jae-ols Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg prøver å ringe en annen person med Skype. Det ringer men vedkommende kan ikke høre meg. Skal ikke det gå automatisk? Og må man installere en mikrofon? Trodde mikrofon var integrert i pc'n. Hva må jeg gjøre for å få dette til? Håper noen har noen lure tips. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Er PCen en laptop? I så fall har den sannsynligvis en mikrofon innebygget. Men kanskje mikrofonen er skrudd ned i Windows? Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Det er en stasjonær pc. Hvor finner jeg innstillinger for mikrofon og hvor er den? Takker for tips. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 En stasjonær PC har neppe innebygget mikrofon. Mikrofonen bør være nær munnen din for å kunne høre hva du sier. I laptoper er det ikke et problem, mikrofonen er gjerne plassert nær webkameraet oppå skjermen. En stasjonær PC er ei kasse som står på gulvet, laaaaangt unna munnen din. Om mikrofonen var gjemt inni der, så plukker den kun opp viftestøy. Du bør ha en ekstern mikrofon. Du får kjøpt det billig på f.eks. Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hei izzet. Du har kommet til rett sted og du skal få svar: 1. Stasjonære pcer har aldr mikrofon innebygget. Dette må kobles til. Det enkleste er å bruke et headset med grøn minijack for lyd og rosa plugg for mikrofon. Det finnes andre muligheter sOm USB headset Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 En stasjonær PC har neppe innebygget mikrofon. Mikrofonen bør være nær munnen din for å kunne høre hva du sier. I laptoper er det ikke et problem, mikrofonen er gjerne plassert nær webkameraet oppå skjermen. En stasjonær PC er ei kasse som står på gulvet, laaaaangt unna munnen din. Om mikrofonen var gjemt inni der, så plukker den kun opp viftestøy. Du bør ha en ekstern mikrofon. Du får kjøpt det billig på f.eks. Clas Ohlson. Takker for tipset Hei izzet. Du har kommet til rett sted og du skal få svar: 1. Stasjonære pcer har aldr mikrofon innebygget. Dette må kobles til. Det enkleste er å bruke et headset med grøn minijack for lyd og rosa plugg for mikrofon. Det finnes andre muligheter sOm USB headset Det var en gedigen nedtur, men takk for svar. Da blir det Claes Olson. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Som nødløsning har jeg et smart triks: Bruk et headset som mikrofon. Kobl et headset i den rosa mic inngangeN og prat inn i høytaleren. Litt ullen lyd, men funker. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Finnes endel webcam (feks. Microsoft Cinema serien) som har mikrofon innebygd. Gå inn på innstillinger i Skype og se om du kan velge mikrofonen til webcameraet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå