erlendr Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Nå er jeg på randen av å gi opp kortet..kjøpte det for ca. et halvt år siden, og det har fungert smertefritt frem til engang rundt jul. Da startet problemene. Maskinen rebootet etter å ha stått på i 1. min. fra kaldstart, og så fungerte den igjen. Så ble det verre og verre, den rebootet opptil 3-4 ganger før den ville fungere. Så en dag for ca 2-3 uker siden ville den ikke starte etter gjentatte reboots. Etter dette har jeg prøvd følgende: - Byttet strømforskyning (fra noname 300w til Enermax 350w) og nytt kabinett (Cheiftec Dragon bigtower). - Kjørt maskinen "bar", med bare harddisk koblet til - Skiftet grafikkort - Reset'et BIOS, flashet til siste final versjon - Gått over alle kabler - Nappet inn og ut RAM - Reinstallert Windows, til en fresh installasjon av XP. Problemet har nå endret seg noe, maskinen starter inn i Windows XP, men uavhengig av tidspunkt, hva jeg gjør eller hva jeg har av kort i maskinen, rebooter den på HELT uforutsigbare tidspunkter. Og når først ting fungerer, så er det ikke noe galt med noe. Jeg har også kjørt benchmarks i SiSoft Sandra og i 3dmark 2001 SE. Det fungerer fint. Half-Life fungerer også. Det er altså umulig å reprodusere feilen.. Etter å gjort alt dette, har jeg svært lyst til å bare kaste hele kortet, og å kjøpe ett nytt. Det blir vel vanskelig å få et byttet (hos Komplett), siden jeg ikke klarer å reprodusere feilen.. Noen som har noen forslag? Hardware (minus alt av expansionkort): Asus A7V-133 HK AMD Athlon 900mhz GlobalWin FOP68 vifte 758 MB SD-RAM (PC133) Enermax 350w strøm Chieftec Dragon bigtower kabinett Asus GeForce2 GTS Deluxe -Erlend [ Denne Melding var redigert av: xcess på 2002-02-22 12:36 ] Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Under XP så kan du jo slå av automatisk restart ved feil: Control panel > System > Advanced > Startup and recover > setup > Automatically restart. Tror jeg det var, sitter på jobb.. Da vil du få en feilmelding ihvertfall, kanskje du blir litt klokere da... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Ellers har du vel lastet ned alle "windows update", de siste 4in1, sjekket tempen på CPUen, etc... Lenke til kommentar
erlendr Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 har sjekket temp, oppdatert windows via Windows Update, og installert siste Via 4in1 drivere..Og feilmeldingssystemet til XP er håpløst i denne sammenhengen. Windows 2000 krasjet like mye (hadde dual boot XP og 2000, så formaterte jeg og la inn bare XP). Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Prøv å ta heisen til den øverste etasjen i den høyeste bygningen i byen din og hiv skjerkortet ut av et vindu. når det endelig har landa på asfalten kan du pelle det opp med et flatskrujern og teste det på nytt. denne metoden funker på alle kort man har i maskinen som man er sur på, eller du kan hive hele PC-en ut av vinduet vist du ikke vet hva slags kort som er feil med. Da blir alle fikset samtidig Men det funker ikke på skjermer siden de har slik knuselig gjennomsiktig ting foran, jeg tror det er glass de kaller det. Alt dette er på eget ansvar selfølgelig og man må være bra pissed off på PC-en for å gjøre det uten å angre på det etterpå Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Er redd det er noe med HK ditt, min fetter returnerte nettopp sitt A7V til komplett og fikk det byttet. Hadde hatt store problemer i halvannet års tid, også flere ganger inne for rep/sjekk hos Komplett. Endte tilslutt med nytt HK... Dette var et av de første versjonene av A7V. Lenke til kommentar
erlendr Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Hvilket rev. nr. var det på hans kort? sitter på jobb nå, men skal sjekke dette når jeg kommer hjem. Om det er det samme, så har jeg vel større sjanse for å få byttet det. Jeg gidder ikke bytte det i et annet A7V133 kort, da oppgraderer jeg heller til A7V266 hvis jeg kan gi ett mellomlegg og slenger inn en ny CPU og sånt.. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Husker ikke i farten hvilket rev. det var, selv om jeg har hatt hodet nedi den maskinen ørten timer :smile: Men med tanke på når det var kjøpt så ligger det nok rundt rev. 1.01-1.02, muligens 1.03. Han fikk tilslutt et helt nytt Abit KT7A Raid gratis, siste revisjon. Pluss ny HD gratis. Så det er håp... Lenke til kommentar
erlendr Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Jaja, får håpe at dette ikke tar alt for lang tid, jeg gidder ikke vente i ukesvis. Bor i Oslo, så det burde ikke ta alt for lang tid å få testet kortet, om jeg leverer det inn i Oslo-filialen. Noen som har noen erfaringer med det? Har holdt på med dette i 3 uker nå, begynner å bli lei! :smile: Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Tok ca. 2 uker med behandlingstid hos Komplett for min fetter sin PC, og det etter en del purring. Unnskyldningen var at det var mange PC-er inne etter jul. Jeg har også hatt en retur inne hos Komplett (kun en feilleveranse), og fikk da oppgitt av Komplett at normal saksbehandlingstid var ca. 9 dager. [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-02-22 13:26 ] Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hvis du har problem med via-chipsettet så er i alle fall ikke XP den rette medesinen. Jeg har opplevd lignende problem, og min erfaring er at det er driverene til Via som er skyld i problemet! Lenke til kommentar
erlendr Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Problemet var enda verre i Windows 2000, der rebootet maskinen rett før den kom til login-screenen. I XP kan jeg i alle fall bruke maskinen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå