Gå til innhold

[Løst] Mobilen får ikke Wifi


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

 

Flyttet nettopp inn i en ny hybel, men har litt problemet med nettverket som er her. Problemet er at mobilen min ikke klarer å finne nettverket som er i komplekset. Laptoppen min klarer dette uten problemer, så vet ikke helt hva problemet er. Ruteren er en Air:Link 1000G (har tilgang til kontrollpanelet på ruteren dersom jeg må forandre noe der). Ops: Mobilen min er en iPhone 5. 

 

Takk på forhånd for all hjelp! 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dårlig er ikke Jensen Airlink da...

 

Det kan være at wireless er satt opp med kun 802.11b, eller kun 5Ghz, og slike ting.

Gå inn på ruteren og sett opp til at både 2.4Ghz og 5Ghz skal være påslått hvis den har det.

Velg country: norway.

Krypter kun med WPA2 og AES på begge. Nytt passord uten æøå! Har sett at det hindrer mange enheter i å virke.

Velg autokanal, så unngår den okkuperte kanaler.

Dette må gjøres med PC tilkoblet ruteren med kabel, ellers mister du kontakten når du endrer ting.

Husk å trykke 'apply' mellom hver endring, og reboot til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vet godt at Jensen er forferdelige produkter, da vi hadde det en periode hjemme, herregud hvor mye problemer det var med den. Dog er det utleier som eier den, derfor har jeg lite jeg skulle sagt, kan endre iinstillinger trådløs, men kan ikke forlange at hun skal kjøpe en annen ruter.

 

Jeg har dog bestilt modem fra CD, men til den kommer må jeg overleve med den ruteren.

Lenke til kommentar

Det kan være at wireless er satt opp med kun 802.11b, eller kun 5Ghz, og slike ting.

Gå inn på ruteren og sett opp til at både 2.4Ghz og 5Ghz skal være påslått hvis den har det.

Hva er vitsen med å mase om 5GHz? Det er jo opplyst om at det er en AL1000G og den støtter kun 2,4GHz.

 

Det kan kanskje hjelpe å resette ruteren og oppdatere firmware hvis det finnes nyere. Men eneste gode løsning er som antydet tidligere, å erstatte den med noe annet enn Jensen.

 

Det er stadig folk her som sliter med ruterproblemer og det virker som det er temmelig stor andel Jensen...

Lenke til kommentar

 

Det kan være at wireless er satt opp med kun 802.11b, eller kun 5Ghz, og slike ting.

Gå inn på ruteren og sett opp til at både 2.4Ghz og 5Ghz skal være påslått hvis den har det.

 

Hva er vitsen med å mase om 5GHz? Det er jo opplyst om at det er en AL1000G og den støtter kun 2,4GHz.

 

 

Sorry, ante ikke at den var så gammel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva er vitsen med å mase om 5GHz? Det er jo opplyst om at det er en AL1000G og den støtter kun 2,4GHz.

 

Det kan kanskje hjelpe å resette ruteren og oppdatere firmware hvis det finnes nyere. Men eneste gode løsning er som antydet tidligere, å erstatte den med noe annet enn Jensen.

 

Det er stadig folk her som sliter med ruterproblemer og det virker som det er temmelig stor andel Jensen...

 

Det er greit at dere ikke liker Jensen; jeg liker det ikke heller, men å sutre om det kommer ikke til å hjelpe noen. Jeg er inneforstått med at jensen er noe dritt, men som sagt er det utleier som eier ruteren, og derfor kommer jeg ikke til å si noe på det. Det er ikke mitt problem etter som jeg for det første ikke eier den, og for det andre får et modem om ikke så lenge. 

 

Tror jeg skal la saken ligge til jeg får modemet mitt, og eventuelt kjøper en egen ruter for den, om jeg gidder. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis det er CD kabel-TV med eget uttak på hybelen så kan vel TS få eget modem og eget abonnement. Men et modem alene hjelper jo som tidligere antydet ingen ting på problemet med iPhonen...

 

Det står i første post. Han får koblet laptoppen til, men ikke iPhonen, så da må der være signaler fra WiFi'en.

Lenke til kommentar

 

Hvis det er CD kabel-TV med eget uttak på hybelen så kan vel TS få eget modem og eget abonnement. Men et modem alene hjelper jo som tidligere antydet ingen ting på problemet med iPhonen...

 

Det står i første post. Han får koblet laptoppen til, men ikke iPhonen, så da må der være signaler fra WiFi'en.

Hva er det egentlig du svarer på? Jeg skriver at et modem (som TS sier at han bestilt) alene ikke hjelper. Et vanlig modem har hverken ruterfunksjonalitet eller WiFi. CD leverer nå vanligvis et Cisco kabel-modem, men tidligere leverte de Thomson-modem. Skal man bruke flere enheter og/eller trådløst, må man ha en ruter i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Hvis det er CD kabel-TV med eget uttak på hybelen så kan vel TS få eget modem og eget abonnement. Men et modem alene hjelper jo som tidligere antydet ingen ting på problemet med iPhonen...

 

Det står i første post. Han får koblet laptoppen til, men ikke iPhonen, så da må der være signaler fra WiFi'en.

Hva er det egentlig du svarer på? Jeg skriver at et modem (som TS sier at han bestilt) alene ikke hjelper. Et vanlig modem har hverken ruterfunksjonalitet eller WiFi. CD leverer nå vanligvis et Cisco kabel-modem, men tidligere leverte de Thomson-modem. Skal man bruke flere enheter og/eller trådløst, må man ha en ruter i tillegg.

 

 

Det er ikke din tråd, så det er opplagt jeg svarer TS!

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis det er CD kabel-TV med eget uttak på hybelen så kan vel TS få eget modem og eget abonnement. Men et modem alene hjelper jo som tidligere antydet ingen ting på problemet med iPhonen...

 

Det står i første post. Han får koblet laptoppen til, men ikke iPhonen, så da må der være signaler fra WiFi'en.

Hva er det egentlig du svarer på? Jeg skriver at et modem (som TS sier at han bestilt) alene ikke hjelper. Et vanlig modem har hverken ruterfunksjonalitet eller WiFi. CD leverer nå vanligvis et Cisco kabel-modem, men tidligere leverte de Thomson-modem. Skal man bruke flere enheter og/eller trådløst, må man ha en ruter i tillegg.

 

Det er ikke din tråd, så det er opplagt jeg svarer TS!

Jeg vet at det ikke er min tråd. Når du siterer min post ville jeg tro at det var et svar eller en kommentar til deg jeg hadde skrevet... Men jeg skjønte ikke sammenhengen mellom min siterte post og det du skrev.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Problemet er som sagt iPhonen. Har du pakket den inn i en slik beskyttelseveske?

 

Er nok ikke iPhonen nei, da jeg ikke har hatt problemer med slikt tidligere. Er nok ruteren, men bryr meg egentlig ikke så mye om dette ikke funker, da jeg om kort tid får et modem, og da kommer jeg mest sannsynlig til å kjøpe en ruter til den slik at jeg har trådløs, uten å tenke på den som står over meg. 

 

Morsomt dog: prøver å få ruteren til å gi min stasjonære PC en statisk IP, det vil den dog ikke! -.-

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Problemet er som sagt iPhonen. Har du pakket den inn i en slik beskyttelseveske?

 

Er nok ikke iPhonen nei, da jeg ikke har hatt problemer med slikt tidligere. Er nok ruteren, men bryr meg egentlig ikke så mye om dette ikke funker, da jeg om kort tid får et modem, og da kommer jeg mest sannsynlig til å kjøpe en ruter til den slik at jeg har trådløs, uten å tenke på den som står over meg. 

 

Morsomt dog: prøver å få ruteren til å gi min stasjonære PC en statisk IP, det vil den dog ikke! -.-

 

 

Ruteren kan ikke bestemme om PC'en skal ha statisk eller dynamisk IP. DHCP serveren i ruteren kan reservere ipadressen, men da må pc'en være satt opp til å motta dynamisk IP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ruteren kan ikke bestemme om PC'en skal ha statisk eller dynamisk IP. DHCP serveren i ruteren kan reservere ipadressen, men da må pc'en være satt opp til å motta dynamisk IP.

 

Takk, da funket det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...