Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Diarè, "kald pust" og mulig mye magesyre

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har hatt et problem i 2 uker nå, hvor 1 uke var veldig mye diarè, jeg kunne spise en brødskive og det kom ut 1000l "vann" istedenfor.

Jeg ringte først legen, fikk bare beskjed om å vente, ringte legevakta noen dager senere (da fastlegen tok 2 uker ferie), fikk beskjed om å vente, men nå har det gått 2 uker, og jeg må ikke like mye på do mer, men har begynt å lure på om det kanskje er høy produksjon av magesyre.

Hvis jeg drikker eller spiser noe, så rumler det ganske høyt, akuratt som om du tar et sugrerør ned i et glass med vann og lager bobler, samtidig som at jeg kjenner denne "kalde" pusten eller følelsen av at du akuratt har hatt mint-tyggis i kjeften. Har også til tider hatt antydning til "brann i mellomgulvet" (syre i mellomgulvet?) men det har gått over når jeg har spist noe osv.

Jeg er i en annen del av landet nå, men begynner å bli ganske nervøs og paranoid for dette, og jeg irriterer meg grønn av at ikke legevakt/fastlege der jeg bor kan ta en prøve for å sjekke om det er infeksjon eller noe sånt, så jeg vurderer sterkt å ringe legevakta her jeg er nå også, for å håpe at de kanskje kan komme med noe annet enn "bare vent og se". 

Men er det noen som har en anelse over hva det kan være? 

Hilsen paranoid jævel, hehe.

Anonymous poster hash: 212ef...768
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå snakket med 3 legevakter samt fastlege, og ingen er interessert i å ha meg bort dit, og kommer bare med kostholdstips. "Spis ris i 24 timer", "Ikke spis noe i 24 timer", og alt mulig sånt.

Fortsatt ingen som har antagelser? Da kommer jeg værtfall èn vei, enn å bare høre "det er ikke noe vi kan gjøre med det".

Anonymous poster hash: 7576c...1be
Lenke til kommentar

Trøbbel med mage/fotdøyelse (ibs) og halsbrann er ihvertfall to veldig vanlige symptomer på stress/angst/uro/depresjon. Og det er ofte selvforsterkende. Jo mer man bekymrer seg, jo verre blir det. Hvis man ikke har andre symptomer sp er det sjeldent noe mer. Vil tro det er slik legene har vurdert det. Hvis det varer over lengre tid og du går ned i vekt og det dukker opp andre symptomer så vil jeg tro en lege vil se nærmere på det.

Lenke til kommentar

Oppdatering

var hos legen min istad og pratet ut om dette dritet (hehehe) her, og da kom han frem til at han trudde det kanskje var mye magesyre og høy produlksjon, så jeg skal ta ranitidin og immodium i noen dager for å se, og blir det ikke bedre så må jeg ha gastroskopi. .

Tok blodprøve også, og hadde en CRP på 7, mao ikke noe, mer vet jeg ikke .: - )

det med kalde pusten var han ikke sikker på, så fin ut i halsen så. .

Anonymous poster hash: 7576c...1be
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...