Gå til innhold

Hvordan oppnå best mulig lyd på headsett?


Anbefalte innlegg

Nettop kjøpt nytt hovedkort til pcen, GA z97x gaming 3, og er ikke veldig fornøyd med lyden jeg får gjennom mitt Steelseries Siberia headsett. Headsettet er riktig nok 4-5 år gammelt, men syntes lyden er dårligere nå enn med mitt gamlere hovedkort.

 

Jeg har aldri satt meg skikkelig inn i lyd når det kommer til gaming. Og håpte noen kunne hjelpe meg her. For er litt kjipt når jeg vet at jeg ikke får utnyttet lyden på pcen til det fulle.

 

Et par spørsmål:

- kan dette headsettet høre 7.1 surround sound?

- er det noen som har erfaring med dette hovedkortet og vet hva instillingene skal være?

 

Spiller CS GO.

Endret av feddi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onboard lydkort klarer fint å drive et headset til 400-500 kroner vanligvis, men det kan godt hende det gamle HKet ditt hadde bedre lydkort..Men det kan også være forskjellige default settings. Tror det er Siberia Elite som har 7.1 surround, men uansett så er all simulert surround ubrukelig. Hvis du absolutt må ha det så har vel Razer en softwareløsning uten at jeg husker hva det heter.

Lenke til kommentar

Tror du det kan ha noe med at hovedkortet ble satt inn i en ny pc hvor windows allerede var installert? At jeg kanskje burde installere windows på ny?

 

Det bør du generelt ikke gjøre, men akkurat for lydkortet sin del bør det ikke ha så mye å si så lenge du legger inn nye drivere. Men man vet aldri. Jeg har heller tro på at det bare er et anderledes lydkort i hovedkortet. Lydkort er en sidegreie på de fleste HK, og de hiver generelt inn det kjipeste skrotet de finner. Kanskje det rett og slett var et dyrere lydkort i det gamle, det var en del av en bedre serie, kanskje spesielt for gaming o.l. mens det nye er for vanlig desktopbruk, selv som det teknisk sett er bedre pga at det er nyere osv.

Lenke til kommentar

 

 

Tror du det kan ha noe med at hovedkortet ble satt inn i en ny pc hvor windows allerede var installert? At jeg kanskje burde installere windows på ny?

Det bør du generelt ikke gjøre, men akkurat for lydkortet sin del bør det ikke ha så mye å si så lenge du legger inn nye drivere. Men man vet aldri. Jeg har heller tro på at det bare er et anderledes lydkort i hovedkortet. Lydkort er en sidegreie på de fleste HK, og de hiver generelt inn det kjipeste skrotet de finner. Kanskje det rett og slett var et dyrere lydkort i det gamle, det var en del av en bedre serie, kanskje spesielt for gaming o.l. mens det nye er for vanlig desktopbruk, selv som det teknisk sett er bedre pga at det er nyere osv.

Hva bør jeg generelt ikke gjøre?

Mitt ganle hovdedkort var 6 år gammelt. Det jeg har nå har integrert lydkort som er tilpasset gaming. Så tviler på at det ganle var bedre enn det jeg har nå.

Har kjøpt meg hyperx cloud nå og får se om lyden ligger i headsettet. Noe jeg tviler på, mn headsettet måtte oppgraderes uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...