AfterGlow Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Gjør det mye enklere å bruke den populære strømmetjenesten.Nå kommer Netflix-knappen til Europa Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Å nei, enda en ubrukelig knapp på fjernkontrollen? Min Samsung-TV har fjernkontroll med 48 knapper. Den finnes ikke ergonomisk i det hele tatt. Den har allerede egne knapper for SMART HUB, SOCIAL, 3D, E-MANUAL for å nevne noen få. Disse har jeg aldri trykket på. Kan vi heller få ergonomiske fjernkntroller med de viktigste knappene plassert der tommelen finner dem i blinde? Helt greit at TVen er smart, men mange av disse funksjonene trenger ikke egen knapp. 5 Lenke til kommentar
Paradigm82 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Derfor har jeg Logitech sin harmony fjernkontroll. Da kan du velge selv hvilke knapper du vil ha Har hatt egen netflix-knapp lenge 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg hadde en eldre Harmony. Den hadde enda flere knapper, og jeg måtte velge enhet før jeg kunne påkalle funksjoner. Mener jeg dekoderen eller TVen? Enhver operasjon krevde dobbelt så mange tastetrykk. Mulig det kan konfigureres bedre, men jeg likte det aldri. Det er alltid mange knapper jeg ikke trenger, samt noen system-spesifikke knapper som universalfjernkontrollen mangler. Ikke ble det ergonomisk heller. Jeg vil ha god originalfjernkontroll. Den som fulgte med min Tv fra LG ligger godt i hånda. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Fjernkontroll på android-tab/iPad med BT eller wifi er tingen Syns de skal putte mere R&D midler der. Canal digital sin tee-we dekoder remote app til iPad er bare glimrende. Universal kontroll hvor man ikke husker eller har label merking av knappefunksjon/enhet blir bare mere forvirrrende og man kan heller reise seg å gå tre meter til apparatet å trykke der. Den må i det minste være touch display basert . Logitech Harmony Touch er et steg i riktig retning. For mange av de dedikerte IR knappe fjernkontrollene til hver eneste dings som ligger strødd utover salongbordet er frustrerende også. Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg hadde en eldre Harmony. Den hadde enda flere knapper, og jeg måtte velge enhet før jeg kunne påkalle funksjoner. Mener jeg dekoderen eller TVen? Enhver operasjon krevde dobbelt så mange tastetrykk. Mulig det kan konfigureres bedre, men jeg likte det aldri. Det er alltid mange knapper jeg ikke trenger, samt noen system-spesifikke knapper som universalfjernkontrollen mangler. Ikke ble det ergonomisk heller. Jeg vil ha god originalfjernkontroll. Den som fulgte med min Tv fra LG ligger godt i hånda. Da har du programert kontrollen veeeeldig feil Ta deg litt tid å les igjennom alternativene så finner du fort utav ting Å bytte mellom konsoll, TV og PC skjer for meg med 1 trykk om gangen på touchskjermen 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Lag heller en god app til Android/iPhone, som støtter Blutooth og alt det nødvendige av kommunikasjon med enheter ellers også. Så kan man designe sin egen fjernkontroll på telefon eller nettbrettet sitt. Legg så støtte for det i f.eks. konsoller som PS4 og liknende. Endret 2. april 2015 av G Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Bruker kun mobilen her som fjernkontroll, godt å slippe å ha bordet fullt av fjernkontrollere Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Netflix er aldri mer enn 3-4 knappetrykk unna. Da blir en egen knapp litt overflødig. Men flott for de som ønsker det. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Når kommer Hbo knappen, Viasat Knappen, Tv2 Sumo knappen osv... og hva skjer med disse knappene den dagen tjenesten(e) forsvinner eller bytter navn? Fra Spøk til revolver, dette har jeg allerede på min Samsung smart Bluray spiller BD-ES6000 fra 2012. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Kor mykje kjem Netflix til å sponse TV-en ved å legge til en slik knapp? Ser ikkje for meg å betale fullpris for ein TV med slik reklame når det ikkje bidrar til ein betre brukaropplevelse. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Ser for meg at man får en gratis Tv mot at man betaler et års medlemskap. /Sarcasm off Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hjelper ikke så jævlig mye når TV'ene som skal støtte Netflix tvinger deg til å gå igjennom et hor og helvete med registreringer for å få benytte seg av appene.. Har enda ikke fått netflix på hverken TV eller Blu-Ray. Bruker Chromecats Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Nei nei, det vil vi ikke ha. Her i huset er det kun HBO som gjelder. Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Har en slik på min kjøkken-tv som jeg kjøpte i fjor. Nødvendig? Kanskje ikke, men den plager meg heller ikke. Har forøvrig også en multikontroll fra Logitech - Harmony 1100, og er godt fornøyd med den. Har ikke programmert den på nytt etter at jeg flyttet, men synes den funket fjell før. For min del sparte den mengder av tastetrykk; Se på tv - trykk på "Se på TV", så skrur den på TV og dekoder, velger riktig input på tv og lar meg velge kanaler på dekoder. Se film fra Blu-Ray: Trykk "Se på film", og så skrur den av dekoderen, bytter input på TV, skrur på Blu-Ray og åpner skuffen, og skrur på receiveren, samt velger riktig input. Volum går til receiver, mens play og menyvalg går til Blu-Ray-spiller. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 For min del sparte den mengder av tastetrykk; Se på tv - trykk på "Se på TV", så skrur den på TV og dekoder, velger riktig input på tv og lar meg velge kanaler på dekoder. Se film fra Blu-Ray: Trykk "Se på film", og så skrur den av dekoderen, bytter input på TV, skrur på Blu-Ray og åpner skuffen, og skrur på receiveren, samt velger riktig input. Volum går til receiver, mens play og menyvalg går til Blu-Ray-spiller. Er litt imponert over den nye teknikken. Når vi starter PS4, starter TV automatisk og kobler seg til riktig HDMI-input. Samme med Chromecast. Når jeg f.eks. starter casting fra HBO eller NRK TV, skrur TV seg på, og finner Chromecast-inngangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå