Gå til innhold

Hvilken muse port er best å bruke

Anbefalte innlegg

Fant ikke en kategori som passet til dette spørsmålet.

Kjøpte meg en ny mus i dag Logitech mx300 og kom hjem og skulle koble den til, men den kan jo kobles både til ps2 kontakt og usb kontakten. Hvilken port er best å bruke ? Er det noen nevnverdige forskjeller eller sparer man bare en usb port på å bruke ps2 kontakten i stede ?

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du bruker USB så skal den visst oppdatere seg litt oftere (eller noe, er ikke helt sikker), men jeg merker ihvertfall ikke noen forskjell og jeg spiller/gamer en del :)

USB oppdaterer 125 ganger i sekunder, vanlig museport rundt 40-50 ganger i sekundet.

Spiller ikke så stor rolle - noen merker bra forskjell (spesielt når de spiller), andre synes ikke det gjør så mye til eller fra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg merket stor forskjell fra PS/2 til USB. I CS hakket musa når jeg brukte PS/2, men dette løste seg når jeg skiftet til USB. Har forøvrig mx500

Enig .. USB er desidert best å du vil fjerne "laggen" i spill som cs..

JEg sitter med intelli 3.0 i usb 2.0 iunngang å legger merke til forskjell derfra til usb til ps2

Lenke til kommentar

det er lissom en grunn til at nye mus kommer med USB plugg..

PS/2 er bare med for at den skal være kompatibel med eldre maskiner som ikke ennå har USB (selv om jeg ikke har sett en sånn på LENGE...selv ikke de eldste på skolen mangler USB..)

gleder meg til PS/2 forsvinner helt (sammen med parallell, seriel, og printer portene!)

Lenke til kommentar
Fant ikke en kategori som passet til dette spørsmålet.

Kjøpte meg en ny mus i dag Logitech mx300 og kom hjem og skulle koble den til, men den kan jo kobles både til ps2 kontakt og usb kontakten. Hvilken port er best å bruke ? Er det noen nevnverdige forskjeller eller sparer man bare en usb port på å bruke ps2 kontakten i stede ?

Mvh

Ole

Vil anbefale deg å bruke USB porten hvis du har tenkt å spille endel!! da er dette da det optimale. Oppdaterings frekvensen blir da høyere!!

Lenke til kommentar

Joda, er enig i, og klar over at man bare kan gjøre de to tingene.

Det er sikkert bare meg som blir sur når maskina har hakket seg gjennom sikkermodus- oppstarten, og så må jeg restarte med det samme for å få registert musa på ps2- inngangen. Merker ikke noe forskjell i "hastighet" på musa. Derfor synes jeg denne grunnen er god nok til å bruke ps2.

Lenke til kommentar
det er lissom en grunn til at nye mus kommer med USB plugg..

PS/2 er bare med for at den skal være kompatibel med eldre maskiner som ikke ennå har USB (selv om jeg ikke har sett en sånn på LENGE...selv ikke de eldste på skolen mangler USB..)

gleder meg til PS/2 forsvinner helt (sammen med parallell, seriel, og printer portene!)

Parallellport og "printerport" er vel akkurat det samme. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...