Frituno Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg pakket ut kortet nå. Fra skjermkortet går det ut tp "ledninger". Den ene skal inn i strømmen, det er gret nok. Men den andre står det i bruksanvisningen skal til C: drive. Har ingen ledig inngager i HD min til denne kabelen. Må jeg montere den? Hva gjør jeg!!! Takker for svar!! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 hmmm, høres rart ut.... Hvilket merke av Radeon 9800 Pro har du, samt skriv gjerne hele modell betegnelsen til dette kortet. Så blir det litt lettere å finne fram info om dette. Jeg selv har Hercules Radeon 9800 Pro 128MB, og der er det kun powerconnector som er i tillegg. Står det noe i manualen om evt hva den andre skal brukes til? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Eh! Lol!? Aldri hørt om før :o Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 3D prophet 9800 pro står det. Øverst på pakka står det hercules. Er 128MB. Strømmen er grei nok, men den andre ledningen står det "to harddrive©. ?? Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 haha.. det her hørtes merklig ut.. jeg har ikke vært borti Hercules kort før men likevel.. det der as.. tror ikke du trenger koble den til.. siden mange av oss aldri har hørt om den liksom... Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 den kabelen skal ikke til harddrive men til den samme kabelen som ligner på den kabelen som er i harddrive. eh.. med andre ord lat som kortet er en harddrive og og putt den hvite kontakten på kortet slik som du putter den i harddisken skjønner ? evt. ta ut kontakten til harddrive (harddisken) din og i den ledningen/kontakten putter du på den ledningen fra kortet, og siden det da er igjen en utgang til fra kortet så putter du den i harddisken.. Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 den kabelen skal ikke til harddrive men til den samme kabelen som ligner på den kabelen som er i harddrive. eh.. med andre ord lat som kortet er en harddrive og og putt den hvite kontakten på kortet slik som du putter den i harddisken skjønner ? Siden du har en idè.. hva er den egentlig til ? hva er vitsen ? Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 tror det løste seg, putta den bare i strømmen. Men hvor finner jeg drivere til kortet? noen som vet det?? Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Last ned fra ati.com.. burde nok funke.. Catalyst 3.7 ville jeg satsa på Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 drivere finner du på www.ati.com under drivers & software menyen. men hvis du har win xp så bare klikk på denne --> http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-cataly...17m-011434c.exe den ekstra ledningen er for å gi kortet mer strøm, pga agp porten greier ikke å levere nok strøm. og den må ikke nødvendivis kobles til harddrive. men til samme type kontakt. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 hmmm, den kabalen er nok bare en power connector splitter. Det vil si en forgrening til slik at du ikke "går glipp" av en powerconnector som du allerede har til hard disk, cd-rom etc. Leit om man allerede hadde brukt alle connectorene. PS, samme kort som meg du da. *grin* www.hercules.com finner du drivere også, samt du finner drivere på en CD som fulgte med, men sannsynligvis cat 3.6 bygd eller eldre. Få tak i 3.7. Jeg har ikke testet 3.8 grunnet "faren for overheating og ødelegging av skjermer (søk på forumet her for mere info)". venter heller på 3.9 eller nyere. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 er ikke det der skjerm greiene bare humbug da. Jeg bruker 3.8 og har ikke brent skjermen enda. PS, hadde det vert sant at driveren brente skjermer så har ati fikset det i den driveren di har på ati.com Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 ikke alle skjermer tar kvelden. Men 3.7 og 3.8 er ikke store ytelses forskjellene så hvorfor ta sjansen sier nå jeg. Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Blei litt usikker her jeg nå. Kan noen gi meg en direkte link til de driverene som jeg burde bruker. Til win 2000. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Siden du har Hercules kort kan du jo laste ned driverne deres, de finner du her. Bare å velge fra listen. -Neo Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Den siden er vist nede nå. Men ati.com funker. Hvem av disse skal jeg velge?? -Radeon Family -Rage 128 Family Pro -Rage 128 Family -Rage Pro Family H Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 gi f**** i hercules drivere. ati sine er best. dessuten så kom catalyst 3.9 akkurat ut. du skal velge radeon family Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Her er en direktelink til ATI's Catalyst 3.9 drivere for Win 2K Catalyst 3.9 - Display Driver, Control Panel & WDM Capture Driver - 25MB Catalyst 3.9 - Kun Display Driver 7.3MB Catalyst 3.9 - Kun Control Panel 12.5MB Catalyst 3.9 - Kun WDM Capture Driver 3.4MB Lykke til -Neo Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Slik var det på mitt PowerColor-kort, hvis det er det du har fått. Disse nye skjermkortene krever mer strøm enn tidligere, så de må ha tilleggskontakt, holder ikke med AGP og hovedkortets strømfordeling. Det at det står at den ene skal kobles til HD tror jeg bare er for å spare plass, hvis man knapt har flere ledninger på Power Supply ledig. Jeg vekslet på å ha koblet den via harddisk og bare rett på power supply, merket ingen forskjell. Schmell den rett inn på en ledig ledning du! Hvis du har noen... Ellers er det bare å dele med andre komponenter, med mindre det er koblet mye til samme ledning fra før. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå