tss141 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hei. Jeg har en Mercury 10 hk fra 1990. Jeg fikk ikke start på motoren når jeg skulle starte den opp for sesongen. Jeg har sjekket hettene på pluggene og pluggene selv (pluggene er skiftet i fjord). Jeg gikk å kjøpte nye plugger, men ikke de samme som jeg hadde fra før, fordi de ikke hadde de i butikken. Men jeg kjøpte 2 som var mest mulig lik dem jeg hadde fra før.Jeg satte dem inni og da fikk jeg start på motoren, men den ruset seg veldig mye, selv om den sto i fri.(Det går ikke ann å speede når den står i fri) Det hørtes ut som motoren gikk i full speed. Jeg byttet ut pluggene igjen til de gamle, og fikk start på den en gang til, og da ruset den seg like mye, men etter den gangen så fikk jeg ikke start på den igjen.Jeg byttet over pluggene enda en gang til de nye jeg hadde kjøpt og da startet den, men ruset seg enda like mye.Jeg skiftet over til orginal pluggene igjen og da ville den ikke starte i det hele tatt.Jeg er veldig usikker på hva som er problemet her. Jeg fikk jo som skrevet start på den en gang med orginal pluggene i.Jeg finner ikke noe steder der speeden har hengt seg opp.Noen som vet hva som kan være problemet her? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 det er sikkert en 2 takt? siden den gasser regner jeg det er et gasser problem. ingen ting med plugger å gjøre. men finn deg noen plugger som faktisk er like med de gamle. ta av luftfilter og se om det "tetter" seg når du skrur av gass og åpner seg når du gasser. om motoren er skjert vill du noen ganger kunne ruse den men det er ingen kraft. om du fremdeles ikke vet hva du kan gjøre for å feilsøke så tar du den med til 16 åringen i familien som driver med pidder eller en mekaniker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå