Gå til innhold

Nå kommer Netflix-knappen til Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å nei, enda en ubrukelig knapp på fjernkontrollen?

Min Samsung-TV har fjernkontroll med 48 knapper.

Den finnes ikke ergonomisk i det hele tatt.

Den har allerede egne knapper for SMART HUB, SOCIAL, 3D, E-MANUAL for å nevne noen få. Disse har jeg aldri trykket på.

Kan vi heller få ergonomiske fjernkntroller med de viktigste knappene plassert der tommelen finner dem i blinde?

Helt greit at TVen er smart, men mange av disse funksjonene trenger ikke egen knapp.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde en eldre Harmony.

Den hadde enda flere knapper, og jeg måtte velge enhet før jeg kunne påkalle funksjoner.

Mener jeg dekoderen eller TVen?

Enhver operasjon krevde dobbelt så mange tastetrykk.

Mulig det kan konfigureres bedre, men jeg likte det aldri. Det er alltid mange knapper jeg ikke trenger, samt noen system-spesifikke knapper som universalfjernkontrollen mangler. Ikke ble det ergonomisk heller.

Jeg vil ha god originalfjernkontroll.

Den som fulgte med min Tv fra LG ligger godt i hånda.

Lenke til kommentar

Fjernkontroll på android-tab/iPad med BT eller wifi er tingen Syns de skal putte mere R&D midler der.

Canal digital sin tee-we dekoder remote app til iPad er bare glimrende.

Universal kontroll hvor man ikke husker eller har label merking av knappefunksjon/enhet blir bare mere forvirrrende og man kan heller reise seg å gå tre meter til apparatet å trykke der.

Den må i det minste være touch display basert . Logitech Harmony Touch er et steg i riktig retning.

For mange av de dedikerte IR knappe fjernkontrollene til hver eneste dings som ligger strødd utover salongbordet er frustrerende også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en eldre Harmony.

Den hadde enda flere knapper, og jeg måtte velge enhet før jeg kunne påkalle funksjoner.

Mener jeg dekoderen eller TVen?

Enhver operasjon krevde dobbelt så mange tastetrykk.

Mulig det kan konfigureres bedre, men jeg likte det aldri. Det er alltid mange knapper jeg ikke trenger, samt noen system-spesifikke knapper som universalfjernkontrollen mangler. Ikke ble det ergonomisk heller.

Jeg vil ha god originalfjernkontroll.

Den som fulgte med min Tv fra LG ligger godt i hånda.

Da har du programert kontrollen veeeeldig feil :p Ta deg litt tid å les igjennom alternativene så finner du fort utav ting :) Å bytte mellom konsoll, TV og PC skjer for meg med 1 trykk om gangen på touchskjermen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lag heller en god app til Android/iPhone, som støtter Blutooth og alt det nødvendige av kommunikasjon med enheter ellers også. Så kan man designe sin egen fjernkontroll på telefon eller nettbrettet sitt.

Legg så støtte for det i f.eks. konsoller som PS4 og liknende.

Endret av G
Lenke til kommentar

Har en slik på min kjøkken-tv som jeg kjøpte i fjor. Nødvendig? Kanskje ikke, men den plager meg heller ikke.

Har forøvrig også en multikontroll fra Logitech - Harmony 1100, og er godt fornøyd med den. Har ikke programmert den på nytt etter at jeg flyttet, men synes den funket fjell før.

For min del sparte den mengder av tastetrykk; Se på tv - trykk på "Se på TV", så skrur den på TV og dekoder, velger riktig input på tv og lar meg velge kanaler på dekoder.

Se film fra Blu-Ray: Trykk "Se på film", og så skrur den av dekoderen, bytter input på TV, skrur på Blu-Ray og åpner skuffen, og skrur på receiveren, samt velger riktig input. Volum går til receiver, mens play og menyvalg går til Blu-Ray-spiller.

Lenke til kommentar

For min del sparte den mengder av tastetrykk; Se på tv - trykk på "Se på TV", så skrur den på TV og dekoder, velger riktig input på tv og lar meg velge kanaler på dekoder.

Se film fra Blu-Ray: Trykk "Se på film", og så skrur den av dekoderen, bytter input på TV, skrur på Blu-Ray og åpner skuffen, og skrur på receiveren, samt velger riktig input. Volum går til receiver, mens play og menyvalg går til Blu-Ray-spiller.

Er litt imponert over den nye teknikken.  Når vi starter PS4, starter TV automatisk og kobler seg til riktig HDMI-input. 

Samme med Chromecast. Når jeg f.eks. starter casting fra HBO eller NRK TV, skrur TV seg på, og finner Chromecast-inngangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...