Gå til innhold

Matrix Revolutions

Ghostrider

Anbefalte innlegg

Smith er et_virus_, dvs et program og et program må ha et formål. et virus`s formål er å spre seg og han vil bort fra Matrix men når han klarer både det og bekjemer Neo i The Matrix så ooops..der er hans formål fullført, og da blir programmet slettet automatisk, ganske enkelt genialt ;)

Ja, det er flere som er tilhenger av den "ingen-purpose-automatisk-slettet" teorien, men jeg synes ikke den holder. Hvis det er noe som er innebygd i Matrix'en, hvordan kan da Sati i det hele tatt eksistere i Matrix'en? Hun har jo ingen funksjon, og burde slettes automatisk. Det er vel ikke noe Orakelet kunne gjøre noe med? Det var vel heller at hun skulle gjemmes vekk, slik at ikke maskinene skulle finne henne.

Det med ingen purpose virker mer som en policy enn en automatisk feature i Matrix'en.

Det blir sagt flere_mange ganger at every program must have a purpose, hu jenta ble "imunisert" av franskmannen, som og er en av programmørene slik at hun kunne bli der i fred. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så smith måtte dø med en gang Neo ble tilintetgjort da, siden det var det han var ment til å gjøre? Det med at neo kunne ødelegge maskiner i den ekte verden, var litt rart. Hvordan kunne programmet i hodet hans gjøre fysisk skade på maskiner? Jeg har lest om oppgraderinga, i form av kjeksen, var det derfor han var i stand til det?

Viruset kan ta seg inn i kroppene i matrix, dvs og da i hjernen til offeret som er plugget inn i Matrix, og vips så er han da utenfor... siden det aldri gikk så ble viruset stoppet.

Komplekst men sant,

Lenke til kommentar
Det blir sagt flere_mange ganger at every program must have a purpose, hu jenta ble "imunisert" av franskmannen, som og er en av programmørene slik at hun kunne bli der i fred. :-)

Jada, jeg vet at de sier mange ganger at et program må ha en purpose, men jeg får aldri inntrykk av at de automatisk blir slettet.

Hvor får du det fra at franskmannen kan immunisere programmer? Og hva betyr egentlig "Merovingian"?

Lenke til kommentar

Jada, jeg vet at de sier mange ganger at et program må ha en purpose, men jeg får aldri inntrykk av at de automatisk blir slettet.

Hvor får du det fra at franskmannen kan immunisere programmer? Og hva betyr egentlig "Merovingian"?

Inderen sa det :mrgreen: (if you want something done, the Frenchman is the one you must contact)

Lenke til kommentar

Programs that don`t have a purpose is brought back to the source
Lenke til kommentar

Grunnen til at Sati ikke var slettet er at maskinene "lærte" deler av ordet Kjærlighet, og hva det står for, da Neo ble brakt tilbake til "the Source". Derfor, istedenfor å slette Sati, ga de henne kontrollen over solnedgangen. Dere husker helt på slutten da Orakelet spør "Did you do that?" og peker på sola... så fikk sati en mening hun og.

Men hvorfor Neo er i stand til å konntrollere maskiner utenfor Matrix vet jeg ennå ikke. Er det noen som kan gi en ordentlig forklaring på det?

Lenke til kommentar
Programs that don`t have a purpose is brought back to the source

"Is brought back" betyr ikke nødvendigvis *poff* borte. Det kan likesågodt bety at det kommer noen agenter og henter et program og tar det med et eller annet sted hvor "the source" er. Det gir mer mening med Sati, at hun skjules hos Orakelet.

Lenke til kommentar
Alt var greit ... men har sett supermann før altså ...

Den slutt kampen tok jo helt av .. latterlig ..

Ja ble alt for likt superman....så di siste kamp-scenene ble bare for mye.

Må nok si at film nr. 1 var best, men at egentligt så har di 2 andre også klart seg ganske bra.

Matrix har vel egentligt blitt berømt pga. god handlig og spesial effekter, bare bra spesial effekter holder ikke lenger (slik di første starwars filmene gjorde etter min mening...ikke noe bra story i det hele tatt) men samtidigt må man ha heftige spesial effekter...

Men må si jeg ikke forsto noen ting av slutten før jeg leste her :roll:

Men må si den "fire-vision"-effekten var litt kul.

Lenke til kommentar
Smith er et_virus_, dvs et program og et program må ha et formål. et virus`s formål er å spre seg og han vil bort fra Matrix men når han klarer både det og bekjemer Neo i The Matrix så ooops..der er hans formål fullført, og da blir programmet slettet automatisk, ganske enkelt genialt ;)

Ja, det er flere som er tilhenger av den "ingen-purpose-automatisk-slettet" teorien, men jeg synes ikke den holder. Hvis det er noe som er innebygd i Matrix'en, hvordan kan da Sati i det hele tatt eksistere i Matrix'en? Hun har jo ingen funksjon, og burde slettes automatisk. Det er vel ikke noe Orakelet kunne gjøre noe med? Det var vel heller at hun skulle gjemmes vekk, slik at ikke maskinene skulle finne henne.

Det med ingen purpose virker mer som en policy enn en automatisk feature i Matrix'en.

Likte at hun fikk kontroll over solen på slutten :D

Lenke til kommentar
Grunnen til at Sati ikke var slettet er at maskinene "lærte" deler av ordet Kjærlighet, og hva det står for, da Neo ble brakt tilbake til "the Source". Derfor, istedenfor å slette Sati, ga de henne kontrollen over solnedgangen. Dere husker helt på slutten da Orakelet spør "Did you do that?" og peker på sola... så fikk sati en mening hun og.

Men hvorfor Neo er i stand til å konntrollere maskiner utenfor Matrix vet jeg ennå ikke. Er det noen som kan gi en ordentlig forklaring på det?

Neo: Tell me how I separated my mind from my body without jacking in. Tell me how I stopped four sentinels by thinking it. Tell me just what the hell is happening to me.

Oracle: The power of the One extends beyond this world. It reaches from here all the way back to where it came from.

Neo: Where?

Oracle: The Source. That's what you felt when you touched those Sentinels. But you weren't ready for it. You should be dead, but apparently you weren't ready for that, either.

følg med litt bedre neste gang du ;)

Lenke til kommentar

The Merovingian er oppkalt etter et frankisk herskerdynasti, merovingerne. De fleste burde kjenne igjen navnet fra historietimene, hvor det er noe som heter "merovingertiden", rundt regnet tidlig middelalder. Her er litt tungt stoff for dem som måtte være interessert: http://www.21stcenturyradio.com/merovingian-twyman.htm

Det er med andre ord enda en parallell som blir trukket til menneskets historie. Personlig synes jeg det kan bli litt for mye av det gode. Hvorfor skal maskinene ha noe romantisk forhold til mytologier?

Lenke til kommentar
ok...dette ble litt rart synes jeg. Så Neo var supermenneske i vireligheten også altså...da tror jeg jeg har hele handlingen klar :) thnx :yes:

Så Neo er liksom superman på ordentlig også, eller? Hva er det som gjør at Neo kan gjøre det han gjør i den virkelige verdenen også? Magi? Nanoteknologi? Er han en robot?

Det holder ikke bare å si at "The power of the one extends beyond this world".

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden men...

Free will (ikke Willy) og buddhistisk tankegang. De som vet litt om det, skjønte slutten. Og jeg som skjønte slutten, syntes filmen var riktig så bra.

Femmer!!!

(var foresten en på Absolutt Underholdning i går som bekreftet min og en kamerats teori om slutten).

Lenke til kommentar
ok...dette ble litt rart synes jeg. Så Neo var supermenneske i vireligheten også altså...da tror jeg jeg har hele handlingen klar :) thnx  :yes:

Så Neo er liksom superman på ordentlig også, eller? Hva er det som gjør at Neo kan gjøre det han gjør i den virkelige verdenen også? Magi? Nanoteknologi? Er han en robot?

Det holder ikke bare å si at "The power of the one extends beyond this world".

Jeg tror Noe fikk en slags forbindelse med Matrix verden, idet han sprang robotene i "virkeligheten", uten å være fysisk tilkoblet...så fiksa han jobben derfra på en eller annen måte. ? kanksje :shrug:

Lenke til kommentar
Free will (ikke Willy) og buddhistisk tankegang. De som vet litt om det, skjønte slutten. Og jeg som skjønte slutten, syntes filmen var riktig så bra.

Femmer!!!

(var foresten en på Absolutt Underholdning i går som bekreftet min og en kamerats teori om slutten).

Kanskje du kan forklare den for oss som ikke skjønte den...?

Jeg tror Noe fikk en slags forbindelse med Matrix verden, idet han sprang robotene i "virkeligheten", uten å være fysisk tilkoblet...så fiksa han jobben derfra på en eller annen måte. ? kanksje :shrug:

Er det virkelig ingen som har en god forklaring på det her?

Lenke til kommentar

Femmer!!!

Du legger deg for mye opp i detaljer, det er jo bare en film da mann.

Lenke til kommentar

Femmer!!!

Du legger deg for mye opp i detaljer, det er jo bare en film da mann.

Vi er her for å disskutere filmen, folka bak filmen har brukt laang tid på manuset, de har nok forklaring på det meste. Verden rundt diskuteres plottet i filmen, og her kommer smarte deg : " du legger for mye i det, det er bare en film". Hvis du ikke skjønner slutten, og ikke har noe svar på spørsmålet som ble stilt, spar oss for dine latterlige kommentarer. Begynner å bli litt lei av deg nå...

PS.

Selfølgelig er dette bare en film. Alle som skriver inne på tråden er fullstendig klare over det. :shrug:

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...