Gå til innhold

[Løst] Forbud mot Homofil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva andre kvinner gjør er ikke MITT ansvar, når ble det det egentlig?

 

Du ser klart at klasseskille har alt med kjønn å gjøre, spesielt i india og kina hvor jentebarn blir DREPT regelmessig fordi de ikke er verdt like mye som guttebarn, så ikke prøv på å si at kjønn ikke har noe med klasseskille å gjøre, for det er overveldende bevis for at det ikke stemmer.

 

Edit: bare fordi vi bor i norge betyr ikke at de fordommene ikke når hit, for det gjør de.

 

Det er selvsagt ikke ditt ansvar - men du har ikke tapt noe fordi en eller annen kvinne sier til noen at kvinner ikke kan ditten og datten. Hvis dette skader kvinner som gruppe er skaden forvoldt av medlemmer av den samme gruppen, og det er ikke noe gyldig argument overhodet i denne diskusjonen.

 

Du må gjerne komme med India og diverse middelaldersamfunn - der er vi ikke uenige i det hele tatt, de har en lang vei å gå. Her i landet er det derimot svært godt å være kvinne, strengt tatt fødes jentebarna med en fordel kontra guttebarna.

Lenke til kommentar

Men slik er altså ikke samfunnet i Norge. Gutter favoriseres ikke, tvert imot er det jenter som løftes opp og frem.

Jeg føler meg ikke diskriminert når jeg som mann ikke har adgang til dametoalettet, og det er heller ikke det. Men hva om herretoalettet blir stengt, og gutter må bruke dametoalettet? Enn om de tvinges til å sitte på do som en dame? Vel, det er hverdagen for mange gutter i den norske skolen i 2015.

Lenke til kommentar

 

Men slik er altså ikke samfunnet i Norge. Gutter favoriseres ikke, tvert imot er det jenter som løftes opp og frem.

Jeg føler meg ikke diskriminert når jeg som mann ikke har adgang til dametoalettet, og det er heller ikke det. Men hva om herretoalettet blir stengt, og gutter må bruke dametoalettet? Enn om de tvinges til å sitte på do som en dame? Vel, det er hverdagen for mange gutter i den norske skolen i 2015.

 

 

Hva er egentlig problemet med å sitte? Vi vet at barn søler, vi vet at menn søler ... eneste garantert sølefrie metoden er å sitte. I tillegg tømmes blæra bedre ved sittende pissing. Så hva var problemet igjen? Noe slags diffuse, irrasjonelle machogreier som er vanskelig å sette ord på, muligens?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

...hvis man diskriminerer til fordel for hvite menn, hva da? :p

 

Siden hvite menn er en stor og mektig gruppe i samfunnet så blir det ganske feil.

 

 

Men, er fargede, homofile og kvinner i realiteten små og svake grupper i samfunnet? Nei.

 

Eeeeeh, alt annet peker på det motsatte. Du kan tro hva du vil, men klasseskillet er fremdeles i livet i vårt samfunn. Tror du noe annet er du blind.

 

 

Ehh nei.. ALT peker på det motsatte. Menn topper absolutt alle negative statistikker. Hvor virkelighetsfjern går det an å bli buffy?

 

  • Menn/gutter dropper mest ut av skolen
  • Menn gutter tar suverent mest selvmord
  • Menn lever kortere enn kvinner
  • Menn tar suverent minst høyere utdanning
  • Menn straffes hardere for alle typer forbrytelser
  • Menn og gutter er de eneste som det er lov for det offentlige å diskriminere mot, og det gjøres også i stor skala.
  • Menn er overrepresentert med en STOR margin blant uteliggere
  • Menn har INGEN reproduktive rettigheter.
  • Menn er over 90% av de som dør i arbeidsulukker.
  • Menn er ekstremt overrepresentert i ALLE farlige, hardt belastende og dårlig betalte yrker.
  • Mannssykdommer proiriteres ned i helsevesenet. Prostatakraft får ikke en brøkdel en gang av brystkraft sin satsting og midler på tross av at det er flere menn som dør av prostatakreft enn brystkreft.
  • Å maltraktere kjønnsorganet til gutter er fullt lovlig her i landet.
  • osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det spiller ingen rolle hvor mange ekstra rettigheter du har hvis du vokser opp i ett samfunn som favorittiserer gutter over jenter. 

 

HVOR?

Hvor i helvete favoriseres gutter over jenter i Norge? Gi meg konkrete eksempler takk.

 

Jeg har ikke sagt at det er veldig framtrendende har jeg det? Jeg mener faktisk å tro at ett av mine forrige innlegg, hvis du ikke har lest dem noe dette innlegget kan indikere på, faktisk sier at norge er veldig god på dette. Hva er 'dine kriterier' for en god nok 'kilde' da? Mener du virkelig at gutter ikke favorittiseres overhode i norge?

Lenke til kommentar

 

 

Det spiller ingen rolle hvor mange ekstra rettigheter du har hvis du vokser opp i ett samfunn som favorittiserer gutter over jenter. 

 

HVOR?

Hvor i helvete favoriseres gutter over jenter i Norge? Gi meg konkrete eksempler takk.

 

Jeg har ikke sagt at det er veldig framtrendende har jeg det? Jeg mener faktisk å tro at ett av mine forrige innlegg, hvis du ikke har lest dem noe dette innlegget kan indikere på, faktisk sier at norge er veldig god på dette. Hva er 'dine kriterier' for en god nok 'kilde' da? 

 

En god nok kilde er en hvilken som helst link til der hvor den originale regelen eller loven som favoriserer gutter over jenter står.

 

Mener du virkelig at gutter ikke favorittiseres overhode i norge?

 

Ja jeg har ihvertfall aldri sett noe slikt tilfelle bortsett fra kjønnspoeng til gutter i 2 studier (mot 139 studier hvor jenter får kjønnspoeng)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

Vi må snakke om menneskets psykologi for å virkelig komme ned til det, men essensen er at all vår oppførsel er tillært, samt meninger.

 

Historien om David Peter Reimer sier noe veldig annet...

 

 

Jeg er overbevist om at vi er født med en personlighet. Min erfaring både med mine barn og barnebarn tilsier at de tidlig i livet utviklet forskjeller som ikke kan tilskrives miljø eller oppdragelse. Det samme med mine barnebarn. Og ja, jeg tror at kjønnsidentitet er en av disse.

 

Men selvsagt er man også et produkt av kultur og oppdragelse. Jeg tror ikke jeg hadde blitt mitt liberale selv uten en oppvekst i et liberalt hjem. (At jeg var i opposisjon i tenårene er vel som det skal være...) Pakistanere er ikke født konservative, når så mange av dem fortsatt er det allikevel mange år etter at de har flyttet til vestlige land, så er det en kulturkonflikt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette multikulturelle våset vi har havnet i, det kommer alri til å ende godt pånoen som helst måte. tusenvis av år med historie har vist at muslimer og kristne kan ikke leve med hverandre, det blir krig til lutt uansett. 

 

Jeg tror oppriktig at "løsningen" på det dillemmaet er at både kristne og muslimer sekulariseres. De "kristne" er allerede på god vei, muslimene har en lenger vei å gå. Det "multikulturelle våset" er en del av denne løsningen, vi lever i økende grad i det samme samfunnet med mange av de samme problemene, ikke på hvert vårt kontinent som utvikler seg i forskjellig retning og møtes i Jerusalem for å sloss om hvem som har rett,

 

jeg har stor respekt for islam, for måten de som lever som muslimer lever, de har et sterkt samhold og tar vare på hverandre gamle som unge. kvinnen gjør det hun er ment til å gjøre og mannen har sine plikter. det fungerer. 

 

 

Og når det ikke fungerer så hogger man hodet av hverandre...

 

Hva er kvinnen "ment" til å gjøre, og hvem har bestemt det?

 

i vesten i dag blir vi hjernevasket av lederene, det har gått så langt at sammfunnet har akseptert homoekteskap. denne homoagendaen er bare enda et ledd i å gjøre oss svakere og svakere...

 

 

Hvordan gjør det oss svakere at folk som er glad i hverandre kan gifte seg? 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg har ikke sagt at det er veldig framtrendende har jeg det? Jeg mener faktisk å tro at ett av mine forrige innlegg, hvis du ikke har lest dem noe dette innlegget kan indikere på, faktisk sier at norge er veldig god på dette. Hva er 'dine kriterier' for en god nok 'kilde' da? Mener du virkelig at gutter ikke favorittiseres overhode i norge?

Du snur opp-ned på bevisbyrden her. Dersom du mener at gutter favoriseres så må du argumentere for hvorfor du mener det, det er ikke flesvik som må komme med bevis på at gutter ikke favoriseres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hele poenget med institusjonell diskriminering er at det ikke trenger å eksistere favoriserende lover og regler.

Hva? Det finnes flere eksempler på at kvinner favoriseres fremfor menn. Her er to eksempler som jeg fant i løpet av to minutter.

Kan du komme med eksempel på situasjoner der gutter favoriseres?

Lenke til kommentar

 

Hele poenget med institusjonell diskriminering er at det ikke trenger å eksistere favoriserende lover og regler.

Hva? Det finnes flere eksempler på at kvinner favoriseres fremfor menn. Her er to eksempler som jeg fant i løpet av to minutter.

Kan du komme med eksempel på situasjoner der gutter favoriseres?

 

 

Hva har dette med forbud mot Homofile å gjøre?

Lenke til kommentar

Hva? Det finnes flere eksempler på at kvinner favoriseres fremfor menn. Her er to eksempler som jeg fant i løpet av to minutter.

Kan du komme med eksempel på situasjoner der gutter favoriseres?

 

Nei, det har jeg ikke tenkt til å gjøre. Jeg har ingen sterke meninger her, jeg bare påpeker at fravær av diskriminerende lover og regler ikke trenger å bety fravær av diskriminering.

 

Hvis man for eksempel gjennomfører et forsøk der det viser seg at kjønn/navn/etnisitet/annet påvirker om man blir kalt inn til intervju eller ikke, så kan dette tyde på diskriminering selv om det ikke eksisterer en lov eller ordre som sier at en hvit mann må få jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...