maskot Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Dokumentaren er nettopp komt ut, og er gitt ut av HBO. (evt piratbukta) Så den i går, og den gjorde inntrykk, er et vannvittig konsept. Andre som har sett dokumentaren? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Jeg har sett den, Den er egentlig bare en bekreftelse på det vi visste fra før. Dette er en kult som utnytter, mishandler og suger penger ut av vanlige folk bak en glorete fasade av kjendiser. Endret 3. april 2015 av LiamH Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Helt vanlig er man vel ikke om man går på den limpinnen.. Makan. Lenke til kommentar
maskot Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Helt vanlig er man vel ikke om man går på den limpinnen.. Makan. Vel, jeg tror det er visse funksjoner og triggere innebygd i oss som gjør at det fungerer. Jeg anbefaler deg å se dokumentaren, er fascinerende hvordan de gjør det. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Helt vanlig er man vel ikke om man går på den limpinnen.. Makan. Har ikke sett dokumenteren (men har skaffet den). Men jeg tenkte da jeg så kommentaren din at historien viser vel at vanlige folk går på hva som helst av limpinner. Noen limpinner bekytter kanskje mot andre limpinner? Endret 4. april 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Helt vanlig er man vel ikke om man går på den limpinnen.. Makan. Jeg sa ikke at det var vanlig. Jeg sa at de utnytter "vanlige folk bak en glorete fasade av kjendiser". Lenke til kommentar
Brutha Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Veldig spennende og kunnskapsrik dokumentar. Som nevnt ovenfor, så var det kanskje mest bare ting som har blitt trukket frem i lyset før? Uansett enn veldig god sammensetning av de ulike elementene uansett! Savnet litt balanse i fremstillingen av Scientologi, skulle gjerne hatt noen intervjuer fra andre enn bare eks-medlemmer med en tydelig agenda om å ta gruppen. Likevel skjønner jeg at det kanskje ikke er den letteste jobben å få de til å stille opp, og de hadde vel faktisk prøvd å få sjefen sjøl, David Miscavige, til å uttale seg. Hadde vært interessant å høre mer om effekten av auditing. Kan tenkte meg til at det kan ha positive effekter, ved at man får luftet ut enkelte problemer man sliter med og holder inne. Forsvarer på ingen måte denne behandlingsformen, da det virket som de misbrukte informasjonen de fikk fra folk og tok det litt vel langt til tider. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg liker ikke folk som truer med selvmord for å få sex eller for å få inngå ekteskap med noen. Det virker nesten litt desperat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå