Gå til innhold

Matrix Revolutions


Ghostrider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orakelet spurte Arkitekten om han lovte å befri dem som ønsket det. Hun spurte også om hun kan stole på han... som svar fikk hun noe i den duren.. " What am I?...Human?" Liksom at han kommer til å holde ordet. MEN, hvis arkitekten er et program, noe han tydeligvis er, hvordan kunne han skape Matrix, hvis han er en del av den?Samme med orakelet. Jeg trodde at et menneske måtte til for å skape matrix-verden.

 

tror jeg lurte på mer..men jeg kommer ikke på det akkuratt nå.

Hva er deres oppfatning?

Lenke til kommentar
MEN, hvis arkitekten er et program, noe han tydeligvis er, hvordan kunne han skape Matrix, hvis han er en del av den?

Som et program, må Arkitekten eksistere i en datamaskin. (Det gjelder også programmet som styrer en sentinel, så datamaskin er et vidt begrep.) Hvorvidt dette programmet faktisk har opprettet strukturen som skal inneholde Matrix'en, er jo likegyldig. Det er ikke å skape Matrix. Arkitekten har derimot skapt innholdet, og bestemt hva denne verdenen skal inneholde. Og som et program kan han nok gå inn og ut av Matrix'en som han vil.

Lenke til kommentar
MEN, hvis arkitekten er et program, noe han tydeligvis er, hvordan kunne han skape Matrix, hvis han er en del av den?

Som et program, må Arkitekten eksistere i en datamaskin. (Det gjelder også programmet som styrer en sentinel, så datamaskin er et vidt begrep.) Hvorvidt dette programmet faktisk har opprettet strukturen som skal inneholde Matrix'en, er jo likegyldig. Det er ikke å skape Matrix. Arkitekten har derimot skapt innholdet, og bestemt hva denne verdenen skal inneholde. Og som et program kan han nok gå inn og ut av Matrix'en som han vil.

Den der skjønte jeg ikke helt...så maskinene skapte på en måte et basis-program, som arkitekten ( også skapt av datamaskinen) fikk lov til å videreutvikle slik han selv ville? Og hvordan kan egentlig et programm gå inn og ut av datamaskinen? Hvor får programmet kropp fra? Også det med at Neo var et program... han var jo et menneske, han hadde jo en kropp og alt, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Den der skjønte jeg ikke helt...så maskinene skapte på en måte et basis-program, som arkitekten ( også skapt av datamaskinen) fikk lov til å videreutvikle slik han selv ville? Og hvordan kan egentlig et programm gå inn og ut av datamaskinen? Hvor får programmet kropp fra? Også det med at Neo var et program... han var jo et menneske, han hadde jo en kropp og alt, stemmer ikke det?

Maskinene er jo også egentlig bare et program, bare at de sitter i en robot (f.eks. en sentinel). Programmet Arkitekten eksisterer i et eller annet datanettverk, hvor simuleringen Matrix kjører. Tenk deg det som et program på din egen maskin, f.eks. et spill. Det er bare en simulering. Et annet program kan gå inn og endre i andre prosesser på datamaskinen din, så sant det har tilgang. Og slik kan man også se på Arkitekten, bare som en prosess du kunne ha fått opp i Task Manager, hvis maskinen hadde kjørt XP. *grin* Greit nok, en banal sammenlikning.

 

Jeg mener ikke at programmet Arkitekten kan gå inn og ut av datamaskinen, bare Matrix'en.

 

Jeg mener ikke at Neo er et program, på lik linje med Arkitekten og Orakelet. Han har en meget menneskelig kropp utenfor Matrix'en. Men han kan ha fått skrevet inn kode i hjernen sin på en eller annen måte. Evt. kunne kroppen hans ha fått noen implants da han ble "grodd", men det tror jeg egentlig ikke. Jeg mener, de har jo ganske avansert teknologi, menneskene også. Og de ville helt sikker kunnet se at Neo hadde metallbiter inni hue.

Lenke til kommentar

Jeg har samlet opp en del info...skal oppsumere det jeg har forstått, må bare ut en tur først.

 

For dere som ikke liker Matrix filmen:

Jeg synes det er litt drøyt å kalle Matrix en Dritt film, som noen her har gjort. Det er en selfølge at folk har forskjellig smak, men en "drittfilm"?

 

Jeg synes også at de som bare er her for å skrive negativt om filmen og prøver å "overbesise" oss andre til å også tro det, burde gi seg, de som skriver inne på tråden, og utrykker sine oppfatninger gjør det fordi de liker den dype historien Matrix inneholder og synes at filen er bra og verdt å diskkutere. Det er derfor litt dårlig gjort å "ødelegge" for oss, og komme med negativ respons... Alle har lov til å si sin mening, men det virker som noen er "sure" fordi filmen blir likt av så mange og har fått så stor omtale. Dette er jo liksom en " For alle som LIKER matrox tråd", hvis dere skjønner *grin* . Jeg kan ikke huske siste gang det har kommet ut en film med en historie som blir vurdert av så mange mennesker.

 

My 2 cents :-)

Endret av asad
Lenke til kommentar
Dette er jo liksom en " For alle som LIKER matrox tråd", hvis dere skjønner  *grin*

Jeg ser ingenting om det i topic... :shrug: Dette er en tråd om Matrix Revolutions. Ferdig med det. Om folk vil si at filmen er bra eller dårlig, eller diskutere bakgrunnshistorien, kan vel ikke du bestemme. :grumpy:

Enig, hva mente du asad? At alle skulle si "Filmen var konge". Uhh, vil ikke forestille meg hvor kjedelig tråden hadde blitt da. :wow:

Lenke til kommentar
Dette er jo liksom en " For alle som LIKER matrox tråd", hvis dere skjønner  *grin*

Jeg ser ingenting om det i topic... :shrug: Dette er en tråd om Matrix Revolutions. Ferdig med det. Om folk vil si at filmen er bra eller dårlig, eller diskutere bakgrunnshistorien, kan vel ikke du bestemme. :grumpy:

 

Hva feiler deg? Du trenger ikke ta den tonen. Jeg skrev jo at alle har sin mening og jeg prøver ikke å bestemme noe. Slapp av :roll: jeg tenkte bare at hvis f.eks jeg ikke hadde likt en film, så hadde jeg ikke giddi å bruke tid på å skrive hvor dårlig den i en tråd der de fleste synes den er genial. Blir så dårlig stemning. Jeg trodde dette var , som sagt, en slags " For dem som liker matrix tråd".

 

:grumpy:

Lenke til kommentar

De gutta hadde nok ikke fått laud til exphil med det manuset.

Men det var vel heller ikke meninga.

Tror mange hadde forventa en slutt med svaret på "life, universe and evething else".

Bombe at ikke det kom. (eller...?)

For det tyter jo av løsningsforslag som hever seg over skrotnivå...

 

Lo litt på banen hjemmover og tenkte på "Tales of the Unexpectet" av Roald Dahl.

Hele historien kunne sikkert vært fortalt på 20min.

Mulig Andy og Larry har har brukt seg selv som modell for MrSmith?

 

Uansett:

Lekreste hybris jeg har sett noengang!

Lenke til kommentar
1. Smith er viruset, dvs agenten, han kan replikere seg selv uendelig. Det ble vist allerde i første filmen når dem bare tok over kroppene til folk.

 

2. Dette er matrix ver 6, og Neo har vært med i alle matrix versjonene...

 

Kenny000: Det bildet viser hva han ser, vi ser han i sort fordi at vi ser han.

Hvem ser han i slutten av filmen da?

 

Da lyser jo han slik som alt annet! :shrug:

Lenke til kommentar

@asad:

 

Det var ikke nødvendigvis meningen å ta "den tonen", bare syntes at folk må få lov til å si sin mening om filmen i en generell "Matrix Revolutions" tråd. Vi kan godt starte en egen tråd om bakgrunnshistorien, og om hvordan ting henger sammen. Bare følte at du tråkka litt på ytringsfriheten her.

 

Vel, tilbake til topic. Det jeg lurer på er hvordan Neo egentlig kan se maskinene og føle dem og få dem til å eksplodere og sånt. Det er vel ikke nok med noe oppgradert kode i hjernen hans... :shrug:

Lenke til kommentar
Smith var et virus, han var agent og etterhvert tok han over flere og flere agenter..

Ja, selvfølgelig tok han over flere agenter, slik han tok over vanlige personer også. Men mener du at agenter generelt kan replikere seg selv, eller bare Smith? Når mener du Smith fikk denne egenskapen, og var det noen som sto bak (og hvorfor), eller skjedde det bare?

 

På dette punktet er jeg enig i den teorien i "det lange innlegget på engelsk", at det var Orakelet som ga Smith denne egenskapen, på lik linje med at hun forsikret seg om at Neo ville kunne ødelegge han. Dermed hadde hun både trusselen (Smith som spredde seg) og løsningen (Neo) til å forhandle fram en fred med.

Smith har alltid vært et virus, i første filmen forsøkte han og få koden fra Morpheus som gav han tilgang til den ekte verden (i must get out of there, and in you is the key, my key!) Så legger han ut om hvor falsk den verden er osv, akkurat som i nr 3 :!:

 

 

Neo har alltid vært et program, men det er først nuh han forstår det og klarer å bruke kreftene sine, når man blir blind så kommer andre sanser frem vettu :yes:

Lenke til kommentar
Smith har alltid vært et virus, i første filmen forsøkte han og få koden fra Morpheus som gav han tilgang til den ekte verden (i must get out of there, and in you is the key, my key!) Så legger han ut om hvor falsk den verden er osv, akkurat som i nr 3 :!:

 

Ja, du har jo et poeng. Den samtalen tenkte jeg ikke på. Men jeg hadde forstått det som at han ikke ville være agent mer, ikke oppholde seg i Matrix'en. Den key'en han snakker om, er vel det som skal gjøre at maskinene får tilgang til Zion's mainframe, og som gjør at de kan ødelegge Zion. Og så fikk jeg inntrykk av at da skulle Smith få lov til å få en annen jobb. Eller.no.

 

Neo har alltid vært et program, men det er først nuh han forstår det og klarer å bruke kreftene sine, når man blir blind så kommer andre sanser frem vettu  :yes:

 

Mener du at han er en maskin? Eller har han en modifisert menneskekropp? Eller eventuelt menneske med et program innsatt som "mind"?

Lenke til kommentar

Så smith måtte dø med en gang Neo ble tilintetgjort da, siden det var det han var ment til å gjøre? Det med at neo kunne ødelegge maskiner i den ekte verden, var litt rart. Hvordan kunne programmet i hodet hans gjøre fysisk skade på maskiner? Jeg har lest om oppgraderinga, i form av kjeksen, var det derfor han var i stand til det?

Lenke til kommentar
Smith er et_virus_, dvs et program og et program må ha et formål. et virus`s formål er å spre seg og han vil bort fra Matrix men når han klarer både det og bekjemer Neo i The Matrix så ooops..der er hans formål fullført, og da blir programmet slettet automatisk, ganske enkelt genialt ;)

Ja, det er flere som er tilhenger av den "ingen-purpose-automatisk-slettet" teorien, men jeg synes ikke den holder. Hvis det er noe som er innebygd i Matrix'en, hvordan kan da Sati i det hele tatt eksistere i Matrix'en? Hun har jo ingen funksjon, og burde slettes automatisk. Det er vel ikke noe Orakelet kunne gjøre noe med? Det var vel heller at hun skulle gjemmes vekk, slik at ikke maskinene skulle finne henne.

 

Det med ingen purpose virker mer som en policy enn en automatisk feature i Matrix'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...