dersom det er hensiktsmessig. 

Har planer om å oppgradere GTX 660ti til GTX970 i nærmeste fremtid. Men det har egentlig ikke så mye å si, det trekker ikke sååå mye strøm. 

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvor lenge du ønsker å ha strømforsyningen.

Trenger du en kvalitets strømforsyning som varer lenge , støyer lite og som du kan overklokke med så bør du nesten gå for en som er rundt 1000 Watt , denne har jeg god erfaring med og kan anbefale på det sterkeste : Super Flower Leadex 80 + Gold

Edit : Selvsagt, du har sikkert greid deg med en 650 Watts også , men personlig så er stillhet gull verdt og en på 1000Watt bør du kunne kjør SLI med uten at du vil legge merke til det støymessig.

Har du ikke planer om sli kan du vurdere en av modellene som er rundt 650 til 750 watt fra samme produsent , sertifisert til Gold eller Platinum.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

SLI er ikke aktuelt i nærmeste evighet.. Har klart meg overraskende bra med 660ti siste årene, og kommer nok til å klare meg bra med 970 i uoverskuelig fremtid.

Spiller ikke akkurat så mye, så har ikke så store krav. Spiller heller ikke online, så trenger ikke 150fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...