Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror at kjæresten min tilbringer påsken med venninnen sin...

Anbefalte innlegg

Han tar deg ikke på alvor. Du er for myk, han har testet dine grenser og tøyd dem lenger og lenger.

Du må ha den famøse "We need to talk" praten med han..

Jeg tror at han forstår at det plager meg. Men han har sagt før at han aldri er villig til å vrake eksen som venn. Han mener at vennskapet med henne er viktigere enn et forhold,med meg eler en annen dame. Den damen som skal være i hans liv må akseptere at vennskapet med eksen er viktig for han. Han og eksen har opplevd så mye sammen før, at det kan ingen nykommere måle seg med. Derfor har jeg spurt om det er kjærlighet i luften mellom dem, men han sier at det er det overhodet ikke. 

Anonymous poster hash: 4b6e9...7a9

must be some ex.... alle har opplevd ting med eksene sine og det er alltid trist å la vennskapet gå, men det er et absolutt must for å kunne komme seg videre i livet. Han har enten ikke skjønt dette eller sier det bare fordi han vet at du finner deg i det. Må si det med at "noen aldri kan måle seg med igjen" er en veldig merkelig ting å si, dere er veldig unge, hva vet nå han hva dere kan oppleve, altså, få barn, gifte seg... kan dette ikke måle seg med hva han og hans teenage-sweetheart opplevde bak busskuret? .... this is bullshit i tell you.... veldig barnslig oppførsel og noe skurrer veldig her.... jeg sier det igjen. Dette er veldig unormalt. 

Du blir kraftig lekt med ts.... han ville aldri sagt noe slik til noen han var genuint redd for å miste. Mistenker du er en "beleielighetskjæreste" han har fordi det er koselig og ikke noe annet....

jeg lurer på hva moren min hadde sagt om jeg kom drassende med en eks i påskeferien hjemme isteden for dama mi....

Endret av Henrik2k
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han tar deg ikke på alvor. Du er for myk, han har testet dine grenser og tøyd dem lenger og lenger.

Jeg tror at han forstår at det plager meg. Men han har sagt før at han aldri er villig til å vrake eksen som venn. Han mener at vennskapet med henne er viktigere enn et forhold,med meg eler en annen dame. Den damen som skal være i hans liv må akseptere at vennskapet med eksen er viktig for han. Han og eksen har opplevd så mye sammen før, at det kan ingen nykommere måle seg med. Derfor har jeg spurt om det er kjærlighet i luften mellom dem, men han sier at det er det overhodet ikke. 

must be some ex.... alle har opplevd ting med eksene sine og det er alltid trist å la vennskapet gå, men det er et absolutt must for å kunne komme seg videre i livet. Han har enten ikke skjønt dette eller sier det bare fordi han vet at du finner deg i det. Må si det med at "noen aldri kan måle seg med igjen" er en veldig merkelig ting å si, dere er veldig unge, hva vet nå han hva dere kan oppleve, altså, få barn, gifte seg... kan dette ikke måle seg med hva han og hans teenage-sweetheart opplevde bak busskuret? .... this is bullshit i tell you.... veldig barnslig oppførsel og noe skurrer veldig her.... jeg sier det igjen. Dette er veldig unormalt. 

Du blir kraftig lekt med ts.... han ville aldri sagt noe slik til noen han var genuint redd for å miste. Mistenker du er en "beleielighetskjæreste" han har fordi det er koselig og ikke noe annet....

jeg lurer på hva moren min hadde sagt om jeg kom drassende med en eks i påskeferien hjemme isteden for dama mi....

Det er noe som ikke stemmer, synes jeg. 

De skriver som om de begge er single på facebook, men de har offentliggjort at de har veldig godt vennskap. 

Jeg har sagt at hvis han er interessert i eksen, så vil jeg at han skal satse på henne og gå. Det han forteller da er at han ser på eksen som kun en god venn, men at han føler ikke de rette forholds-følelsene for henne. Ingenting sånnt. Så forstår virkelig ikke hvorfor han da må ha eksen, pluss familien hennes på besøk i huset til moren hans når han er hjemme. Det latterlige er jo at han driver å holder på meg itillegg. 

Jeg kan tro at han overhodet ikke er redd for å miste meg. Men han har sagt at han vil bli lei seg hvis jeg dumper han. Han har sagt at han er redd for å miste meg. Men han behandler meg som "dopapir"!!! Jeg får jo ikke høre at han vil ta meg med å hilse på familien hans. Og han har sagt at han tror at det er best at eksen og jeg ikke møter hveandre, men at hun alltid vil komme på besøk til hans familie. 

Han sier at det er kun meg for han, men det virker jo ut som om det er eksen han er sammen med, mens jeg er kun en elskerinne. 

Jeg er litt oppgitt av det, for jeg fikk følelser for fyren. 

Lenke til kommentar

Er godt å høre at det fins mannfolk som tenker som deg og. At du mener at det er galt å komme drassende på en eks istedet for dama di. Men han har ikke forandret forholdstatus på facebook. Der står det at han er singel. Jeg har ikke bedt han endre den heller, for jeg føler jo signaler som om noe er galt. 

Når han kommer hjem så får jeg gjerne stille krav. Han må vise meg den kjærlighet og respekt jeg fortjener for å kunne ha kontakt og møte meg. Men det virker ut som om han mener at han viser meg en verdig fin behandling. Det har han sagt at han gjør. Men jeg føler at han egentlig driter i meg. 

Lenke til kommentar

Omg.. virker jo som om han vil ha hele mistress/dobbeltliv opplegget, men greia er at det skal være HEMMELIG. Enten er du verdens uheldigste jente og burde slå opp med en gang TS eller så er du ett troll. Det du sier er så insane at jeg klarer ikke å ta dette seriøst hvis du seriøst tror at han fortsatt ikke holder på med denne eksen hans.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Omg.. virker jo som om han vil ha hele mistress/dobbeltliv opplegget, men greia er at det skal være HEMMELIG. Enten er du verdens uheldigste jente og burde slå opp med en gang TS eller så er du ett troll. Det du sier er så insane at jeg klarer ikke å ta dette seriøst hvis du seriøst tror at han fortsatt ikke holder på med denne eksen hans.

Jeg ønsker å tro at det er vennskap. Men jeg tror at det ikke er vennskap. Jeg tror at det er noe mer. Og derfor vil han ikke prate om seriøse saker med meg. Hver gang jeg begynner å prate om dette, og seriøse ting, så får han det travelt, og må fikse noe, eller gjøre noe annet. Det tyder på at han ikke har "rent mel i posen"!. 

Lenke til kommentar

Ja, han er ikke ærlig om opplegget sitt, tror jeg. Det virker som om han lever et dobbeltliv, og spiller dum!. Jeg vet at han er veldig bdsm interessert. Han tenner på dominans. Har tenkt at det mulig er en sammenheng i personligheten hans med bdsm og. Det ser jo ut til at han vil ha to kvinner i livet sitt. Eksen er familielivet, og jeg er den andre kvinnen som han vil ha hemmelig. 

Han bor i byen min, og bor langt unna familien, men når han er hos familien så får han altså besøk av eksen. Jeg har sett at de tekster hveandre omtrent konstant på smser til vanlig. 

Lenke til kommentar

han har sagt før at han aldri er villig til å vrake eksen som venn. Han mener at vennskapet med henne er viktigere enn et forhold,med meg eler en annen dame. Den damen som skal være i hans liv må akseptere at vennskapet med eksen er viktig for han. Han og eksen har opplevd så mye sammen før, at det kan ingen nykommere måle seg med.

Dette blir jo bare verre og verre! Alle andre kan se at du begir deg inn i et liv i pine og sjelelig tortur, med en mann som av en eller annen grunn ikke 'fikk' eksen, og må ta til takke med deg. Men: Jippi :)  han fikk lov å være 'bare gode venner' med henne!!!

Han håper jo tydeligvis på mer.

KOM DEG VEKK FRA DETTE HELVETE SÅ FORT DU KLARER!

Dette er et oppsett som sikkert kan fungere for han og eksen, men aldri for deg! (eller noe annet normalt menneske). Du kommer til å gå til grunne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mange dommedagsprofetier.

Det er noe som heter at "den som leter, han finner". Dess mer du leter etter tegn på at han er utro, dess mer vil du finne elementer som du kan bruke til å bekrefte dette. Det kalles "confirmation bias". Realiteten er at du ikke vet mer enn dine foreløpige mistanker, selv om disse kan være aldri så berettiget.

Slik jeg oppfatter det, så har du to problemer her:

Det ene er at han viser liten forståelse, i allefall gir utrykk for å vise liten forståelse, for din side av saken. Hvis han ikke klarer å imøtekomme ditt ubehag angående hans relasjon til sin eks når du ikke er tilstede, så viser det at han ikke er moden nok til å sette seg inn i din situasjon. Denne manglende forståelsen er noe du vil garantert vil oppleve svært slitsomt på flere områder enn bare dette. Det kan, med andre ord, ikke være slik. Enten forstår han eller så gjør han det ikke. Det er åpenlyst hva du har behov for hvis dette forholdet skal fungere.

Det andre problemet er at det virker på meg som om alle svar han gir deg blir feil. Benekter han at noe foregår med eks'en, så lyver han. Bekrefter han det, så er han utro. Det blir en blindgate uansett. Du må derfor avklare dette med han slik at du kan bestemme deg for om du kan stole på han eller ikke. Det å stå med en fot i to ulike virkelighetsoppfatninger kommer til å drive deg til vanvidd i lengden. Klarer han ikke å overbevise deg, så er dette uholdbart for deg å leve med, selv om han faktisk snakker sant.

Konfliktskye og introverte mennesker, som jeg får inntrykk av at han tilhører, er veldig vanskelig å leve med og de gir ofte uttrykk av å "skjule noe" selv om de forteller sannheten. Du gir utrykk for at han er konfliktsky og introvert på flere samale-områder, noe som kan tyde på at han rett og slett har en slik personlighet. Det betyr likevel ikke at han er utro. Han klarer derimot ikke å overbevise deg om at han er trofast når du først har fått en dårlig magefølelse.

Jeg tenker at du må ta deg en ordentlig prat med han og forklare hvilke signaler han sender ut, og hvordan dette påvirker deg. Du trenger at han er tydelig på områder der han virker unnvikende og diffus. Klarer han ikke det, så er han enten for vag for deg eller så er har han faktisk ikke rent mel i posen. Ingen av delene er noe du kommer til å bli lykkelig av å måtte leve med.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mange dommedagsprofetier.

Det er noe som heter at "den som leter, han finner". Dess mer du leter etter tegn på at han er utro, dess mer vil du finne elementer som du kan bruke til å bekrefte dette. Det kalles "confirmation bias". Realiteten er at du ikke vet mer enn dine foreløpige mistanker, selv om disse kan være aldri så berettiget.

Slik jeg oppfatter det, så har du to problemer her:

Det ene er at han viser liten forståelse, i allefall gir utrykk for å vise liten forståelse, for din side av saken. Hvis han ikke klarer å imøtekomme ditt ubehag angående hans relasjon til sin eks når du ikke er tilstede, så viser det at han ikke er moden nok til å sette seg inn i din situasjon. Denne manglende forståelsen er noe du vil garantert vil oppleve svært slitsomt på flere områder enn bare dette. Det kan, med andre ord, ikke være slik. Enten forstår han eller så gjør han det ikke. Det er åpenlyst hva du har behov for hvis dette forholdet skal fungere.

Det andre problemet er at det virker på meg som om alle svar han gir deg blir feil. Benekter han at noe foregår med eks'en, så lyver han. Bekrefter han det, så er han utro. Det blir en blindgate uansett. Du må derfor avklare dette med han slik at du kan bestemme deg for om du kan stole på han eller ikke. Det å stå med en fot i to ulike virkelighetsoppfatninger kommer til å drive deg til vanvidd i lengden. Klarer han ikke å overbevise deg, så er dette uholdbart for deg å leve med, selv om han faktisk snakker sant.

Konfliktskye og introverte mennesker, som jeg får inntrykk av at han tilhører, er veldig vanskelig å leve med og de gir ofte uttrykk av å "skjule noe" selv om de forteller sannheten. Du gir utrykk for at han er konfliktsky og introvert på flere samale-områder, noe som kan tyde på at han rett og slett har en slik personlighet. Det betyr likevel ikke at han er utro. Han klarer derimot ikke å overbevise deg om at han er trofast når du først har fått en dårlig magefølelse.

Jeg tenker at du må ta deg en ordentlig prat med han og forklare hvilke signaler han sender ut, og hvordan dette påvirker deg. Du trenger at han er tydelig på områder der han virker unnvikende og diffus. Klarer han ikke det, så er han enten for vag for deg eller så er har han faktisk ikke rent mel i posen. Ingen av delene er noe du kommer til å bli lykkelig av å måtte leve med.

Du skriver mye bra her. 

Det er lett å si: "Fyren må lyve" osv. De fleste i denne tråden mener det samme som meg: dvs at fyren holder på med både meg og eksen, og at han lyver. Og at han har kontakt med eksen for å oppnå noe mer enn vennskap. 

Jeg har ikke et ønske om å bare gi slipp på han. For det kan godt være at jeg tar skammelig feil. Jeg forsøker å la hans ord komme han til gode, men jeg at mange mennesker lyver, og at ord som sies behøver ikke å være sanne. Men hvorfor skal han lyve om hans forhold til eksen? Hvorfor skal han ikke gjøre som eksen ønsker: altså å flytte tilbake til hjembygda? Eksen ønsker at han skal flytte tilbake til hjembygda, men han vil ikke. Hvis han har ønsker om å finne tlbake til eksen så regner jeg med at han ville gått for dem. Det gjør han ikke helt og holdent med å velge å bo her. Så det kan være at han sier sannheten. Det kan være at han og eksen er kun gode venner, og at de ønsker å beholde vennskapet selv om de ikke har verken noe sexuellt eller noe forhold sammen. 

De kjøper gaver til hveandre. De ringer hveandre. Melder hveandre osv. Men de kommer fra en liten bygd, der alle snakker med alle. 

Jeg har hørt om andre som har et slikt type forhold, der de sier at de er venner med en eks. Men det kompliserer et nytt kjærlighetsliv. Det gjør det. 

Jeg har tenkt over dette. Og velger å forholde meg til det som om de bare er venner, og lar de få være det. 

Han kommuniserer ikke åpent. Når jeg forsøker å diskutere om mitt og hans forhold så vrir han seg unna med å skrive eller si at han har det travelt og må gjøre noe. Dette skjer gang på gang. Men samtidig så virker det ut som om han er opptatt av meg. Han gir meg mye oppmerksomhet med å sende meg mye meldinger hele dagene osv. Og det ser jeg på som positivt. Hvorfor han kommuniserer dårlig? Kan være bevisst fordi han ser på meg som et utnyttelsesobjekt, eller så kan det være at han er introvert/ innesluttet type, som ikke er flink til å prate om følelser.  Hvis det siste er sant, så er det jo ikke noe galt med han. Han kan være den ærligste mann, og han kan da være en fantastisk person å være med. Men.... ved kommunikasjon om følelsesmessige private ting, så byr det på utfordringer. 

Jeg skal prøve å snakke med han om det. Jeg er blitt veldig glad i han, så det er ikke lett å bare kutte han ut. Men det er langpining å gå rundt å lure på hva som skjer. 

På en måte så føles han som drømmemannen min. Tiltrekningsmessig er han helt topp. Det er mye bra med han. Og dessuten så har jeg aldri fått beviser på at han lyver for meg. Men det gjelder å forsøke å kommunisere og forsøke å komme frem til noe som gjør at jeg kan føle meg trygg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...