Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Folkerett

AnonymAB

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber med folkerett og har et spørsmål angående hvilken oppgavetype det er jeg egentlig jobber med. Altså om jeg skal ta den for meg som en praktikum eller en teorioppgave, og eventuelt hvordan en slik oppgave bør bygges opp.

Oppgaven dreier seg om at USA til tross for sikkerhetsrådets enighet om å ikke gjøre noe, har valgt å uføre en massiv bombeaksjon mot et land (Kalladistan) som hadde startet opp et arsenal med atomvåpen. Oppgaven lyder slik: " Drøft og avgjør om USAs bombeaksjon mot Kalladistan var i strid med folkeretten".

Kan det tenkes at dette verken er en praktikums eller en teorioppgave? Det er jo parter i "tvisten", så jeg tenker jo at det virker som at oppgaven skal løses som en praktikumsoppgave, men jeg spør nå likevel for sikkerhetens skyld :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, var egentlig det jeg trodde. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal "angripe" oppgaven. Jeg vet hva jeg skal ha med av stoff fra boka osv, men ikke hvordan jeg skal bygge den opp på en måte. Om jeg skal si at partene i tvisten er Kalladistan, USA og IAEA liksom (blant annet)?? Slik man gjerne gjør i en praktikumsoppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...