Gå til innhold

Lurer på å kjøpe kamera, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurt på å skaffe meg eit kamera, men er totalt grønn på området. Er ikkje laga av penga, så håpte på å sette grense på rundt 3000kr, og det gir jo sjølvsagt litt begrensingar. 

Bruksområde blir vel både innandørs og utandørs. Vert fint om det taklar mørke litt bedre enn eit mobilkamera. Såg ein plass på forumet her nokon snakka om Pentax K-S1 til rundt 2700kr, så det er vel i mitt prisområde. 

Andre bedre alternativ? Kan som sagt ingenting :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det speilrefleks du ser for deg, eller kan et godt kompaktkamera være like interessant?

Jeg har selv bestilt meg et K-S1 som jeg er veldig spent på å prøve, men det har ikke kommet enda så jeg tør foreløpig ikke uttale meg om det :) Jeg tror imidlertid det er svært mye kamera for pengene, så det kan være et godt alternativ :)

Lenke til kommentar

K-S1 gir mye kamera for pengene, på godt og vondt (størrelse og vekt kan gjøre at det blir liggende hjemme hvis du drar på tur).

Du sier ingenting om hva du vil ta bilde av, dermed er det vanskelig for oss å gi mer spesifikke råd og anbefalinger.

Dette tilbudet på K-S1 vil neppe være der når du skal kjøpe kamera i mai, når et kamera er nedsatt til halv pris er det sannsynligvis fordi det skal fases ut. 

Hvis man ikke slår til kjapt på slike tilbud forsvinner de, og bruktprisen på de samme kameraene ender ofte opp over den laveste salgsprisen.

Det vil alltid være andre billige kamera på markedet, men de beste tilbudene kommer og går kjapt.

Lenke til kommentar

K-S1 fases neppe ut med det første. (K-S2 er ikke etterfølgeren, men en høyere modell som skal selges parallelt med K-S1). Når det er sagt så kommer neppe prisen på 2695 kr til å bli stående så veldig lenge. Jeg regner med den spretter opp rundt en tusenlapp litt på grunn av valutakurser og litt på grunn av at tilbud som regel har en begrenset varighet.

K-S1 er utrolig mye kamera for pengene. Det har plenty av justeringsmuligheter, læringsmuligheter og gir milevis bedre bilder i halvmørke enn det en hver telefon klarer. Særlig håndholdt og med bevegelige motiver (folk etc). Legg også merke til at Pentax kan bruke optikk som er opp mot 40 år gammel, helt uten adapter. Pentax var markedsleder på 70- og 80-tallet og har enorm tilgang på variert optikk. Siden Pentax har lav markedsandel nå er det overflod av gamle gode objektiver på bruktmarkedene. Mye god optikk kan fås veldig billig. Supert når man er på budsjett og ønsker å lære. Sjekk keh.com og pentaxforums.com for å se etter priser på objektiver og eventuelt handle.

PS. Husk minnekort. Mymemory.co.uk har gode og billige kort, samt billig frakt. For eksempel dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...