Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Carisma 2000 - Rattet, bremsene og gassen sviktet samtidig under kjøring

Anbefalte innlegg

Hei! Er ikke på noen som helst måte flink med bil. kan ikke veldig mye teknisk, bare basics.

Uansett, jeg var ut å kjørte idag så sviktet alt samtidig. servoen stoppet å virke, bremsene sluttet å ta og gassen funket heller ikke. Jeg kjørte også i nedoverbakke så det var jævlig scary situasjon. Fikk bråbremset med håndbrekken.

Stoppet bilen ventet litt å startet den igjen. Den starter helt fint, og kan kjøre i 10 sekunder hvor alt fungerer som det skal, men så svikter alt igjen. Som om batteriet kortslutter ellernoe. Dette skjedde flere ganger. Da lyser oljelampen, batterilampen rødt. Motorlampen dukker også opp innimellom å lyser gult så forsvinner den igjen. Den kommer av å til.

Tør obviously ikke å kjøre med den nå i og med at jeg føler den stopper når som helst. Er det noen her som kan ha noen anelse på hva som kan være årsaken? Ladet batteriet for noen dager siden. Det skal være helt fullt! Bilen starter også hver gang, men virker som det bare kortslutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen mekaniker, men høres ut som om en kortslutning et sted

Prøv å se fysisk over ledningene systematisk, er det brudd eller åpne ledninger noe sted som kan gjøre dette?

Ser du ingenting, så få den til et godt verksted, dette kan man ikke tulle med, antar bilen også er relativt ny og kanskje dekkes av reklamasjonsretten?

Lenke til kommentar

Nei, den er godt brukt. Mitsubishi Carisma 2000 model. Blir å kvitte seg med den om det blir dyre påkostninger. Jeg var så flink å søle spyleveske når jeg fylte igår da, og glemte å lukke lokket, men det kan vel ikke være det? (Ja, jeg fylte på riktig plass) :)

Lenke til kommentar

Høres ut som du har automatgear og at motoren din har stoppet av seg selv mens du ikke har fot på gasspedal.

• Når motor stopper, stopper servostyring og etterhvert bremsekraftforsterker å virke.
  • Oljelampen lyser også når motor stopper pga av at oljetrykk da er borte.
  • Batterilampen lyser når dynamo ikke leverer strøm. Og dette stemmer også med en motor som har stanset. Bilen viser varsel med rødt batteri, men egentlig skulle det vært figur av en dynamo.

Alle symptomene du beskriver stemmer med en sloknet motor og derfor må du rekke søkelyset dit.

Derfor må du få sjekket motor av et verksted. Kort og greit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ta den på verksted over påske. Jeg også frykter at det kan være motoren. Ganske sikker på det egentlig, men når det er sånne feil med motoren, er det da mest sannsynlig at den er ødelagt å må byttes? Håper ikke at det kommer til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...