op77 Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Har et par spørsmål ang. bruk av ekstern skjerm via dockingstasjon. Håper noen har peiling på dette 1. Når jeg setter laptopen i dockingen, ønsker jeg primært å la den være der med skjermen lukket, da jeg ikke bruker toskjermsløsning med den bærbare som den ene. Har nå oppdaget at jeg er nødt til å gå til strøminnstillingene og sette "Ikke gjør noe" under "Når jeg stenger lokket" for at jeg skal få dette til å funke, hvis ikke går den i hvilemodus, og ingen signaler går til den eksterne skjermen. Nå er saken at når jeg jobber uten docking, ønsker jeg at den skal gå i hvilemodus når jeg lukker lokket. Spørsmålet er om det finnes en innstilling som gjør at laptopen "skjønner" at når jeg er på docking, så skal den ikke gå i hvilemodus, slik at jeg slipper å gå manuelt inn på innstillingene hver gang jeg skal bruke dockingstasjonen, evt. ha lokket åpent? 2. Jeg driver litt med bilderedigering, og ønsker å få kalibrert den eksterne skjermen. Hvordan løser man dette? Den eksterne skjermen og skjermen på laptopen vil neppe kunne bruke samme fargeprofil for å gjengi korrekte farger. Er det mulig å kalibrere den eksterne skjermen og sørge for at den maskina velger korrekt profil til den eksterne automatisk hver gang jeg kobler til? Vil jo være litt tungvindt å måtte velge korrekt profil manuelt hver gang man bruker den.... På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Sett laptopen i dockingen avslått, trykk så på på-knappen på docking-stasjonen, så løser det der seg helt fint. Forutsatt at du bruker en ordentlig dockingstasjon, da, og ikke noe USB-tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå