Gå til innhold

Tips til PC, bygget rundt AMDxp2500

Anbefalte innlegg

[edit]

Har funnet et oppsett som jeg gjerne skulle hatt noen kommentarer på (ignorer de tre første svarene, jeg ønsker ikke å starte enda en ny tråd ;) ).

komplett:

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton

Thermaltake Volcano 9 CoolMod CPU-Vifte

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Hercules 3D Prophet 9600SE 128MB DDR

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Sort, Bulk

Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x

Seagate Barracuda 7200.7 80GB S-ATA 8MB

sum: 5 649 kr.

mpx:

AOpen H600B Midi Tower kabinett SORT

Samsung 17" CRT Syncmaster 753S

Arctic Silver 5 - Kjølepasta

sum: 2 050

til sammen: ca. 7700

Kommentarer? Noen ting jeg har oversett?

maskinen skal brukes til kontorarbeid og noe spilling (trenger ikke det råeste skjermkortet).

Endret av TucknDar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for 128 MB-versjonen, da det er typisk at utgaver av billigere kort med 256 MB ofte har tregere RAM.

2 stk. TwinMOS PC3500 TwiSTER 256MB CL2 skulle gjøre nytten. Koster kr. 545 pr. stk. hos Komplett.

Harddisken som skal stå som Master bør da være Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB. Kr. 744 hos Komplett.

Plextor CD-brenner IDE 52x/32x/52x (Plextor Premium) takler nesten 1 GB overburn. Kr. 1027 hos Komplett.

DVD-ROM? Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Intern Retail med Power DVD (PX-116A) - kr. 408 hos Komplett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje en idè å kjøpe en dvd brenner istedenfor dvd-spiller og cd-brenner? Da får du nemlig alt i ett, koster ikke mye mer, og du er litt framtidsretta.

Du har også en HDD på 80gb.. ville kanskje investert i en 120GB (kommer jo ann på behova dine), for 80 gb blir fort fyllt opp!

Lenke til kommentar
Kanskje en idè å kjøpe en dvd brenner istedenfor dvd-spiller og cd-brenner? Da får du nemlig alt i ett, koster ikke mye mer, og du er litt framtidsretta.

Du har også en HDD på 80gb.. ville kanskje investert i en 120GB (kommer jo ann på behova dine), for 80 gb blir fort fyllt opp!

Å kjøpe en alt-i-et brenner er vel ikke så dumt, nei.

Når det gjelder HDD, så har jeg allerede en på 40GB, og kan vanskelig se at jeg vil trenge mer enn til sammen 120GB på en stund. Er vel igrunnen den greieste biten å oppgradere seinere, eventuelt.

uansett, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...