LMH1 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Hei, jeg lurer på med denne, hvis man bruker denne å oppdatere firmware og det feiler, er SSD garantert ubrukelig da? Hvis maskinen tilfeldigvis skulle fryse før ny firmware har lagt til? Prøvde dette på 3 SSD disker det fungerte bra, men den siste skjedde det, da dukket ikke SSD opp verken i bios eller i windows, sjekket sata kabelen den sitter, prøvde ny og fremdeles dukker ikke SSD disken opp. Prøvd Samsung Magician Software den finner heller ikke noe Samsung 840 evo SSD. Prøvd også Samsung SSD Firmware Updates for Windows Users der man laster ned ISO og gjør dette utenom windows, heller ikke der dukker SSD disken opp. Men det burde vel ikke være mulig å slette SSD disken så det er umulig å gjenopprette firmware igjen. Endret 2. april 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Kanskje den SSD'en alerede var defekt, og det var derfor maskinen frøs? Trenger ikke være selve lagringen som ikke fungerer, det kan være SATA interface eller kontroller. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Men det burde vel ikke være mulig å slette SSD disken så det er umulig å gjenopprette firmware igjen.Jo, jeg tror det er mulig. Men ettersom du brukte programmet for å rette opp medkjøpt defekt på disken bør du ha en klagesak. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Men finnes det programmer i så fall som kan gjenopprette kontrollerens firmware, eller er det slik den blir overkrevet så blir alt borte? Bios har ofte dualbios eller en del som gjør det mulig å gjennopprette det igjen samme med rutere, så det er jo litt leit hvis jeg mister alt jeg har lagret på SSD disken også spill da tar det en stund før jeg får reinstallert alt igjen. Prøvd SSD disken på en annen PC men er samme problem så det er ikke sata kontrolleren i dette tilfellet. Så da må jeg være veldig uheldig å klart å slette firmware fullstendig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 så det er jo litt leit hvis jeg mister alt jeg har lagret på SSD disken også spill da tar det en stund før jeg får reinstallert alt igjen.Det er derfor den advarselen sto i programmet før du startet... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Nå ha jeg endelig fått SSD disken å virke igjen, må vist bruke et annen hovedkort, med kun SSD disken samsung 840 evo for å få dette å fungere, problemet er nå at jeg mangler en del drivere, så mus + tastatur + nettverk funger dårlig. Så programmet er tydligvis dårlig optimalisert. Så da får jeg håpe det vil løse seg, de først 2 stepene etter firmware oppdatering gikk veldig mye raskere, så vet ikke om programmet må ha internett for å gjøre en god jobb. Så da får jeg indelig håpe jeg klarer å få løst dette problemet, største problemet etter dette er ferdig må jeg bare slå av maskinen med power knappen så da håper jeg indelig ikke jeg klarer å rote til oppstartlasteren eller operativsystemet generielt. Slik jeg må reinstallere alt av like vell. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hvis du slår av maskinen fra operativsystemet er det helt i orden om du bruker power-knappen etterpå hvis det er nødvendig. Bare vent noen sekunder etter OS har slått seg av (skjermen blir svart). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Har opplevd problemer med det tidligere, heldigvis var jeg heldig denne gangen, kastet bare bort noen timer, men heldigvis sparte jeg noen timer på dette. Så glad for det løste seg. Har noen erfaringer at alle ytelseproblemene skal være løst med nyeste firmware? Siden det blir vel en stund til jeg tør å prøve dette igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå