Gå til innhold

[Løst] Forbud mot Homofil?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Nei, det har jeg ikke tenkt til å gjøre. Jeg har ingen sterke meninger her, jeg bare påpeker at fravær av diskriminerende lover og regler ikke trenger å bety fravær av diskriminering.

Hvis man for eksempel gjennomfører et forsøk der det viser seg at kjønn/navn/etnisitet/annet påvirker om man blir kalt inn til intervju eller ikke, så kan dette tyde på diskriminering selv om det ikke eksisterer en lov eller ordre som sier at en hvit mann må få jobben.

Vel, man må likevel da forsøke å bevise at diskriminering forekommer, evt. argumentere godt for hvorfor man mener at det forekommer. Det holder ikke bare å skrike ut om diskriminering. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Det holder heller ikke å skrike ut om at gutter ikke får ekstra studiepoeng.

Jeg har sett et eksempel på at gutter får ekstra studiepoeng, og det er i forbindelse med opptak til veterinærstudier. Men unsett så er dette en avsporing fra debatten så jeg gir meg nå. :)

Lenke til kommentar

 

Dette multikulturelle våset vi har havnet i, det kommer alri til å ende godt pånoen som helst måte. tusenvis av år med historie har vist at muslimer og kristne kan ikke leve med hverandre, det blir krig til lutt uansett. 

 

Jeg tror oppriktig at "løsningen" på det dillemmaet er at både kristne og muslimer sekulariseres. De "kristne" er allerede på god vei, muslimene har en lenger vei å gå. Det "multikulturelle våset" er en del av denne løsningen, vi lever i økende grad i det samme samfunnet med mange av de samme problemene, ikke på hvert vårt kontinent som utvikler seg i forskjellig retning og møtes i Jerusalem for å sloss om hvem som har rett,

 

jeg har stor respekt for islam, for måten de som lever som muslimer lever, de har et sterkt samhold og tar vare på hverandre gamle som unge. kvinnen gjør det hun er ment til å gjøre og mannen har sine plikter. det fungerer. 

 

 

Og når det ikke fungerer så hogger man hodet av hverandre...

 

Hva er kvinnen "ment" til å gjøre, og hvem har bestemt det?

 

i vesten i dag blir vi hjernevasket av lederene, det har gått så langt at sammfunnet har akseptert homoekteskap. denne homoagendaen er bare enda et ledd i å gjøre oss svakere og svakere...

 

 

Hvordan gjør det oss svakere at folk som er glad i hverandre kan gifte seg? 

 

Geir :)

 

Kvinnen er ment til å lage og føde barn, og stelle med dem og for mannen. jeg mener at den retningen samfunnet er på vi i dag er helt feil. vi er et svakt samfunn uten samhold og felleskap. den multikulturelle modellen kommer ikke til og fungere. I koranen står masse om oss de vantro, i en muslims verden er ikke vi asså de vantro verdt noen ting. vi blir sett på som fiender. Etter hvert kommer dette bare til å ekspandere her i vesten. norske kvinner i dag føder nesten ikke barn lenger, de er for opptatt med seg selv og sine karrierer. så mens den vestlige norske kvinnen går å syter om likestilling og kvinners rett til ditt og datt, føder den muslimske kvinnen masse barn, vi vil derfor om 50 år se at vesten er noe helt annet en den er i dag. Jeg ser på russland som det sterkeste samfunnet i dagens verden. vi tror vi lever i et åpent demokrati her i Norge, det er tull. vi lever i et kommunist land det undertrykkelse og sensur er en del av hverdagen.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

For siste gang: Tilbake til topic. Tråden handler om diskriminering av mennesker på bakgrunn av deres seksuelle legning. Tråden handler ikke om likestilling mellom kjønn.

 

Jeg har fjernet tre innlegg pga. off topic. Videre avsporing kan medføre advarsler eller evt. utestengelse.

 

Kommentering av moderering tas på PM.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

...hvis man diskriminerer til fordel for hvite menn, hva da? :p

 

Siden hvite menn er en stor og mektig gruppe i samfunnet så blir det ganske feil.

 

 

Men, er fargede, homofile og kvinner i realiteten små og svake grupper i samfunnet? Nei.

 

Fargede og homofile er definitivt små grupper. De blir også diskriminert og hetset. Heterofile hvite menn setter dagsorden og dominerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Med et slikt resonnement så kan man jo like gjerne si at restauranten diskriminerte ikke mot homofile, de diskriminerte til fordel for heterofile...

Hvilken fordel får heterofile av denne diskrimineringen?

Det er jo åpenbart noen hetrofile som liker å spise på resturant uten homofile tilstede. Akkurat som at det er noen kvinner som liker å trene eller drive med selvforsvar uten menn tilstede.

 

Kvinner på selvforsvarskurs for kvinner oppnår trygghet og at de kan slippe seg mer fri og slappe av i større grad. Heterofile som "liker å spise på restaurant uten homofile" får hvilken fordel sa du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi må snakke om menneskets psykologi for å virkelig komme ned til det, men essensen er at all vår oppførsel er tillært, samt meninger.

Det er jug herfra til hælvete. Du kan godt si at kvinner har dårligere kår enn menn, men vi har tonnevis av oppførsel og evner som er medfødt, ikke tillært.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Fargede og homofile er definitivt små grupper. De blir også diskriminert og hetset. Heterofile hvite menn setter dagsorden og dominerer.

 

En direkte konsekvens av parlamentarismen. Parlamentarisme = flertallet kan med loven i hånd herje så mye de vil med mindretallet. I prinsippet kan et flertall under parlamentarismen innføre alskens tåpelige forbud, selv om disse forbudene kun er med på å innskrenke friheten til fredelige mennesker. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Med et slikt resonnement så kan man jo like gjerne si at restauranten diskriminerte ikke mot homofile, de diskriminerte til fordel for heterofile...

Hvilken fordel får heterofile av denne diskrimineringen?
Det er jo åpenbart noen hetrofile som liker å spise på resturant uten homofile tilstede. Akkurat som at det er noen kvinner som liker å trene eller drive med selvforsvar uten menn tilstede.

Kvinner på selvforsvarskurs for kvinner oppnår trygghet og at de kan slippe seg mer fri og slappe av i større grad. Heterofile som "liker å spise på restaurant uten homofile" får hvilken fordel sa du?

De får spise på en resturant uten homofile. Hvordan klarer du å unngå å se hva som ligger rett fremfor deg?
Lenke til kommentar

De får spise på en resturant uten homofile. Hvordan klarer du å unngå å se hva som ligger rett fremfor deg?

 

Den er nokså åpenbar, ja. Om det ene eller andre er en fordel må nesten vurderes av øynene som ser, og liker du ikke homofile må det åpenbart være en fordel at du slipper dem under middagen. Siden det er en subjektiv opplevelse så vil jeg anta at "de kan slippe seg mer fri og slappe av i større grad" om de ikke må bekymre seg om de som sitter ved nabobordets legning.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Med et slikt resonnement så kan man jo like gjerne si at restauranten diskriminerte ikke mot homofile, de diskriminerte til fordel for heterofile...

Hvilken fordel får heterofile av denne diskrimineringen?
Det er jo åpenbart noen hetrofile som liker å spise på resturant uten homofile tilstede. Akkurat som at det er noen kvinner som liker å trene eller drive med selvforsvar uten menn tilstede.

Kvinner på selvforsvarskurs for kvinner oppnår trygghet og at de kan slippe seg mer fri og slappe av i større grad. Heterofile som "liker å spise på restaurant uten homofile" får hvilken fordel sa du?

De får spise på en resturant uten homofile. Hvordan klarer du å unngå å se hva som ligger rett fremfor deg?

 

 

Hvorfor skulle det være et problem for noen om helseminister Bent Høie og riksrevisor Per-Kristian Foss spiser middag på bordet ved siden av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvorfor skulle det være et problem for noen om helseminister Bent Høie og riksrevisor Per-Kristian Foss spiser middag på bordet ved siden av?

Vær så snill og ikke legg ved "hele tråden" når du svarer. Det holder å legge ved quote av den delen du skal svare på. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være et problem for noen om helseminister Bent Høie og riksrevisor Per-Kristian Foss spiser middag på bordet ved siden av?

Fordi de akktuelle personene ikke liker å være i nærheten av homofile. Hvor mange ganger må du få gjentatt det samme før det går inn?

Endret av Quote
Fjernet siteringspyramide. Quote, mod.
Lenke til kommentar

La oss forutsette at restaurantgjestene ikke vet at Høie og Foss er homofile. Det er to menn som spiser middag sammen. Hvor er problemet?

 

Problemet er ikke "rasjonelt", det er ikke slik at de får utslett av å sitte ved siden av PK Foss. Det er opfatningen som plager dem, og en restaurant som kan garantere at den er homofri vil appelere til disse følelsene.

 

På samme måte som det ikke hjelper damen på selvforsvarskurset om hun ikke vet at mennene der er voldelige. Hun har - kanskje av erfaring, kanskje av fordommer - en idé om at mange menn er voldelige, og det ødelegger for hennes trygghetsfølelse når hun trener at det er menn tilstede.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...