Leo21 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Heisann. Jeg har en iPhone 5s, som jeg er veldig godt fornøyd med, men i det siste så har merket litt problemer med den, og det gjelder mobildata-nettverket. Jeg slår på LTE(4g), men når jeg skal inn på nettet, så får jeg følgende beskjed:"Kunne ikke koble til tjeneren/safari kan ikke koble til fordi den mangler internett-tilkobling". Hvordan kan det stå slik når jeg ser med mine egne øyne at 4g er slått på? Pleier også å stå: Aktivering kreves. Noen som har samme problem, eller evt vet hvordan dette plagsomme problemet kan fikses? Endret 1. april 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Bare for at 4G står på, så betyr ikke det at Simkortet ditt kommer i kontakt med internett. Du må ha riktig apn også. I instillinger under Mobilnett og Mobildatanettverk. Har du Telenor og det står apn for Netcom der vil du ikke få kontakt. Dette gjelder for alle typer telefoner. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 1. april 2015 Forfatter Del Skrevet 1. april 2015 Bare for at 4G står på, så betyr ikke det at Simkortet ditt kommer i kontakt med internett. Du må ha riktig apn også. I instillinger under Mobilnett og Mobildatanettverk. Har du Telenor og det står apn for Netcom der vil du ikke få kontakt. Dette gjelder for alle typer telefoner. Står internett.tele2.no, og jeg har Tele 2 som min levereandør? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) His du bruker Tele2 må du ha ROAMING påslått. Endret 2. april 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Har slått på roaming og, men funker ikke. Mistenker at det har noe å gjøre med at det står "aktivering kreves" alltid når jeg slår på telefonen min? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Hva om du kobler den til iTunes på datamaskinen din da? Da burde aktiveringen gå av seg selv. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Hva om du kobler den til iTunes på datamaskinen din da? Da burde aktiveringen gå av seg selv. Nope, samme svaret, samme greia. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Har du mulighet til å ta noen skjermbilder av hva slags meldinger du får opp på skjermen? Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Har du mulighet til å ta noen skjermbilder av hva slags meldinger du får opp på skjermen? Ja, får opp dette bildet: http://gyazo.com/d781ba87c70b89d19006f510e83fe596 og dette når jeg skal til å søke på en side på nettet med 4g slått på: http://gyazo.com/12b94790b6f761dcfa283bae9d723e0d Endret 2. april 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Er dette et simkort du har brukt før så du vet at det virker? Det første bildet kan jo tyde på at telefonen ikke er aktivert ordentlig. Skulle tro at dersom du koblet telefonen til iTunes så ville du få muligheten til å gjøre akkurat det. Hva om du slår av 4G og bare bruker mobildata. kan det tenkes at du rett og slett ikke har 4G dekning der du bor? Her jeg bor har jeg veldig dårlig 4G dekning, så jeg får bedre hastighet på min Note 3 dersom jeg slår av 4G og bruker 3G istedet. Edit: Har du installert en IOS Beta versjon? Det kan da være at den har utgått og du må installere en oppdatering eller gjenopprette telefonen. Endret 2. april 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Er dette et simkort du har brukt før så du vet at det virker? Det første bildet kan jo tyde på at telefonen ikke er aktivert ordentlig. Skulle tro at dersom du koblet telefonen til iTunes så ville du få muligheten til å gjøre akkurat det. Hva om du slår av 4G og bare bruker mobildata. kan det tenkes at du rett og slett ikke har 4G dekning der du bor? Her jeg bor har jeg veldig dårlig 4G dekning, så jeg får bedre hastighet på min Note 3 dersom jeg slår av 4G og bruker 3G istedet. Edit: Har du installert en IOS Beta versjon? Det kan da være at den har utgått og du må installere en oppdatering eller gjenopprette telefonen. Takker. Mener du om jeg har lastet ned den siste oppdateringen til iPhone? Nei, men det er fordi jeg ikke har nok plass på telefonen. Burde jeg gjøre det? Og hvordan kan jeg bare slå av 4g uten å slå av hele mobildataen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Vet du om det er en uferdig versjon av IOS på den? Er dette en telefon du har hatt lenge og kjøpt ny i butikk? Hvis du ikke har lagt inn en beta versjon er det ikke det som er feilen. Tenkte kanskje om du har kjøpt brukt og forrige eier har lagt inn en beta. For å slå av 4G må du gå inn på Instillinger - Mobilnettverk - og så kommer det litt an på hvilken versjon du har av IOS og iPhone og til og med hvilken operatør du har, hvordan det ser ut der. Men det skal muligens være en knapp der det står -Aktiver LTE- eller -Aktiver 4G- Trykk på den slik at den er av. Over der skal du kunne se om mobildata er slått på eller ikke. Det skal selvfølgelig være på. Ikke lett dette her. Har ikke min iPhone her akkurat nå, så jeg husker ikke helt åssen det gjøres. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Vet du om det er en uferdig versjon av IOS på den? Er dette en telefon du har hatt lenge og kjøpt ny i butikk? Hvis du ikke har lagt inn en beta versjon er det ikke det som er feilen. Tenkte kanskje om du har kjøpt brukt og forrige eier har lagt inn en beta. For å slå av 4G må du gå inn på Instillinger - Mobilnettverk - og så kommer det litt an på hvilken versjon du har av IOS og iPhone og til og med hvilken operatør du har, hvordan det ser ut der. Men det skal muligens være en knapp der det står -Aktiver LTE- eller -Aktiver 4G- Trykk på den slik at den er av. Over der skal du kunne se om mobildata er slått på eller ikke. Det skal selvfølgelig være på. Ikke lett dette her. Har ikke min iPhone her akkurat nå, så jeg husker ikke helt åssen det gjøres. Iphonen min er et par år gammel, og ble kjøpt splitter ny hos Lefdal/Elkjøp. Men det står at det finnes en oppdatering på telefonen, iOS 8.2, og den trenger 944 mb. Og der slo jeg også av 4g, så det kom opp 3g, men neida funker ikke, og får opp samme beskjed. Endret 2. april 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Da er jeg tom for ideer dessverre. Oppdateringen fra 8.1.3 til 8.2 gjorde batteriet mitt dårligere, så den har jeg droppet. Men det kan tenkes at det vil hjelpe på dette problemet ditt. Kan rett og slett tenkes at en eller annen app har rota til oppsettet ditt så det ikke virker. Husk at du kan også laste ned oppdateringen i iTunes og oppdatere derfra. Da slipper du å ha så mye ledig plass på telefonen for å få det til. Men husk å ta backup av telefonen i iTunes i tilfelle noe går galt og du må gjenopprette. Det skjer meg oftere enn jeg foretrekker. Det er mitt største problem med iPhone og IOS. Lykke til! Endret 2. april 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Da er jeg tom for ideer dessverre. Oppdateringen fra 8.1.3 til 8.2 gjorde batteriet mitt dårligere, så den har jeg droppet. Men det kan tenkes at det vil hjelpe på dette problemet ditt. Kan rett og slett tenkes at en eller annen app har rota til oppsettet ditt så det ikke virker. Husk at du kan også laste ned oppdateringen i iTunes og oppdatere derfra. Da slipper du å ha så mye ledig plass på telefonen for å få det til. Men husk å ta backup av telefonen i iTunes i tilfelle noe går galt og du må gjenopprette. Det skjer meg oftere enn jeg foretrekker. Det er mitt største problem med iPhone og IOS. Lykke til! Man må vel også ha en del plass på telefonen for å laste ned oppdateringa fra iTunes og? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Noe må du ha, men du har vel 16 GB minst, så du kan sikkert slette noen ikke-essensielle filer for oppdateringens skyld, og så legge dem inn igjen etterpå? Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Noe må du ha, men du har vel 16 GB minst, så du kan sikkert slette noen ikke-essensielle filer for oppdateringens skyld, og så legge dem inn igjen etterpå? Vurderer å bare sende telefonen til reprasjonen der, så får man se hva som skjer videre. Hvilken telefon har du forresten? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg bytter mellom en iPhone 6, en Lumia 1520 og en Galaxy Note 3. Idag har jeg med meg Note 3. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. april 2015 Forfatter Del Skrevet 2. april 2015 Jeg bytter mellom en iPhone 6, en Lumia 1520 og en Galaxy Note 3. Idag har jeg med meg Note 3. Bytter mellom haha? Hvorfor gjør du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå