Gå til innhold

Konfe laptop (gaming)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus G751 er greit valg. God kjøling og god ytelse, greit priset vs konkurrenter om man følger med litt på tilbud.

Selv har jeg G751JT og er godt fornøyd, selv om den ikke er perfekt ( høyttalerene er ikke de beste og tastasturet har noen ekstrataster som jeg syns er unødvendige/feilplassert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hellige dykker, lærer de ikke bort matte på skolen lenger? :p

Det aller smarteste er faktisk å gå for en laptop med GTX980M skjermkort. 20% raskere enn 970M betyr at det den varer lenger før du "må" oppgradere. I Norge er det 5 års reklamasjonsrett på laptop. Det betyr at med mindre man mister laptop i gulvet så er man nesten garantert å ha maskinen i 5 år om man ønsker det.

La oss si du kjøper en med 960M, etter 2-3 år så blir det faktisk litt svakt, slik ble det ihvertfall med min GTX460M når jeg kjøpte den. Husk vi snakker om mobilversjoner av skjermkort nå. La oss si 970M holder deg god og fornøyd i 3-4 år, mens GTX980 da vil holde deg i 5 år. Ta så å del kjøpspris på laptopp på antall år du regner med at den skal vare, og se hva som virkelig er "billigst". Hint: GTX980M kommer ikke så dårlig ut av det. Men det er klart, det er bare en måte å regne det på. Om du skal ha maskinen 5 år uansett hvilken du velger så er det jo den billigste i innkjøp som også blir den billigste per "leveår".

Men min mening; kjøp den beste, det er den du blir mest fornøyd med lengst, den blir rett og slett verdt det ekstra den koster...

Lenke til kommentar

Denne er vel et alternativ?

Billigst på denne listen...

Angående 8 vs 16GB RAM. Det er nok ingen fordel akkurat å kjøre med 8GB, men ikke på grunn av mengden, 8GB er nok for de fleste. I verste fall må du bare skru av Chrome når du skal spille. Men det at maskinen leveres med bare en brikke RAM gjør at man ikke får benyttet begge minnekanalene. Hvor mye det har å si i praksis er jeg usikker på, men som sagt, noen fordel er det neppe. Og velger du et av de svakere alternativene er det jo dumt å kaste ytelse ut av vinduet...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...