Gå til innhold

Playstation 1 SCART kabel.

Anbefalte innlegg

Jeg har påtatt meg oppgaven å fikse en arbeids kollegas Playstation 1 SCART kabel; hun spurte meg siden jeg er den typen som fikser og lodder ting...!

Så jeg sa, 'greit nok, jeg skal ta en titt.'

Når jeg åpner selve SCART pluggen, er det ikke vanskelig å se hva som sannsyneligvis er problemet; det er en ledning som er løs.

Så skulle man jo tro at det bare er å lodde den tilbake der den satt. Men problemet er at jeg ikke kan finne noe punkt hvor det ser ut som den har vært loddet fast før, og metallbiten som sitter på enden av denne korte ledningen ser ikke ut til å ha vært loddet til noe heller.

Det er IKKE en av pinnene i selve kontakten, for alle sitter der fortsatt.

Har sjekket vanlig layout for SCART kontakter, og sammenlignet med en annen SCART kabel jeg har liggende, men de er ikke helt like.

Men det jeg fant ut var at denne gule(løse)ledningen er loddet til samme pin som en grå ledning, og den pin'en er pin 4, som er Audio Ground.

Så siden det er ground, eller jord, så tenkte jeg at den kanskje har vært festet til skjermen som går rundt hele SCART pluggen, men jeg kan ikke finne noe sted på den hvor det ser ut som den har vært festet.

Tok et bilde av SCART pluggen, så dere kan se hvordan det ser ut.

PS_scart_nor.jpg

Så jeg lurte på om noen enten vet, eller kunne gå til det bryderiet å åpne sin PS1 SCART plugg og sjekke for meg?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett overfor ordet "solder side" på bildet, kjil ledningen mellom metalrammen og plastenhet (jording til metalllrammen) Du kan og lodde ledningen fast på innsiden (der hvor metallskjermen møtest / nederst)

men dette er sansynligt ikke nødvendigt da trykket fra den ytre grå plast hetta holdere det hele på plass.

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...