Pallantir Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Jeg liker de nye(?) brannvarslerne til Nexa, med en styringssentral som viser hvilken som er utløst og så videre, i motsetning til KD-101, der alle har samme enhetsnummer i nettverket, så man må løpe rundt i huset for å finne ut hvilken som er utløst. I en leilighet eller ei hytte er det ikke så ille, men i et hus på 340 kvadratmeter blir det slitsomt i lengden... Men av en eller annen grunn har Nexa i sin visdom valgt å legge disse på 868Mhz istedenfor 433, altså sånn omtrent dobling av frekvensen. Kan dette være et varsel om at de har planlagt å komme med noe nytt som skal ta imot det, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med i timen, og det er kommet noe sånt? Hva kan man bruke for å få disse varslerne inn på en pc, så det er mulig å sende en mail for å varsle om at noe skjer? Endret 3. april 2015 av Pallantir Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Nexa sin "pro" serie har vel alltid vært på 868 MHz. Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Fant denne via google, beregnet for R-pi System requirements Win 98, 98SE, ME, 2000, XP, Vista, 7; Mac OS 8/9/OS-X; Linux ≥ 2.4 https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=1078295&channel=B2C&gclid=CjwKEAjwo5OpBRDU64qO07OXq00SJADn5hYnl01f50gcug4A3Jz-fCdUwS9tRqymgwyJ1x_kig7CeRoCkz_w_wcB Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Det er én ting å lese signalet. Det er en annen ting å tolke det... Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg vet ikke nivået og hvor mye arbeid man ønsker å legge i det, men mulighetene er der så er det opp til trådstarter å bestemme om det er oppnåelig. Svar på spørsmålet, kan dette være noe i riktig rettning: http://nethomeserver.blogspot.no/2010/11/nexafire.html https://github.com/NetHome/ProtocolAnalyzer Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg vet at Bert jobber med en 800Mhz versjon av RFXCom, men jeg vet ikke hva den kommer til å supportere eller når den er ferdig. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Han har hatt en 868 MHz versjon lenge, men han jobber med en ny... Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Det ser ut til at den måten NetHomeServer (som jeg faktisk også bruker) takler signalene på, er litt annerledes enn det andre programmer gjør, for i alt annet jeg har prøvd, gir det samme utslag uansett hvilken av de sammenkoblede røykvarslerne som går. Så det må jeg ta en titt på. Ellers kunne det vært kjekt med noe som taklet disse Nexa Pro-greiene, og den USB-dingsen var interessant, men jeg vet ikke om noe som støtter den og kan tolke signalene fra den. Jeg får høre med NHS-bossen om han har prøvd den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå