Gå til innhold

Kalsium og magnesium tilskudd

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt tilskudd da jeg er tom. Jeg har tidligere brukt Soloray Cal-Mag 1:1. 3 tabletter om dag gir 500 mg både kalsium og magnesium. Jeg synes dette blir ganske dyrt å kjøpe, og ser etter noe billigere. Er det forskjell på kvaliteten på helsekost produktene?

Vita har tilbud nå i påsken, og jeg vurderer dette. Det står imidlertid ikke oppgitt hvor mye kalsum og magnesium de inneholder og hvor mange jeg skal ta om dag. Er det noen som vet om dette er et brukbart tilskudd?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Når du skal ha magneisum, kjøp en av følgende former; citrate, taurate, ascorbate, glycinate, eller aspartate. Det meste magnesium er ikke noen av disse delene.

For kalsium er det kun citrate som duger.

Tilskuddet du linker til har magnesium fra oksid/oxide. Kalsiumet er derimot citrate som er bra.

Tar selv dette magnesiumet i dag:

http://www.ebay.co.uk/itm/Magnesium-Citrate-120-Tablets-by-Solgar-Essential-Mineral-Supplement-/271543256260?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f393d44c4

Endret av Shi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Jeg tenker på å prøve dette: http://www.naturimport.no/floradix-kalsium-magnesium

Dette er flytende og skal være bedre enn tabletter.

Mange har opplevd at de får bedre effekt av et flytende kosttilskudd istedenfor tabletter eller kapsler.

Studier viser at dette absolutt ikke er innbilning. Opptaksnivået ved inntak av flytende kosttilskudd kan være opptil 98%, mens det ved tabletter eller kapsler kan være så lite som 10-20%. Flytende kosttilskudd er dessuten på plass i blodet i løpet av noen få minutter, mens de fleste tabletter og kapsler bruker 4-6 timer på å brytes ned i magen.

Floradix-serien inneholder naturlige ekstrakter fra planter som er økologisk dyrket. Råvarene holder høy kvalitet, og kroppen godkjenner umiddelbart ekstraktene som mat. De blir derfor raskt tatt opp av kroppens celler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...