asad Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Altså...dette er jo såklart bare en film, men den er omfattende og teamet bak manuset har funnet ut alt, til den miste detalj. Nå ser jeg ikke på Neos evne til å konntrolere maskinene i den ekte verden som en "liten detalj", men heller en _stor_ del av handlingen. Noen mener at han var en "maskin" i virkeligheten også, men det var han jo ikke.. musklene hans ble jo "bygp" opp i 1`ern, da han lå på bordet husker dere? og selv om han var en maskin, så hvordan ville han være i stand til å "sprenge" maskiner uten fysisk kontakt? En annen teori, som er mest aktuell utifra hva jeg har forstått, er at han var programmert , altså hjernen hans var programmert i virkeligheten også. Med "The One"- software. Men fortsatt...hvordan kan det påvirke hans evne til å ødelegge maskiner? Det der skjønner jeg ikke helt. Hehe, jeg hadde en liten teori selv, etter å ha sett 2`ern. Dere husker vel da han stoppa kulene som ble skutt på han på slutten av 1`ern? Det var Inne i Matrix. I 2`ern stoppa han "Blekksprutene" på samme måte. Like før han besvimte. Man ser klart en sammenheng. Zion er jo skapt av maskinene for å kontrollere menneskene, Neo også. Da tenker jeg..at kanskje det er mulig, at Zion og alle som bor der, FORTSATT er inne i Matrix uten å være klare over det selv. Hele handlingen i alle filmene foregår i Matrix verden, der "20`the century" er Matrix 1 og Zion er Matrix 2. Det ville forklart Neos evne til å ha en viss kontroll over maskinene. Hva synes dere? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (...) så hvordan ville han være i stand til å "sprenge" maskiner uten fysisk kontakt? Bluetooth Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (...) så hvordan ville han være i stand til å "sprenge" maskiner uten fysisk kontakt? Bluetooth Men til asad: Det er flere som tenkte den tanken etter å ha sett 2'ern, at faktisk så var det de kalte den virkelige verdenen bare enda en Matrix. Men det er jo veldig lite som tyder på det i 3'ern, da... Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (...) så hvordan ville han være i stand til å "sprenge" maskiner uten fysisk kontakt? Bluetooth Men til asad: Det er flere som tenkte den tanken etter å ha sett 2'ern, at faktisk så var det de kalte den virkelige verdenen bare enda en Matrix. Men det er jo veldig lite som tyder på det i 3'ern, da... Åja, det visste jeg ikke. Trodde jeg var den første hehe. Nei... der er ingenting som tyder på det i 3`ern, men hvem vet.. ( wachowski brødre ) Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Smith er et_virus_, dvs et program og et program må ha et formål. et virus`s formål er å spre seg og han vil bort fra Matrix men når han klarer både det og bekjemer Neo i The Matrix så ooops..der er hans formål fullført, og da blir programmet slettet automatisk, ganske enkelt genialt Vel, hvis jeg har forstått det rett, så er det ikke helt automatisk. For å sitere "den engelske tråden": Thus Neo is defeated, and Smith's original purpose, to defeat The One (which he is never really expected to achieve, which leads to his bad temperment) is accomplished. Smith therefore no longer has a purpose and must be deleted. But since programs marked for deletion must return to the source, how is Smith to be deleted? Simple, the machines send the command through Neo, into Smith, using a burst of energy. This causes all of the Smith clones, and the original Smith, to be deleted, leaving the original inhabitants of the bodies he has taken over (this is a basic function of the agent programs, that they leave their hosts as they found them, with death being the only exception). Altså, alle programmer som ikke har et formål lenger, ikke fungerer som det skal, eller det har kommet en nyere versjon av programmet, skal bli settet. "Every program without a purpose". For å bli slettet, må programmet returnere til "The Source". Hvis ikke programmet gjør det, går det i eksil. Smith velger det siste, men i det øyeblikket han kopierer seg selv til Neo, har to ting skjedd; 1. Hans oppgave er ferdig, ergo ingen formål, og 2. Han har returnert til The Source, fordi Neo er koblet til der. Lenke til kommentar
asad Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Smith er et_virus_, dvs et program og et program må ha et formål. et virus`s formål er å spre seg og han vil bort fra Matrix men når han klarer både det og bekjemer Neo i The Matrix så ooops..der er hans formål fullført, og da blir programmet slettet automatisk, ganske enkelt genialt Vel, hvis jeg har forstått det rett, så er det ikke helt automatisk. For å sitere "den engelske tråden": Thus Neo is defeated, and Smith's original purpose, to defeat The One (which he is never really expected to achieve, which leads to his bad temperment) is accomplished. Smith therefore no longer has a purpose and must be deleted. But since programs marked for deletion must return to the source, how is Smith to be deleted? Simple, the machines send the command through Neo, into Smith, using a burst of energy. This causes all of the Smith clones, and the original Smith, to be deleted, leaving the original inhabitants of the bodies he has taken over (this is a basic function of the agent programs, that they leave their hosts as they found them, with death being the only exception). Altså, alle programmer som ikke har et formål lenger, ikke fungerer som det skal, eller det har kommet en nyere versjon av programmet, skal bli settet. "Every program without a purpose". For å bli slettet, må programmet returnere til "The Source". Hvis ikke programmet gjør det, går det i eksil. Smith velger det siste, men i det øyeblikket han kopierer seg selv til Neo, har to ting skjedd; 1. Hans oppgave er ferdig, ergo ingen formål, og 2. Han har returnert til The Source, fordi Neo er koblet til der. Har du også mening om hvorfor Neo kunne sprenge maskiner Live? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Because he is a program, and the programs strength reaches beond the matrix.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Because he is a program, and the programs strength reaches beond the matrix.. Jammen, den er for vag... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Filmen var nå uansett ubeskrivelig kjedelig. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Because he is a program, and the programs strength reaches beond the matrix.. Jammen, den er for vag... begynner å få en følelse om at dette er noe som vi får svar på i 4`ern elns Lenke til kommentar
falut Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg låg å halvsov i norsktimen for noen dager siden, da norsklærern bynte å lese en novelle eller no sånn som var ett utdrag fra bibelen. Og så leste han noe som vekte meg. nynorsk warning Son til kong Nebukadnesar, belsar, heldt eit stort gjestebod... har de tatt navnene til filmen fra bibelen eller no sånnt? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg låg å halvsov i norsktimen for noen dager siden, da norsklærern bynte å lese en novelle eller no sånn som var ett utdrag fra bibelen. Og så leste han noe som vekte meg. nynorsk warning Son til kong Nebukadnesar, belsar, heldt eit stort gjestebod... har de tatt navnene til filmen fra bibelen eller no sånnt? Jepp. Zion også. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 ække bare fra bibelen da. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 I mine øyne var den siste filmen elendig. Materialet var kjempetynt, og dette var suppe på spiker. JEg dro for å se filmen i håp om å skjønne hele opplegget, men jeg ble ikke mye klokere. Menneskene er jo fortsatt ufrie! Men kanskje det kommer en film nr 4? Anyways, jeg synes Chaicowsky gutta burde ha kasta inn håndkle etter film nr 1, den var fasinerende og nyskapende. Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Med andre ord, _ingen_ her vet hvorfor Neo var i stand til å gjøre det han gjorde. hehe. merkelig det der. Ja..hvem vet, kanskje det kommer en 4`er. *grin* Lenke til kommentar
jumbo Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Med andre ord, _ingen_ her vet hvorfor Neo var i stand til å gjøre det han gjorde. hehe. merkelig det der. Ja..hvem vet, kanskje det kommer en 4`er. *grin* Zion er et program. akkurat som the matrix. laget for å fange opp utskuddene som ikke aksepterer the matrix. dette skjønner neo når han får skjeen i matrix reloaded. Derfor kan han gjøre rare ting utenfor the matrix. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Zion er et program. akkurat som the matrix. laget for å fange opp utskuddene som ikke aksepterer the matrix. dette skjønner neo når han får skjeen i matrix reloaded. Derfor kan han gjøre rare ting utenfor the matrix. Interessant teori, men jeg har noen spørsmål... Hvordan kan utskuddene som ikke godtar programmet Matrix godta programmet Zion? Hva er forskjellen? Hvis Zion er et program, er vel også maskinbyen i det samme programmet? Altså alt de kaller den "virkelige verdenen"? Lenke til kommentar
jumbo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Etter en stund vil de selvsagt ikke gjøre det, men det spiller heller ingen rolle. De som ikke godtar matrix, blir som sagt tatt ut av the Matrix og inn i Zion. Dette er Morpheous og andre "kapteiner" sin oppgave. Når alle utskuddene er ute av The Matrix, knerter man alle utskuddene ved å ødlegge Zion. Så blir The Matrix oppgradert. Zion må også bygges opp på ny for å ta imot nye utskudd. The One er et program som har til oppgave å gjøre det mulig å ødlegge Zion. Men det må være tilknyttet en person inne i Matrix, ett av "utskuddene". Mr Anderson fikk den 6. versjonen av The Matrix. --- Hva f***n?? aldri mer spise uidentifiserte-hvite-piller med ketchup på til frokost.... brr Endret 28. november 2003 av jumbo Lenke til kommentar
JVD Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 feeeet film... men kjip slutt... masse feeete effekter... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 De som ikke godtar matrix, blir som sagt tatt ut av the Matrix og inn i Zion. Dette er Morpheous og andre "kapteiner" sin oppgave. Nei nei nei nei... Å ikke godta Matrix vil si å ikke kunne leve koblet inn. Det vil si dø, hvis de ikke kobles ut. Det er jo det Arkitekten sier, "Entire crops were lost" når folk ikke kunne godta "den perfekte verdenen". Neo er jo ikke noe utskudd. Han hadde godtatt Matrix'en. Han levde et vanlig liv der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå