Gå til innhold

Finner ikke TV- kort!

MrEirik

Anbefalte innlegg

Jeg har et Cinergy 400 TV - kort. Etter at jeg formaterte HDD'n finner ikke XP kortet. Jeg har lastet ned AIDA32 og der ser jeg kortet i et av PCI- sporene... Har prövd sletting og reinnstallering av drivere osv... Windows finner bare ikke kortet... :shrug::roll:

noen som kan hjelpe meg å finne det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde problemer med ett tv kort tidligere, og oppdaget at det kun ville fungere hvis det ble plassert i PCI plassen rett under skjermkortet.

Dette var dog for agp slotten ble standard, så det er ikke sikker at mitt tips gjelder fremdeles.

Må også skyte inn at jeg tok opp problemet med en kompis av meg som på den tiden var pusher av datakomponeter. Og han kunne bekrefte at tv kort av en eller annen ulogisk grunn fungerte best hvis de sto rett under grafikk kortet.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette hjelper, men her er hvertfall driverpakken som jeg kunne finne til dette kortet.

Drivere

Du kan også prøve å bytte PCI spor for kortet, jeg hadde samme problem med et lydkort en gang, byttet PCI spor og vips så funka det :)

Håper det hjelper.

-Neo

alle andre PCI er opptatt... :shrug:

Lenke til kommentar

Du kan prøve følgende.

- Ta ut kortet.

- Start maskinen og avinstaller eventuelle drivere og filer som hører til kortet.

- Slå av maskinen og sett kortet inn igjen, helst i en annen PCI port, bytt med et annet kort.

- Start maskinen igjen og se hva som skjer.

Håper det hjelper denne gangen da. :p:

- Neo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...