Thommas88 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hei. Jeg leier 1 etasje i et hus og routern(Cisco EPC3925) er i 2. etasje. Jeg har en Zyxel nas server jeg helst vil koble meg til trådløst istede for kabel så jeg kan sette den et annet sted en her på pulten.Jeg har også et Zyxel modem fra telenor som jeg lurer på om det er mulig å koble opp til Routern i 2 etasje slik at jeg kan koble Nas serveren til Zyxel routern så jeg kan koble meg til den trådløst uten å koble meg fra og til nettverk for da vil jeg jo miste nett hver gang.Nas Kablet til Zyxel router, Zyxel router trådløs til Cisco EPC3925 routerNas Zyxel NSA325V2 Zyxel Multimodem P2602HWT Cisco EPC3925 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 det du beskriver vill ikke fungere da rutern ikke ment til det. vet ikke om windows klarer 2 trådløse nett samtidig heller. men hvorfor ikke koble nas til første ruter? Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 da vil jo min nas være i den etasjen jeg ikke leier å det er vel lett å forstå ? Men takk for info. Bestemt meg for å gå for en asus AP som kan repeate nettet så er det vel i teorien å koble til nas'n i asus Ap'n Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 hovedruter må støtte det også. hva om du bare kjøpte 2 homeplug's og satt nasen rett til ethernet? Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Også en god ide. Men jeg tror det går bra i følge videoen jeg har setthttps://www.youtube.com/watch?v=3naJjRLa9acMen komplett har jo fri retur så om det ikke skulle fungere med router eller at AP ikke vil lese en nas så blir det å prøve homeplugs ;D Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Det er også en mulighet å bruke en router med DD-WRT, denne kobler seg på som trådløs klient til eksisterende nettverk, deretter kan du bare plugge kablet utstyr inn i den routeren. Guider for oppsett av dette via DD-WRT finnes på wikien deres slik at du slipper flere DHCP servere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Hvis du har strukket kablet nett i huset er det det enkleste. Det du trenger er å koble alle aksesspunktene til samme nett og opprette WLAN med samme SSID med samme sikkerhetsinnstillinger på alle aksesspunkt. Da vil du få samme WLAN over alt, dekket av forskjellige aksesspunkt. Endret 6. april 2015 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå