Isbilen Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Det er nå å ta litt hardt i, synes jeg. Vi kan ikke velge hva vi føler, og vi har vel alle turn-ons og turn-offs som vi ikke hadde klart å forsvare rasjonelt. Problemet til trådstarter er at følelsene hennes er uhensiktsmessige. De gode nyhetene, for å være litt løsningsorientert, er at det er muligheter for omskolering. Ikke for følelsene, men den rasjonelle delen følelsene er knyttet opp mot. Trådstarter kan med fordel endre sitt syn på lønn og utdannelse. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2015 Forfatter Del Skrevet 3. april 2015 Flytt til Trondheim. Halve byens befolkning er sivilingeniørstudenter.For oss guttene i Trheim går vinningen opp i spinningen med bra utdanning når alle andre har det óg. Men støtter forslaget, ts vil finne mange slike menn hun ser etter. Spørs bare om hun er intellektuell eller suksessrik nok til at de blir interessert? Anonymous poster hash: 97b74...748 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Du har nok helt rett! For kjærlighet kan ikke kommanderes til å dukke opp når du mener 'drømmemannen' med rett utdanningen/jobben står foran deg. Men dette er jo et problem like gammelt som livet selv. jfr.: Beatles: 'Can't buy me love' Dozier/Holland: You can't hurry love' Du må nok enten velge kjærlighet som kommer av seg selv, eller penger/trygghet/status som du velger selv! Begge deler har mennesker forgjeves prøvd å kombinere med lite hell i tidenes løp. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Du kommer antakelig å endre syn på dette med tida, i hvert fall før du er gammel og grå. Og hvis du finner en slik mann i ung alder, vil antakelig preferansene hans endres også, slik at dere ikke nødvendigvis ender opp der som implisitt ble deg forespeilet eller dere begge planla. Mange seriøse studenter, kanskje spesielt de single, går gjennom utdannelsen og ut i arbeidslivet med store drømmer, stor arbeidslyst og stort karrierefokus. Dette varer kanskje i noen år, så blir de opptatt med andre ting som skjer utenfor jobben. Hvis du virkelig vil ha en slik kjæreste, er det en fordel å skaffe deg en god utdannelse selv. De færreste, menn eller kvinner, som jobber hardt og når langt, er interessert i å etablere seg med en person som har et veldig forskjellig perspektiv på ting, dårlige jobbutsikter og som de etter all forventning må forsørge i høy grad. Disse personene er attraktive og velger ofte hverandre. Mange finner kjærestene sine på studiet eller studiestedet. Endret 3. april 2015 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg har så høye krav på visse områder. Møter jeg en date, så klarer jeg ikke se på han som potensiell kj.materiale hvis han ikke har en høy utdanning med mastergrad, eller har gode midler/ressurser. Men mange av disse, er så ekstremt cocky og ikke så jordnær føler jeg. En gang traff jeg en gutt som var drømmemannen. Han hadde sterke ressurser, var smart og gikk samtidig på en presitsjestudie som vil gi han en toppstilling senere. I tillegg var han så morsom, snill, forståelsesfull, smart… Tenker på han veldig mye. Sammenligner alle andre med han. Hvis jeg ikke møter en mann med disse egenskapene, foretrekker jeg heller å være singel resten av livet. Ville ikke funnet forholdet givende sammen med en lærer foreksempel.. eller bilmekaniker. nei. Anonymous poster hash: 1414f...7de Hvorfor forteller du oss dette? At du vil ha en med høy utdanning, men ikke en lærer ... en lærer må jo ha utdanning for å kunne det han skal lære bort. Er det utdanningen eller lønna du vil ha? Høy utdanning trenger ikke å bety høy lønn, og motsatt. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg tipper at landets lærere vil kunne gi landets ledere hard konkurranse hvis det er studiepoeng per hode det skal kjempes i. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Du kan jo også prøve å trekke frem det positive i folk. Om du vil ha en leder, men bare har en elektriker, tenk på at han kan koble sammen ledere. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Kan du ikke starte med innledende grovsortering i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=620856 ? Husk som nevnt her at de som sitter godt i det allerede velger fra de øverste hyllene. Spørsmålet blir hva du kan bidra med. Støvsuging og pikksuging just aint gonna cut it. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. april 2015 Forfatter Del Skrevet 4. april 2015 Spørsmålet blir hva du kan bidra med. Støvsuging og pikksuging just aint gonna cut it. Fine damer kommer langt med å bare være deilig. Monica Lewinsky slapp å støvsuge, og se hvem hun fikk! Anonymous poster hash: f6c30...54c Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hun FIKK ikke annet enn en blowjob. Å få betyr at mannen gir opp alle andre for henne. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hun FIKK ikke annet enn en blowjob. Okeeei...? Du må beskrive for oss hvordan hun fikk en blowjob av Bill 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Les og lær! Hater Wall Street lidenskapelig, men denne var artig Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Du må være jævlig digg, du som har så høye krav Lenke til kommentar
Lampa Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Greit å være en stuslig rørlegger som tar til takke med det lille han får ser jeg ^^, Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 så der det å være attraktiv, man gidder ikke velge "nedover" ..... det gidder ikke jeg i alle fall.... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg har så høye krav på visse områder. Møter jeg en date, så klarer jeg ikke se på han som potensiell kj.materiale hvis han ikke har en høy utdanning med mastergrad, eller har gode midler/ressurser. Men mange av disse, er så ekstremt cocky og ikke så jordnær føler jeg. En gang traff jeg en gutt som var drømmemannen. Han hadde sterke ressurser, var smart og gikk samtidig på en presitsjestudie som vil gi han en toppstilling senere. I tillegg var han så morsom, snill, forståelsesfull, smart… Tenker på han veldig mye. Sammenligner alle andre med han. Hvis jeg ikke møter en mann med disse egenskapene, foretrekker jeg heller å være singel resten av livet. Ville ikke funnet forholdet givende sammen med en lærer foreksempel.. eller bilmekaniker. nei. Og hvorfor skulle en høyt utdannet, ressurssterk, smart, morsom, snill, forståelsesfull og velstående mann velge deg? 9 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Smaken er som baken, men hvis det handler om økonomi så anbefaler jeg deg å sørge for at du klarer deg på egenhånd 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Du finner nok en like overfladisk person etterhvert. Men om du ikke er usedvanlig pen eller fyller samme kriterier... Vel da er sjansen stor for at du vil bli alene. Endret 5. april 2015 av LarZen 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Du er på riktig spor, jeg kan selvfølgelig forstå at du ikke vil være med sammen personer som har lavstatus yrke pga. lønnen de tjener. Det hjelper ikke å ha en mannen som tjener haugevis av penger og ikke har kontroll på økonomien. Finn deg en mann som har mastergrad, gjerne en som har mastergrad i sivil (ingeniør/økonom) fordi de tjener sykt mye penger og får en toppstilling. Med andre ord ikke velg folk har vært deltakere i luksusfellen eller har lavtstatus yrke De som påpeker dette har gjerne lavstatus yrke eller har en eller annen relasjon til det. Anonymous poster hash: 85e70...cd0 Endret 5. april 2015 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå