Gå til innhold

Trenger nye hodetelefoner til data,spill osv ( ikke nødvendigvis gaming hs) tips ?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå lei av og kjøpe såkalte "gaming headset" og vil nå gå til innkjøp av et headset med høy kvalitet på lyd og komfort.

 

Men er de senheiser gaming headsetene noe bra ? 

 

 

Tenkte og kjøpe noe til rundt 1500-2000 kr for det regner jeg med at er nok til og betale for god lyd og kvalitet.

 

 

og jeg er ganske dårlig på dette med lyd osv men finnes det egentlig suround i headset ? evt en slags form for god virituell suround ? Om det gjør det vil jeg veldig gjerne ha et slikt headset.

 

Trenger ikke Headset med mic siden jeg har en mic som står ved dataen, Og føler vell egentlig at det er det eneste et gaming headset egentlig har vs et vanlig ett.

 

Noen som har noen tips til gode headset evt hva jeg skal se etter ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Razer har en egen gratis program som simulerer surround i hodetelefoner. Dette funker meget bra. Har selv testet både ekte surround headset (flere elementer i hver klokke) og fake surround headsets, Razer sin gjør det bedre, ikke like bra som ekte surround høyttalere, men det blir meget bra.

 

Vil anbefale deg Audio Technicas M50 hodetelefoner. Disse er nå nokså billig å få tak i, så de sist til under 1000,- (kostet over 2000,- når de var nye), da kan du bruke resten av budsjettet på en hodetelefonforsterker for bedre lyd). De er meget gode å ha på etter de er "kjørt" inn. Lyden ligger på morosiden av lydbildet. Har selv hodetelefoner til 2-3 ganger som ikke er like morsomme i lyden, selv om de lydmessig er bedre.

 

Vil også anbefale deg å styre unna M50x utgavene som er nyere. Selve klokkene er 100% like, men "X" utgaven av avtagbar kabel. Dette høres i utgangspunktet supert ut, det å kunne bytte kabel på dem enkelt. Men har hatt 2 slike type hodetelefoner før selv, og disse er de eneste som har røket, da kontakten i klokkene blir slitt (selv om de ikke tas ut, kun pga de rører seg litt når man bruker dem), og da har startet å gi dårlig kontakt lyd. Det hjelper da ikke å bytte kabel, da selve kontaktene er dårlige. Med fast kabel så slipper man dette problemet.

Lenke til kommentar

 

Er det konsoll eller PC det er snakk om?

 

Det er til PC og jeg tenkte evt og bruke 1000-2000 kr, evt bruke rundt 12-1400 kr på hodetelefoner og resten på lydkort ? . Usikker på hva som er bra.

 

Eg personleg ville gått for noko sånt (sjå linken under). Trådløst, surround, og har fått mange gode omtaler.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/LTG930NEW/logitech-g930-tradlost-gaming-headset-pc

Lenke til kommentar

 

 

Er det konsoll eller PC det er snakk om?

 

Det er til PC og jeg tenkte evt og bruke 1000-2000 kr, evt bruke rundt 12-1400 kr på hodetelefoner og resten på lydkort ? . Usikker på hva som er bra.

 

Eg personleg ville gått for noko sånt (sjå linken under). Trådløst, surround, og har fått mange gode omtaler.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/LTG930NEW/logitech-g930-tradlost-gaming-headset-pc

 

 

har ikke veldig lyst på trådløst, vil gjerne ha noe mer kvalitet en hva logitech byr på. ikke kjent for og vare særling lenge

Lenke til kommentar

 

 

Er det konsoll eller PC det er snakk om?

 

Det er til PC og jeg tenkte evt og bruke 1000-2000 kr, evt bruke rundt 12-1400 kr på hodetelefoner og resten på lydkort ? . Usikker på hva som er bra.

 

Eg personleg ville gått for noko sånt (sjå linken under). Trådløst, surround, og har fått mange gode omtaler.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/LTG930NEW/logitech-g930-tradlost-gaming-headset-pc

 

 

logitech g430 eller g930. ikke kjøp g35, jeg har hatt to eller tre. husker ikke, men de har store svakheter i designen som 930 og 430 ikke har. https://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/1857iD48643F04ED73F69?v=mpbl-1

 

g930 og 430 varer lenge.  det er ypperlige headset for gaming og softwaren er super. med litt equalizing er lyden også bra. Bruk de gamle driverne: 8.40.83. der kan du skru ned preamp.

 

men personlig skal jeg kjøpe Sennheiser Game Zero eller Game One sammen med en Astro MixAmp

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det konsoll eller PC det er snakk om?

 

Det er til PC og jeg tenkte evt og bruke 1000-2000 kr, evt bruke rundt 12-1400 kr på hodetelefoner og resten på lydkort ? . Usikker på hva som er bra.

 

Eg personleg ville gått for noko sånt (sjå linken under). Trådløst, surround, og har fått mange gode omtaler.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/LTG930NEW/logitech-g930-tradlost-gaming-headset-pc

 

 

logitech g430 eller g930. ikke kjøp g35, jeg har hatt to eller tre. husker ikke, men de har store svakheter i designen som 930 og 430 ikke har. https://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/1857iD48643F04ED73F69?v=mpbl-1

 

g930 og 430 varer lenge.  det er ypperlige headset for gaming og softwaren er super. med litt equalizing er lyden også bra. Bruk de gamle driverne: 8.40.83. der kan du skru ned preamp.

 

men personlig skal jeg kjøpe Sennheiser Game Zero eller Game One sammen med en Astro MixAmp

 

 

Okay, Jeg er litt interessert i og prøve en av de Sennheiser sine headset selv, Men hvor mye bedre vil de bli med en Astro MixAmp og hva gjør den ?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er nå lei av og kjøpe såkalte "gaming headset" og vil nå gå til innkjøp av et headset med høy kvalitet på lyd og komfort.

 

Tenkte og kjøpe noe til rundt 1500-2000 kr for det regner jeg med at er nok til og betale for god lyd og kvalitet.

Noen som har noen tips til gode headset evt hva jeg skal se etter ?

 

Du vil ha et sett Beyerdynamic DT-770  https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-770-pro-80-ohm-17293. 80 ohms versjonen kan drives av et vanlig lydkort, og er noe av den beste lyden du kan får i den prisklassen (1400kr). De er veldig behagelige å ha på, takket være fløyelsputene (velour er vel fløyel?).

 

Har hatt Logitech G930, og det har en fantastisk bra mic, og er helt greit til tale, men forferdelig til musikk. Anbefales ikke for noen som sier de vil ha "et headset med høy kvalitet". Simulert surround skal du bare droppe også, det er vanligvis fullstendig ubrukelig.

 

Nå har jeg Beyerdynamic DT-880 (600ohm, med hodetelefonforsterker) og en modmic v4.0. DT-770 er lukkede, og gir mer bass. Noe som sikkert passer bra for de fleste, merker DT-880 kan være litt vel nøytrale til tider, og litt i overkant skarp diskant når jeg spiller høyt.

 

Audio Technicas M50 er det eneste jeg så i tråden som kunne vært et alternativ, men når ikke opp til DT-770 synes jeg. De er mer bærbare da, og lettere å drive av f.eks. telefonen hvis det er viktig. Her er hva head-fi forumet sier om saken http://www.head-fi.org/t/656461/dt-770-pro-80-ohms-vs-ath-m50.

 

Og hvis du finner ut at du vil ha et bedre lydkort, kjøp heller en hodetelefonforsterker med USB-DAC. Det vil fungere som et eksternt lydkort (med antagelig mye bedre DAC) som også kan gi mer juice til hodetelefonene. Får en helt grei en til 1500ish.

 

*edit*

QPAD QH-1339 https://prisguiden.no/produkt/qpad-qh-1339-professional-headset-103660 er basically en DT-770 med mic forresten.

Endret av rhym
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det konsoll eller PC det er snakk om?

 

Det er til PC og jeg tenkte evt og bruke 1000-2000 kr, evt bruke rundt 12-1400 kr på hodetelefoner og resten på lydkort ? . Usikker på hva som er bra.

 

Eg personleg ville gått for noko sånt (sjå linken under). Trådløst, surround, og har fått mange gode omtaler.

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/LTG930NEW/logitech-g930-tradlost-gaming-headset-pc

 

 

logitech g430 eller g930. ikke kjøp g35, jeg har hatt to eller tre. husker ikke, men de har store svakheter i designen som 930 og 430 ikke har. https://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/1857iD48643F04ED73F69?v=mpbl-1

 

g930 og 430 varer lenge.  det er ypperlige headset for gaming og softwaren er super. med litt equalizing er lyden også bra. Bruk de gamle driverne: 8.40.83. der kan du skru ned preamp.

 

men personlig skal jeg kjøpe Sennheiser Game Zero eller Game One sammen med en Astro MixAmp

 

 

Okay, Jeg er litt interessert i og prøve en av de Sennheiser sine headset selv, Men hvor mye bedre vil de bli med en Astro MixAmp og hva gjør den ?

 

 

den vil vel simulere surround. Noen sier simulert surround fungerer bra og andre dårlig, er mye som spiller inn på resultatet.

 

Kan og hende jeg kjøper Game Zero eller Game One før mine G35 blir ødelagt. Jeg har stripset og tapet mine G35 så håper de holder seg lenge.

Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg er nå lei av og kjøpe såkalte "gaming headset" og vil nå gå til innkjøp av et headset med høy kvalitet på lyd og komfort.

 

Tenkte og kjøpe noe til rundt 1500-2000 kr for det regner jeg med at er nok til og betale for god lyd og kvalitet.

Noen som har noen tips til gode headset evt hva jeg skal se etter ?

 

Du vil ha et sett Beyerdynamic DT-770  https://prisguiden.no/produkt/beyerdynamic-dt-770-pro-80-ohm-17293. 80 ohms versjonen kan drives av et vanlig lydkort, og er noe av den beste lyden du kan får i den prisklassen (1400kr). De er veldig behagelige å ha på, takket være fløyelsputene (velour er vel fløyel?).

 

Har hatt Logitech G930, og det har en fantastisk bra mic, og er helt greit til tale, men forferdelig til musikk. Anbefales ikke for noen som sier de vil ha "et headset med høy kvalitet". Simulert surround skal du bare droppe også, det er vanligvis fullstendig ubrukelig.

 

Nå har jeg Beyerdynamic DT-880 (600ohm, med hodetelefonforsterker) og en modmic v4.0. DT-770 er lukkede, og gir mer bass. Noe som sikkert passer bra for de fleste, merker DT-880 kan være litt vel nøytrale til tider, og litt i overkant skarp diskant når jeg spiller høyt.

 

Audio Technicas M50 er det eneste jeg så i tråden som kunne vært et alternativ, men når ikke opp til DT-770 synes jeg. De er mer bærbare da, og lettere å drive av f.eks. telefonen hvis det er viktig. Her er hva head-fi forumet sier om saken http://www.head-fi.org/t/656461/dt-770-pro-80-ohms-vs-ath-m50.

 

Og hvis du finner ut at du vil ha et bedre lydkort, kjøp heller en hodetelefonforsterker med USB-DAC. Det vil fungere som et eksternt lydkort (med antagelig mye bedre DAC) som også kan gi mer juice til hodetelefonene. Får en helt grei en til 1500ish.

 

*edit*

QPAD QH-1339 https://prisguiden.no/produkt/qpad-qh-1339-professional-headset-103660 er basically en DT-770 med mic forresten.

 

 

Er fullstendig enig i at DT770 Pro er det beste alternativet. Har hatt mitt i 3-4 år nå, og har ikke hatt et eneste problem. Kan ha de på i flere timer uten å bli sliten, og lyden er overlegen det meste i samme prisklasse. Spesielt om man sammenligner med "gamingheadset". Om du kjøper DT770 med ModMic, er du under 2k. Om du syns det er verdt det, kan du legge i de ekstra kronene det koster, og kjøpe QPad-hodetelefonene som er nevnt over.

Lenke til kommentar

Dt770 er det beste headsettet opp til 2000kr uten tvil! Best lydkvalitet, byggekvalitet og lydisolasjon. Går du for noe annet vil du angre!

Jeg har prøvd Sennheiser Game One, og lydkvaliteten der er ikke like god som i dt770, og byggekvaliteten er heller ikke like bra.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Dt770 er det beste headsettet opp til 2000kr uten tvil! Best lydkvalitet, byggekvalitet og lydisolasjon. Går du for noe annet vil du angre!

Jeg har prøvd Sennheiser Game One, og lydkvaliteten der er ikke like god som i dt770, og byggekvaliteten er heller ikke like bra.

Det er en modig påstand som jeg ville ha moderert hvis jeg ville blitt tatt seriøst.

Ja dt770 er gode hodetelefoner, og favoritten til mange, men det finnes mange andre hodetelefoner som kan ansees som like gode og bedre. Spørs på smak.

Sennheiser og flere produsenter vil nok kunne konkurrere bra i det segmentet.

Lenke til kommentar

 

Dt770 er det beste headsettet opp til 2000kr uten tvil! Best lydkvalitet, byggekvalitet og lydisolasjon. Går du for noe annet vil du angre!

Jeg har prøvd Sennheiser Game One, og lydkvaliteten der er ikke like god som i dt770, og byggekvaliteten er heller ikke like bra.

Det er en modig påstand som jeg ville ha moderert hvis jeg ville blitt tatt seriøst.

Ja dt770 er gode hodetelefoner, og favoritten til mange, men det finnes mange andre hodetelefoner som kan ansees som like gode og bedre. Spørs på smak.

Sennheiser og flere produsenter vil nok kunne konkurrere bra i det segmentet.

 

jeg endte opp med dette

 

https://www.komplett.no/sennheiser-pc-363-d-g4me/794254

 

er meget meget fornøyd :p

Lenke til kommentar

 

Dt770 er det beste headsettet opp til 2000kr uten tvil! Best lydkvalitet, byggekvalitet og lydisolasjon. Går du for noe annet vil du angre!

Jeg har prøvd Sennheiser Game One, og lydkvaliteten der er ikke like god som i dt770, og byggekvaliteten er heller ikke like bra.

Det er en modig påstand som jeg ville ha moderert hvis jeg ville blitt tatt seriøst.

Ja dt770 er gode hodetelefoner, og favoritten til mange, men det finnes mange andre hodetelefoner som kan ansees som like gode og bedre. Spørs på smak.

Sennheiser og flere produsenter vil nok kunne konkurrere bra i det segmentet.

 

Har du et eksempel på et headsett med bedre lydkvalitet til under 2000 da?

Lenke til kommentar

 

 

Dt770 er det beste headsettet opp til 2000kr uten tvil! Best lydkvalitet, byggekvalitet og lydisolasjon. Går du for noe annet vil du angre!

Jeg har prøvd Sennheiser Game One, og lydkvaliteten der er ikke like god som i dt770, og byggekvaliteten er heller ikke like bra.

Det er en modig påstand som jeg ville ha moderert hvis jeg ville blitt tatt seriøst.

Ja dt770 er gode hodetelefoner, og favoritten til mange, men det finnes mange andre hodetelefoner som kan ansees som like gode og bedre. Spørs på smak.

Sennheiser og flere produsenter vil nok kunne konkurrere bra i det segmentet.

 

Har du et eksempel på et headsett med bedre lydkvalitet til under 2000 da?

 

 

DT770 er gode hodetelefoner, og mange liker disse best, og så er det mange som liker andre best. Poenget mitt med posten var mest din bastante "Best, ingen protest!"-påstand.

Eksempler på hodetelefoner som mange har som favoritter:

Audio Technica ATH-M50
Logitech UE6000
Shure SRH840
Sennheiser Momentum
V-Moda Crossfade
 
Finnes sikkert flere.
Jeg har eid DT770, og var godt fornøyd. Har nå funnet meg noe bedre, men gikk da opp i pris. (HD650, LCD2, Fidelio X2 og Fostex TH-900 for øyeblikket)
Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

 

 

 

Dt770 er det beste headsettet opp til 2000kr uten tvil! Best lydkvalitet, byggekvalitet og lydisolasjon. Går du for noe annet vil du angre!

Jeg har prøvd Sennheiser Game One, og lydkvaliteten der er ikke like god som i dt770, og byggekvaliteten er heller ikke like bra.

Det er en modig påstand som jeg ville ha moderert hvis jeg ville blitt tatt seriøst.

Ja dt770 er gode hodetelefoner, og favoritten til mange, men det finnes mange andre hodetelefoner som kan ansees som like gode og bedre. Spørs på smak.

Sennheiser og flere produsenter vil nok kunne konkurrere bra i det segmentet.

 

Har du et eksempel på et headsett med bedre lydkvalitet til under 2000 da?

 

 

DT770 er gode hodetelefoner, og mange liker disse best, og så er det mange som liker andre best. Poenget mitt med posten var mest din bastante "Best, ingen protest!"-påstand.

Eksempler på hodetelefoner som mange har som favoritter:

Audio Technica ATH-M50
Logitech UE6000
Shure SRH840
Sennheiser Momentum
V-Moda Crossfade
 
Finnes sikkert flere.
Jeg har eid DT770, og var godt fornøyd. Har nå funnet meg noe bedre, men gikk da opp i pris. (HD650, LCD2, Fidelio X2 og Fostex TH-900 for øyeblikket)

 

poenget mitt var at du opp i pris for å få bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...