Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror at kjæresten min tilbringer påsken med venninnen sin...

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har dratt til hjembygda, for å treffe familien sin, venner, og for å feire påsken. Jeg er veldig usikker. 

Han har en eks. De avsluttet som veldig gode venner. Han har sagt til meg at jeg må godta at de treffer hveandre, for at det skal fungere mellom oss.  Nå dro han hjem til hjembygda, og jeg leste at hun skrev på facebook at hun skulle st hun var opptatt i påsken og skulle "forgylle" påsken med sitt nærvær, da noen spurte hva hun skulle. Jeg er redd at hun skal være sammen med min kjæreste... for han har så god kontakt med henne, og de skriver jevnlig sammen på meldinger hver gang vi møtes.. 

Ville dere spurt han om han skal være med eksen gjennom hele påsken? Eller virker det helt psyko ut? Hvordan ville dere håndtert det? Han har sagt før at han vil ikke diskutere om eksen, og at jeg må akseptere at hun er en del av hans liv. 

Anonymous poster hash: 4b6e9...7a9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg holdt på med en jente som hadde både ekskjæreste og gode venner i hjembygda som hun var med når hun reiste hjem. For eksempel kunne hun sove med flere av guttevennene i en seng, eller snakke i timesvis med eksen.

Vi har også en felles kompis i vennegruppen vår, og en gang vi reiste på hyttetur (8 stk) så når jeg og noen andre lagde mat, så satte hun seg i sofaen i armkroken til vår felles venn og lå inntil han og kosesnakte.

Jeg tror at noen bare er for umodne eller har andre tanker om det å være i forhold, og tenker ikke at det kan være kjipt for den andre (hvem har vel lyst å være den som alltid er sjalu?). Det kan også være at de tenker at siden de selv ikke legger noe i det, så er det ingen sak. 

Noen ganger tenker jeg også at det kan være stress å gå inn i et forhold hvis den andre har lite erfaring. Det blir som å drikke øl, for når du endelig blir gammel nok til å drikke øl er det gjerne veldig moro å prøve de forskjellig typene øl... Kanskje du hører folk snakke om hvor bra den og den øltypen er, og du blir nysgjerrig. Etterhvert så vet du hvilke øl du liker... Så vet du også at det er fordeler og ulemper med alle øl, og at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden, osv..

Det jeg tenker er at hvis en gutt ser på deg, så blir det ikke så "WOW, det har aldri skjedd før" eller "shit han var kjekk"...

Når det er sagt så er det noen jenter som rett og slett ikke har viljestyrke, og ikke klarer å motstå fristelser, så jenter med erfaring er ikke alltid det beste.

Og det er også jenter (eller gutter i ditt tilfelle) som vil ha holdninger nærmere dine egne, kanskje det passer bedre. 

Det må du bare vurdere selv.

Forresten så er jeg fra ei lita bygd og her har det blitt byttet kjærestepar som bare det oppgjennom årene. Det trenger ikke nødvendigvis å bety noe at han henger med eksen, men du må bare vurdere selv.

Anonymous poster hash: 59faf...0e6
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et sånt forhold, og en sånn 'kjæreste' hadde stresset livet av meg!

Og det er ikke 'sjalusi', men god gammeldags mangel på respekt for deg som kjæreste, og mangel på folkeskikk.

Bare det faktum at du er 'veldig usikker' og ikke vet helt sikkert hva som foregår, tyder jo på at det virkelig er noe i dine mistanker.

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilbringe påsken med sin eks fremfor sin kjæreste må vel bare bety at han har mer lyst på hun enn på deg. Dette bør du ikke akseptere og heller komme deg videre. Tydelig at han ikke er over hun enda og kanskje aldri vil det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Et sånt forhold, og en sånn 'kjæreste' hadde stresset livet av meg!

Og det er ikke 'sjalusi', men god gammeldags mangel på respekt for deg som kjæreste, og mangel på folkeskikk.

Bare det faktum at du er 'veldig usikker' og ikke vet helt sikkert hva som foregår, tyder jo på at det virkelig er noe i dine mistanker.

Jeg vet ikke om hun vet om meg. Men hun ser at jeg trykker "liker" på siden hans regner jeg med. Derfor har jeg med hensikt åpnet min side, der jeg har bilder av hans og mine aktiviteter sammen. Så hvis hun ikke er over han, så er hun nok nyskjerrig og vil trykke på de damene som sier likes. Spesiellt siden han bor på et annet sted.

Jeg føler meg ikke komfortabel med dette. Det stresser meg forferdelig mye. Og det gir meg kjempedårlig selvtillit. Det kan virke som om han ikke tenker på mine følelser. 

Jeg spurte han om eksen og han var sammen i påsken. Da ignorerte han det. Så spurte jeg en gang til. Da skrev han at hun bor hjemme hos seg, og han hos sin mor. De skal møtes i dag, og spise noe sammen, og prate, men hun er opptatt i helgen så da er de mest sannsynligvis ikke sammen. Merkelig svar, og merkelig situasjon. 

Man blir jo sjalu på sett og vis når man opplever det, men det er nok en naturlig følelse, for jeg mister jo fullstendig oversikt over hvilke følelser han har for meg, kontra henne. 

Det virker som om hun ikke har tenkt å gå videre med livet sitt selv om hun er en kjempefin dame. Hun virker kun opptatt av han. Jeg vet ikke om han driver dobbeltspill ovenfor både henne og meg. For je forstår ikke hvordan hun ville godta at han driver på med meg, og så ha god kontakt med han mens han er med meg osv. 

Lenke til kommentar

Her mangler det kommunikasjon. Du må fortelle din partner hva du føler og tenker. Hvis din partner setter dine følelser så høyt som han bør, så tar han hensyn til dem og deg. Gjør han det ikke så kan du velge mellom å være i et forhold hvor du alltid kommer til å lure, eller å prøve å finne noe hvor du kan være trygg. Å bli i et forhold hvor du ikke er trygg ender gjerne opp med å gå til helvete til slutt uansett, for utryggheten er ofte berettiget og et tegn på at ting ikke er som de burde være.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her mangler det kommunikasjon. Du må fortelle din partner hva du føler og tenker. Hvis din partner setter dine følelser så høyt som han bør, så tar han hensyn til dem og deg. Gjør han det ikke så kan du velge mellom å være i et forhold hvor du alltid kommer til å lure, eller å prøve å finne noe hvor du kan være trygg. Å bli i et forhold hvor du ikke er trygg ender gjerne opp med å gå til helvete til slutt uansett, for utryggheten er ofte berettiget og et tegn på at ting ikke er som de burde være.

Jeg skjønner at han ville dra å besøke sin familie i hjembygda i påsken, men jeg skjønner ikke kontakten med eksen. Ja, magefølelsen sier at det er mer mellom han og eksen, selv om han sier at de bare er venner. Jeg skrev til han at det er nok en grunn til at det ble slutt. Men det kommenterte han ikke. Men sier at de kun møtes som venner. Og i dag skal de spise og snakke litt sammen. Jeg klarer ikke å finne meg i å være en nummer to ihvertfall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst så virker det som dere kids finner dere i for mye.

Jeg skulle AKKURAT til å si det samme! Det er sinnsykt hvor mye man skal ''godta'' bare fordi man er redd for å være alene. WTF liksom, han tilbringer påsken med eksen? Beklager TS, men dette er IKKE normalt på noen som helst måte. Hadde jeg vært deg hadde jeg dumpet han fortere enn lynet, men det er nå meg.

Edit: Er dette en veldig norsk ting, å ''henge med eksen'' og sånt og man skal bare godta det? Mine tidligere typer har vært sånn og, de har bare ''godtatt'' alt jeg har gjort helt til vi ble ''offesielt'' sammen. Når jeg møtte min nåværende type så sa han klart og tydelig at han ville ha meg for seg selv, og stilte ultimatum, og selv om jeg er vandt med å gjøre akkurat som jeg vil (som din kjæreste TS) så holdt det meg tilbake og jeg ble kun hans.

Kanskje det er det du burde gjøre TS? Få han til å ta noen vanskelige valg. Det vokser man av. Det er ikke normalt på noen som helst måte å tilbringe høytiden med eksen når eksen er blitt en eks (såsant de ikke har små barn de må ta hensyn til ellerno sånt)

Edit2: Typen min er amerikansk, merker en del kulturkræsj innimellom.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det er noe unaturlig over å være sammen med eksen når du ikke er tilstede!

Hadde hun vært en av barndomsvennene fra hjemstedet, så kunne det vært naturlig, men en dame han har vært kjæreste med og så slått opp og blitt sammen med en annen??? Hallo?

Det blir HELT feil! Og så i tillegg ikke informere deg om hva han skal og hva som egentlig foregår er jo tortur og har noe merkelig over seg...

Hvorfor er ikke du med? Treffer familien hans og gamle venner og andre slike naturlige ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han har sagt før at han vil ikke diskutere om eksen, og at jeg må akseptere at hun er en del av hans liv. 

Bare denne setningen alene sier jo det meste. Det er ikke naturlig! En eks er en man er ferdig med fordi det ikke fungerte.

IKKE en man treffer frivillig for koselige møter!

Noen, DU, burde lære han hvordan å være kjæreste! Han høres jo ut som en guttunge som leker seg...

Spør han hva han hadde syntes om du drev å reiste til en annen by og avtalte møter med en gammel flamme. Og at det er veldig viktig for deg at han ikke snakker eller spør om det, og at han er veldig viktig for deg!

Nei dette var rare greier. Det må være veldig vanskelig å leve med.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I mitt siste forhold så godtok jeg fantastisk latterlig mye. Men det var barn involvert, og det kompliserer ting ganske mye. Fort gjort å få fnatt av tanken på alt som må pusles på plass i forbindelse med et slikt brudd. Men det eneste jeg oppnådde var å kjøre meg selv og min selvfølelse og selvrespekt så langt ned i driten som det over hodet lar seg gjøre, og så gikk det selvfølgelig til helvete med et smell til slutt likevel. Synd man av og til ikke innser realitetene før etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er noe unaturlig over å være sammen med eksen når du ikke er tilstede!

Hadde hun vært en av barndomsvennene fra hjemstedet, så kunne det vært naturlig, men en dame han har vært kjæreste med og så slått opp og blitt sammen med en annen??? Hallo?

Det blir HELT feil! Og så i tillegg ikke informere deg om hva han skal og hva som egentlig foregår er jo tortur og har noe merkelig over seg...

Hvorfor er ikke du med? Treffer familien hans og gamle venner og andre slike naturlige ting?

Det er mye som er rart. Han virker til å distansere meg fra å komme for nær i livet hans. Samtidig så forteller han at han satser på meg. Så det er helt sløvt. 

Jeg mistenker at han driver på med både meg og eksen. Derfor har jeg åpnet facebooken min slik at hun kan se siden min. For hun ser nok at jeg trykker aktivt "liker" på hans facebook. Dermed så kan hun trykke min side opp. Og da kommer alt frem. 

I dag har han virket lite munter ut, og veldig kort. Men hver gang jeg er på vei til å stikke, så er han veldig aktiv i kontakten. 

Nå fortalte han at han tror ikke at han skal være med eksen i helgen og at de kun er venner. De går kun ut å spiser og snakker sammen. Men allikevel!!!!! Jeg liker det ikke!. 

Lenke til kommentar

I mitt siste forhold så godtok jeg fantastisk latterlig mye. Men det var barn involvert, og det kompliserer ting ganske mye. Fort gjort å få fnatt av tanken på alt som må pusles på plass i forbindelse med et slikt brudd. Men det eneste jeg oppnådde var å kjøre meg selv og min selvfølelse og selvrespekt så langt ned i driten som det over hodet lar seg gjøre, og så gikk det selvfølgelig til helvete med et smell til slutt likevel. Synd man av og til ikke innser realitetene før etterpå.

Det er slik det er. Jeg føler at jeg godtar altfor mye. Jeg håper på at han er den jeg ønsker han skal være. Og jeg kjører meg selv bare mer og mer rett ned i driten... Det er derfor det er på tide å gjøre noe med situasjonen. 

Lenke til kommentar

Så nå vil han altså prøve å glatte over sannheten, aka LIE HIS FUCKING ASS OFF, for a spare dine følelser? Og som om det å gå ut å spise med eksen uten dama/typen din ikke er fishy nok i seg selv. Han lyver for å tilfredstille deg, men jeg håper da at jeg tar feil!

Jeg har tanker om at han lyver for å tilfredstille meg. Men jeg håper at jeg tar fullstendig feil. Og det er håpet som holder interessen min litt i gang. Normalt sett så ville jeg aldri ha akseptert at en kjæreste av meg gikk ut å spiste middag med eksen. 

Lenke til kommentar

Han har sagt før at han vil ikke diskutere om eksen, og at jeg må akseptere at hun er en del av hans liv. 

Bare denne setningen alene sier jo det meste. Det er ikke naturlig! En eks er en man er ferdig med fordi det ikke fungerte.

IKKE en man treffer frivillig for koselige møter!

Noen, DU, burde lære han hvordan å være kjæreste! Han høres jo ut som en guttunge som leker seg...

Spør han hva han hadde syntes om du drev å reiste til en annen by og avtalte møter med en gammel flamme. Og at det er veldig viktig for deg at han ikke snakker eller spør om det, og at han er veldig viktig for deg!

Nei dette var rare greier. Det må være veldig vanskelig å leve med.

Sant det. Dette er vanskelig å leve med. Og han må bevise meg mer for at han skal få beholde meg. Jeg gidder ikke å bli behandlet som en blant flere damer. ;) 

Lenke til kommentar

Nå fortalte han at han tror ikke at han skal være med eksen i helgen og at de kun er venner. De går kun ut å spiser og snakker sammen. Men allikevel!!!!! Jeg liker det ikke!. 

Kun?? Det er jo nettopp det man ikke skal gjøre når man har kjæreste!

Er man 'venner' med eksen, så er det noe galt!

'På talefot', og 'sivilisert forhold' er jo ønskelig, men ikke middagsavtaler!

Han kan jo muligens bare se hvor mye du finner deg i, og egentlig håpe at du setter ned foten og viser at du hater det han driver med. En slags omvendt sjalusi...

Si at han får holde på som han vil, men det blir uten deg!

Så kommer han nok krypende skal du se  :dontgetit:

Lenke til kommentar

Kun?? Det er jo nettopp det man ikke skal gjøre når man har kjæreste!

Er man 'venner' med eksen, så er det noe galt!

'På talefot', og 'sivilisert forhold' er jo ønskelig, men ikke middagsavtaler!

Han kan jo muligens bare se hvor mye du finner deg i, og egentlig håpe at du setter ned foten og viser at du hater det han driver med. En slags omvendt sjalusi...

Si at han får holde på som han vil, men det blir uten deg!

Så kommer han nok krypende skal du se  :dontgetit:

Det er merkelig. Eksen ønsker at han flytter tilbake til hjembygda. Det har jeg lest at hun har skrevet på facebook til han. Men han sier klart nei til å flytte dit. Samtidig så virker det som om han holder både henne og meg "varm" samtidig. Kan være at mistankene mine er helt feil, og at han kun har et bra vennskap med eksen. De har vokst opp sammen i lag. Men jeg klarer ikke å forstå vitsen med å ha den typen kontakt. Han sier at eksen vet om meg, men tviler på at hun hadde giddet å gå å spise middag med han dersom hun visste at han holdt på med meg. En mann i mitt liv bør jobbe for å få meg, og ikke drive på å gå på middager med eksen og samtidig drive å holde det gående med meg.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...