Gå til innhold

Hvilket Gopro kamera anbefales?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg GoPro kamera men vil ikke kjøpe et veldig dyrt ett, tenkte meg et GoPro kamera i hero 3 serien. Ett mellom 2000-3000 kr. Er det mulig å få et kamera i hero 3 serien til den prisen?

Hvilket GoPro kamera anbefaler dere til ikke så ille pris?

Hvor kan du få tak i en LCD touch skjerm til GoPro til en rimlig pris?

Er ikke så inn i dette GoPro kameraene så derfor jeg spør :-)

Tusen takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva er enklig forskjellen på GoPro Hero 3 black edition og og white edition?

White har lengre batterilevetid, black er betydelig bedre i dårlig lys, en god del bedre i godt lys og har mulighet for høyere oppløsning og/eller flere bilder i sekundet. Black bruker også å komme med fjernkontroll.

På grunn av den ekstreme vidvinkelen så får du med alt i bildet så du må være helt uten hånd og øye koordinasjon for å få problemer. De kameraene med wifi kan sende bilde til og fjernstyres fra mobiltelefon.

Istedet for gopro 3 white så ville jeg gått for det nyere gopro hero som koster under 1200 kr men er uten wifi.

Lenke til kommentar

Istedet for gopro 3 white så ville jeg gått for det nyere gopro hero som koster under 1200 kr men er uten wifi.

Vil Hero funke greit for bruk på motorsykkel?

Må ha inngang for ekstern mikrofon......og opptak i HD holder fint.

Noen som har tips?

Hero mangler inngang for mikrofon og går ikke over 30 FPS i HD oppløsning.

Lenke til kommentar

Ok....hvilken er billigste modell som har inngang for ekstern mikrofon, 1080p, 60fps og funker uten rystelser på motorsykkel?

Legger ved et eksempel som viser noe av det jeg sliter med.....

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Ok....hvilken er billigste modell som har inngang for ekstern mikrofon, 1080p, 60fps og funker uten rystelser på motorsykkel?

Legger ved et eksempel som viser noe av det jeg sliter med.....

Når det vibrerer så mye så vil man slite med det meste av kameraer. Du vil antakelig trenge et støtdempende feste som ikke er billig eller lite.

Hvorfor ikke vurdere andre merker? Sony har bla gode "action" kameraer.

Sony må vurderes, spesielt hvis man vil ha et enkelt kamera og ikke kommer til å behandle opptaket i etterkant.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Der har du hele grunnen til at jeg venter med å kjøpe nytt kamera til de får et med global shutter. Eneste måten jeg fikk gode opptak på var ved å montere kamera på hjelmen.

Hvor på hjelmen monterte du kamera for å få stabilisert video best mulig? Hvilket kamera valgte du? 

Lenke til kommentar

Der har du hele grunnen til at jeg venter med å kjøpe nytt kamera til de får et med global shutter. Eneste måten jeg fikk gode opptak på var ved å montere kamera på hjelmen.

Hvor på hjelmen monterte du kamera for å få stabilisert video best mulig? Hvilket kamera valgte du? 

Ganske nøyaktig slik. Samme kamera også. Drift HD170 Stealth, men tror ikke de selges lengre. Er ganske utdatert også nå forresten.

post-18544-0-79788500-1428403983_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen "andre", i tillegg til "Lyd og Bilde", som kan anbefale dette actionkameraet for bruk på motorsykkel ?

WEB_Image%20Garmin%20Virb%20Elite%20Acti

Det er liksom noe som skurrer her......

...og som om det første eksemplet ikke var "ille nok"......

Kan Garmins løsning være noe å satse på?

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Når det vibrerer så mye så vil man slite med det meste av kameraer. Du vil antakelig trenge et støtdempende feste som ikke er billig eller lite.

Støt- og vibrasjonsfritt feste er kanskje tingen....

Noen tips ?

Det ble en ny test i går.....med ny plassering av videorecorder.....og ekstern mikrofon, men stabiliseringen suger big time

Lenke til kommentar

Noen tips ?

Det ble en ny test i går.....med ny plassering av videorecorder.....og ekstern mikrofon, men stabiliseringen suger big time

Det finnes hundrevis av løsninger men problemet er komplekst, det er sjelden at en løsning fungerer på alle frekvenser. Så det er ofte mye feiling og prøving. Øyet er også mer følsomt for noen frekvenser enn andre.

Noe av det viktigste er å finne det punktet med minst vibrasjon på det mest brukte turtallet og feste kameraet der. Det kan være store forskjeller med å bare flytte kameraet litt. Du må også sjekke om noen av problemene kommer av resonans i kamerafestet.

Hvis man har et stag som vibrerer så kan hver ende av staget bevege seg i motsatt retning og det kan være en sone i midten som er nesten helt uten vibrasjoner.

Det finnes billige fester for multikoptre som kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Noen tips ?

Sony sine kameraer har faktisk en veldig god stabilisering.

https://youtu.be/vqMiuKmulNc

Blir nevnt i denne videoen rundt 9:00 tror jeg, se når han kjører på snøen.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...