DanFekar Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Usikker på både tittel og kategori her, men jeg gjorde mitt beste. Jeg trenger litt hjelp til å finne en løsning som kan funke til mitt behov. Jeg bor på østlandet, og min gamle mor bor på vestlandet. Jeg tenker å anskaffe en eller annen mini-pc eller noe slikt som jeg kan fjernstyre fra min lokale pc her hjemme, og vise bilder, video og nettsider på tv-en hennes. Jeg ser for meg at den står bortgjemt i tv-skapet hennes, alltid påslått og alltid koblet til trådløst nettverk. Trenger ikke tastatur, mus eller noe annen innput. Min mor er fullstendig uinteressert i å lære seg noe som helst som har med pc eller internett å gjøre, så det eneste hun er i stand til er å skifte til HDMI på tven. Jeg kommer til å ha henne på telefon mens jeg viser bilder o.l. så hun slipper å gjøre noe som helst. Har ikke mulighet til å besøke henne så ofte, og tenkte dette kunne være en hyggelig måte å ha litt kvalitetstid sammen og lysne opp hennes ellers litt ensomme og grå hverdag. Er det noen som har gode forslag til løsninger her? Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 En helt enkel PC som du fjernstyrer med Teamviewer. Men sats på kablet nettverk istedenfor trådløst så har du en mulig feilkilde mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå