SiNi Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Hei, jeg er helt ny i bil verden og mine kunnskap strekker seg til å skille mellom de ulike bilmerkene. Skriver her inne da jeg skal kjøpe meg bil og lurer på om det er noen her inne som har tips til merke? Prisklasse 150.000-200.000,- Hvilke behov har jeg/vi? Bilen skal brukes av meg (mamma) og til mine barn på 2 og 4 år, den ene sitter bakovervendt og den andre fremovervendt. Bilen brukes til bykjøring, handling og reise til jobb hver dag som utgjør 1.5 timers reising hver ukedag. - Gode kjøreegenskaper (spesielt på vinteren) - 4x4 - Gjerne bittelitt motor - Romslig baksete, gjerne med isofix - Lasterommet må ha netting grunnet sikringsmoment. - Ikke dyr å registrere mtp. forsikring - Skinnseter - Kan gjerne ha fancy extrautstyr som xenon, ryggesensor m.m. Jeg har tittet på Skoda Octavia og Volvo v50 men synes at sistnevnte ikke har særlig god kjøreegenskap i tillegg til at det blir en del giring grunnet turtall. Volvo v70 - erfaringer? Vil det lønne seg å kjøpe bil privat eller hos forhandler? Er det noen som aner råd? Takker for alle innspill :-) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hmm. Tøffe krav du setter. Men du er på jakt etter en motorvei-cruiser og ikke en barnehagefrakter ala Citroen Berlingo. Kraftig motor --> Da ser du etter tyske biler. ' 4x4 --> FORD Netting --> Stasjonsvogn Under 200.000 --> suv, BMW, AUDI, Mercedes Heldigvis skriver du ikke noe om at bilen ikke skal se ut som at den er designet av en ape. Riktig nok ikke tysk og passer alle dine kriterier, bortsett fra bakseteplass : Nissan Juke Tekna Elegance! Skinn, navi, ryggekamera. 2012, 20 000 km, kr 184 800,- 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Det lukter litt Subaru Forester. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56949717 Kanskje ikke skinnseter, men du gjør livet vanskelig for deg selv hvis du skal sette det som et absolutt krav. Med skinn, lenger kjørt, men med ny motor og clutch: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57111561 Endret 4. april 2015 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
SiNi Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Heldigvis skriver du ikke noe om at bilen ikke skal se ut som at den er designet av en ape. Riktig nok ikke tysk og passer alle dine kriterier, bortsett fra bakseteplass : Nissan Juke Tekna Elegance! Skinn, navi, ryggekamera. 2012, 20 000 km, kr 184 800,- Tusen takk for tips, jeg synes ape-designet var knakk stilig og denne skal jeg garantert ta en nærmere kikk på. Ser ut som at man får mye for pengene :-) Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Ble det kjøp av ape-bilen? 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Lurer jeg også på. Syns faktisk bilen har litt sjarm jeg. 2 Lenke til kommentar
SiNi Skrevet 9. april 2015 Forfatter Del Skrevet 9. april 2015 Til min store frustrasjon ble bilen solgt rett foran nesen min, jeg skal holde utkikk etter flere som eventuelt kommer med helskinn og 4x4. Å ikke ha skinn med små barn i bilen er ett mareritt. Bilen er jo ikke annet enn perfekt for mitt bruk og akkurat hva jeg er på utkikk etter. 1 Lenke til kommentar
SiNi Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Da er bilkjøp dagen ett faktum. Noen som har andre tips? Vurderer v50 av nyere modell 2011/2012 modell. Toppen 200.000,- har dere sett noe bra? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 V50 er god å kjøre. 1.6 diesel er kåret til verdens beste motor og er brukt i både Ford og Renault ++ Minus: -Bilstereo ikke laget for å bytte og ofte mangles også aux in. Se opp for importerte utgaver, modeller uten xenon. Vær også OBS på at de fleste Volvoer er av typen driveE for lavt forbruk. Disse modellene er lavere under med sine fordeler og ulemper. Lenke til kommentar
SiNi Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 Det ble denne ☺️ http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58028917&ov=m 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå