arfa Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Lurte på hvilke måter jeg kan bli sosionom og helst jobbe innenfor barnevern/rus/kriminal omsorg. Har ikke karakterer til å komme inn på sosialt arbeid i Bergen og vurderer å komme meg inn på sosiologi isteden for så å bli sosionom,Men,er dette mulig i løpet av 3 år? Lenke til kommentar
arfa Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 er det mulig å gå fra første året på sosiologi til sosionom andre året? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Sosiologi høres ikke bra ut hvis du vil bli sosionom. Det er et abstrakt fag du neppe kan dra så mye nytte av. Jeg vet bare at hvis du har bachelor i sosiologi, så kan du ta mastergrad i sosialt arbeid på UiN. Det du spør om, egner seg nok best til å ta opp med en skole. Ring en rådgiver, skriv en epost eller ta kontakt på annen måte. Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Sosiologi høres ikke bra ut hvis du vil bli sosionom. Det er et abstrakt fag du neppe kan dra så mye nytte av. Jeg vet bare at hvis du har bachelor i sosiologi, så kan du ta mastergrad i sosialt arbeid på UiN. Det du spør om, egner seg nok best til å ta opp med en skole. Ring en rådgiver, skriv en epost eller ta kontakt på annen måte. Neppe kan dra nytte av? Man har jo sosiologi på sosionom-utdanningen. Endret 8. april 2015 av Smørbukk Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) er det mulig å gå fra første året på sosiologi til sosionom andre året? Jeg går første året sosionom nå. Første semester hadde vi ex. phil og ex. fac (Noe du kun har på universitet), og andre semester har vi sosialt arbeid, sosiologi og juss. Å erstatte dette med kun sosiologi høres ganske umulig ut dessverre.. Bergen har veldig høyt snitt for å komme inn. Men er mye lavere snitt i Bodø eller i Volda for eksempel Endret 8. april 2015 av Smørbukk Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Sosiologi høres ikke bra ut hvis du vil bli sosionom. Det er et abstrakt fag du neppe kan dra så mye nytte av. Jeg vet bare at hvis du har bachelor i sosiologi, så kan du ta mastergrad i sosialt arbeid på UiN. Det du spør om, egner seg nok best til å ta opp med en skole. Ring en rådgiver, skriv en epost eller ta kontakt på annen måte. Neppe kan dra nytte av? Man har jo sosiologi på sosionom-utdanningen. Du går uten videre ut fra at dersom noe er med i utdanningen, så er det nyttig? Hvis du har opplevd sosiologien som nyttig, så er jo det bra. Jeg har problemer med å se at det er særlig relevant. Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Sosiologi høres ikke bra ut hvis du vil bli sosionom. Det er et abstrakt fag du neppe kan dra så mye nytte av. Jeg vet bare at hvis du har bachelor i sosiologi, så kan du ta mastergrad i sosialt arbeid på UiN. Det du spør om, egner seg nok best til å ta opp med en skole. Ring en rådgiver, skriv en epost eller ta kontakt på annen måte. Neppe kan dra nytte av? Man har jo sosiologi på sosionom-utdanningen. Du går uten videre ut fra at dersom noe er med i utdanningen, så er det nyttig? Hvis du har opplevd sosiologien som nyttig, så er jo det bra. Jeg har problemer med å se at det er særlig relevant. Jeg tenkte det som at det gjør det enklere om man allerede har vært igjennom det og skal gå igjennom det igjen. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Jeg tenkte det som at det gjør det enklere om man allerede har vært igjennom det og skal gå igjennom det igjen. aha! Da forstår jeg! Jeg tenkte du mente nyttig for utførelsen av sosionom-rollen. Endret 8. april 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Lurte på hvilke måter jeg kan bli sosionom og helst jobbe innenfor barnevern/rus/kriminal omsorg. Har ikke karakterer til å komme inn på sosialt arbeid i Bergen og vurderer å komme meg inn på sosiologi isteden for så å bli sosionom,Men,er dette mulig i løpet av 3 år? Har du snitt til å komme inn i andre byer? Sosionom er et veldig krevende fag. Jeg går 2. året på BI mens kjæresten går 1. på sosionom - og jeg har så ufattelig lite i forhold til henne. Syntes rent synd på henne og hennes opp-mot 10 bøker per semester, mens jeg i grunn bare trenger å se på 2-3. Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Lurte på hvilke måter jeg kan bli sosionom og helst jobbe innenfor barnevern/rus/kriminal omsorg. Har ikke karakterer til å komme inn på sosialt arbeid i Bergen og vurderer å komme meg inn på sosiologi isteden for så å bli sosionom,Men,er dette mulig i løpet av 3 år? Har du snitt til å komme inn i andre byer? Sosionom er et veldig krevende fag. Jeg går 2. året på BI mens kjæresten går 1. på sosionom - og jeg har så ufattelig lite i forhold til henne. Syntes rent synd på henne og hennes opp-mot 10 bøker per semester, mens jeg i grunn bare trenger å se på 2-3. Jeg også går 1. på sosionom. Første semester hadde vi vel 11 bøker tror jeg. Dette semesteret har vi 9 eller 10. Pluss at vi må kjøpe flere kompendium ved siden av. Veldig mye å lese kan man si.. Lenke til kommentar
Hilde8789 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Jeg er nylig utdannet sosionom. Studiet er krevende, men ikke veldig krevende. Selv om det nevnt 10 bøker på pensumlisten, betyr ikke det at en skal lese alle sammen. Du må selv klare å se hva som er det viktigste i bøkene (mange overlapper hverandre) og lese ut fra dette. Vil påstå at en slik lesestrategi halverer pensum. Ikke la dere skremme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå