Vice Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Derfor spør jeg alle dere som sier at den er genial og at dere har forstått den: Hva er det dere har forstått som vi andre ikke har forstått? Hva er det geniale? Tror mange mener at det "geniale" er at forfatterne i filmen gir mange små og tildels svake indikasjoner på hva de egentlig har ment. Dette er tildels ganske uvanlig for filmer av slikt format og det blir ikke helt den vanlige action opplevelsen som man er vant til fra alle andre Hollywood-action filmer. Uvanlig? Ja. Originalt? Tja. Genialt? Neppe. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) edit: fjernet dette Endret 11. november 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ingen har da sagt at det betydde det heller. Kjøtthue selv! _-Joacim-_ sa det. <BøNilzen> sa det. Og jeg har aldri kalt deg kjøtthue. Tror uansett ingen har sagt det... De skrev det. :/ Var ikke ment som humor, men måtte jo finne på noe å unnskylde meg med. *grin* Beste M-film > (Ikke sett Revolutions ennå) Personlig mener jeg Reloaded er best. Liker slåssing, så første Matrix blir for spinkel for meg, hvor andre igjen blir litt overdrevet, som kanskje tre'ern også gjorde? Lenke til kommentar
insider Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 synes filmen var heltrå jeg var litt kjedelig med pratingen i starten men det var et must for historien kampsene som varte leengee ! konge ! meter bra film som er vert å se en gang til Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg synes at kampscenene var kjedelige og endeløst repeterende. Hva er det vi har sett i 2-eren og 3-eren som vi ikke allerede har sett i 1-eren? (Smith-kampen i 2-eren unntatt. Glemte nesten den her.) Og jeg liker ikke det faktum at man enten må se filmen 5-6 ganger eller lese på Internett for å få med seg handlingen i filmen. Umiddelbart kunne det virke som om det bare var problem #2 som ble løst: at Smith kom ut av kontroll. Våpenstillsanden på slutten er bare det: en våpenstillstand. En epilog hadde vært på sin plass, for å vise mer nøyaktig hva som skjedde etter at Neo ofret seg (Jesus-symbolikken var forøvrig forferdelig dårlig). Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Vel... Matrix er digg! Men LOTR er diggere! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg syns i bunn og grunn filmen var tam. Noen ting innimellom var kult; oversiktsbildet med alle de "mech'ene" som pepra det hølet i taket mens det rant sentinels ned; flyinga på slutten, et tributt til Zu Warriors/Hero/Crouching Tiger. Men det var mest lamt. Og dere sier at hvis jeg bare skjønte story'n så ville jeg digge filmen. Det er ikke sant. Jeg er en passelig stor Star Wars fan, og selvom det var kult i Episode I, å se hvordan det startet, om hvordan Palpatine klatrer til makten og sånn informasjon fra Star Wars universet, så er det ikke til å komme bort ifra at filmen er dårlig. I den motsatte enden er for eksempel Ghost in the Shell. Første gangen jeg så den, var på DivX uten tekst og jeg skjønte ikke filla av handlingen, men jeg digga filmen likevel. Jeg kjøper sjelden DVD-filmer til fullpris, men denne skaffa jeg meg med norsk tekst, og nå skjønner jeg mye mer av handlingen. Selvfølgelig blir filmen kulere når man forstår hva som foregår, men det er ikke til å komme bort ifra at Matrix Revolutions fremdeles er tam! Men det hjelper selvfølgelig å se den på Colosseum, da! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Neo er et program som er laget av utviklerene Kan jo og se på han som et antivirusprogram som var der for å stoppe viruset (The agents) fra å ødelegge The Matrix. Så derfor lot Neo viruset overta han slik at viruset gjorde det det skulle, (every program must have a purpose), og siden viruset hadde gjort det det skulle så ble det selv-slettet... Neo ple unplugget igjen og kansje koblet tilbake i Matrix? The war is not over...it`s just stopped for a while... Dvs at filmen er og blir genialt, spess med den musikken og kampscenene Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Dvs at filmen er og blir genialt, spess med den musikken og kampscenene Ikke enig. Dessuten liker jeg bedre teorien som presenteres i denne tråden. Det er at det er Orakelet som egentlig iscenesetter alt for å oppnå fred mellom menneskene og maskinene. Dessuten ble Smith et "virus" lenge etter at Neo kom til verden, så den teorien om at han er et antivirus program funker ikke. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Mulig jeg er helt på jorde nå. Men kom ikke Neo ETTER at viruset kom? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Mulig jeg er helt på jorde nå. Men kom ikke Neo ETTER at viruset kom? Hva definerer du som viruset? Er viruset alle agentene? Eller er viruset Smith, og muligheten han har til å kopiere seg selv? Det var jo etter at Neo stupte inn i Smith i M1 at han plutselig kunne kopiere seg selv... Og en helt annen ting, hvorfor hadde Oraklet skifta "kropp" eller "shell" som de kaller det? Hun sier jo bare at det er en for lang historie. Hva var det som skjedde? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg synes at kampscenene var kjedelige og endeløst repeterende. Hva er det vi har sett i 2-eren og 3-eren som vi ikke allerede har sett i 1-eren? (Smith-kampen i 2-eren unntatt. Glemte nesten den her.) Og jeg liker ikke det faktum at man enten må se filmen 5-6 ganger eller lese på Internett for å få med seg handlingen i filmen. Umiddelbart kunne det virke som om det bare var problem #2 som ble løst: at Smith kom ut av kontroll. Våpenstillsanden på slutten er bare det: en våpenstillstand. En epilog hadde vært på sin plass, for å vise mer nøyaktig hva som skjedde etter at Neo ofret seg (Jesus-symbolikken var forøvrig forferdelig dårlig). 01001010011001010110011100100000011001010111001000100000011000010110110001101100011101000110100101100100001000000110111001111001011100110110101101101010011001010111001001101001011001110010000100100001 Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg tror at grunnen til at Smith "dør" av å kopiere Neo til seg selv er at dersom Neo = 1 og Smith = -1 (motsetnigner); hva blir da 1-1? jo 1-1 = 0 Grunnen til at jeg tror at Neo ikke er en maskin i utganspunktet, er i dette bildet. (han gløder jo ikke her) Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg tror at grunnen til at Smith "dør" av å kopiere Neo til seg selv er at dersom Neo = 1 og Smith = -1 (motsetnigner); hva blir da 1-1? jo 1-1 = 0 Jeg mener at det er fordi at han derre maskin guden endelig kan nå Smith programmet gjennom Neo. Eller.no Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 1. Smith er viruset, dvs agenten, han kan replikere seg selv uendelig. Det ble vist allerde i første filmen når dem bare tok over kroppene til folk. 2. Dette er matrix ver 6, og Neo har vært med i alle matrix versjonene... Kenny000: Det bildet viser hva han ser, vi ser han i sort fordi at vi ser han. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Dvs at filmen er og blir genialt, spess med den musikken og kampscenene Ikke enig. Dessuten liker jeg bedre teorien som presenteres i denne tråden. Det er at det er Orakelet som egentlig iscenesetter alt for å oppnå fred mellom menneskene og maskinene. Dessuten ble Smith et "virus" lenge etter at Neo kom til verden, så den teorien om at han er et antivirus program funker ikke. The Orakle er Matrix`s mor, utvikleren er "far" og han laget systemet perfekt matematisk sett, Oraklet bare lager ting mer menneskelig slik at dem som vil ut av Matrix kommer ut kansje... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) 1. Smith er viruset, dvs agenten, han kan replikere seg selv uendelig. Det ble vist allerde i første filmen når dem bare tok over kroppene til folk. Ja de tok over kroppene til folk, nei de kunne ikke replikere seg selv. Det at de tok over kroppene er en grunnleggende funksjon for agents. Slik jeg ser det er det måten programmet "Agent" kan manifestere seg i Matrix'en. Og agents er bare en slags politistyrke i Matrix'en for maskinene. Endret 12. november 2003 av Tjohei Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Smith var et virus, han var agent og etterhvert tok han over flere og flere agenter.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Smith var et virus, han var agent og etterhvert tok han over flere og flere agenter.. Ja, selvfølgelig tok han over flere agenter, slik han tok over vanlige personer også. Men mener du at agenter generelt kan replikere seg selv, eller bare Smith? Når mener du Smith fikk denne egenskapen, og var det noen som sto bak (og hvorfor), eller skjedde det bare? På dette punktet er jeg enig i den teorien i "det lange innlegget på engelsk", at det var Orakelet som ga Smith denne egenskapen, på lik linje med at hun forsikret seg om at Neo ville kunne ødelegge han. Dermed hadde hun både trusselen (Smith som spredde seg) og løsningen (Neo) til å forhandle fram en fred med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå