Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Bil - Hva Bør jeg velge ?


insider

Anbefalte innlegg

Baah.....Sierra er noe av det styggeste på fire hjul.....Ford i det hele tatt blir litt vel hårete.

helt enig

jeg har før i denne posten sakt at jeg ikke skal ha noe ford eller open

serlig ikke sirra samme som det er Cosworth :mad:

 

eneste Cosworth'en som går ann er eskort cosworth

 

men takk for mange linker og slikt :)

good joob :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel få tak i en calibra? Hvis du finner en med firehjulstrekk og turbo så har du grombilen, men sikekrt mange av de rom er rævkjørt. Rustproblemer kan vel løses hvis du finner en rustfri og gir den tectylbehandlig?

Girkassen på de bilene er vist dårlig.

[OT] Det er ikke girkassene som er dårlige, men fordelingskassene på calibra 4x4 har en tendens til å ryke. Harde starter, slitte dekk bak og bra foran, slike ting lager varmgang i fordelingskassa og den ryker. [/OT]

Lenke til kommentar

eg veit ikkje om sider med import kalre bilar eg ser alltid på mobile.de finn bilen eg skal ha der eller lokale aviser i berlin og hamburg. får dei billigast i dei to byene. importkalkulator finn du på bilmegleren.no ein plas og å toll.no under privat og import ein plass. kan du tysk so fikser du lett. finst folk so importerer biler på bestilling for ca 12000kr pluss dei utgitene dei får på turen. får eg solgt bilen min skal eg kjøpe ny i tyskland. sparer virkele masse(eller tjener spørst korleis du ser på det) :D

Lenke til kommentar

Det er vel bare det at "Sierra-Granada-Scorpio" har satt litt arr i sjelen på meg....

Er en granada som er RÅ! og det er Magnor Mydland sin.. med BOSS 700 motor :nice: den drar godt ja! sett den på street legal her på forus/sandes noen ganger, fy fan for en bil!

Endret av C0bra
Lenke til kommentar
jeg har før i denne posten sakt at jeg ikke skal ha noe ford eller open

serlig ikke sirra samme som det er Cosworth :mad:

 

eneste Cosworth'en som går ann er eskort cosworth

 

men takk for mange linker og slikt :)

good joob :yes:

Tja. Eneste Cosworth som er verdt å ha er Ford Focus Cosworth. *grin*

 

Ryktene skal ha det til at den dukker opp i 2005-2006, for de har allerede stanset produksjonen av Ford Focus RS etter noe over 4500 biler.

 

Kunne faktisk tenkt meg en Ford Focus RS. Skikkelig tøff og satt sammen av kvalitets komponenter som Garrett Technologies turbo, Sparco stoler, Brembo bremser, Sachs Racing dempere og felger fra O.Z Racing for å nevne noe.

Eneste bakdelen er prislappen på 400.000 kr. :roll:

Lenke til kommentar

Focus RS er noe av det råeste man kan betale 450 lapper for i dag. Det eneste som er litt trist med den er at til tross for at alle andre forder har alublokka som er trimmernes favoritt, har RS-en fått støpejernsblokka. Men men... det er sikkert en grunn. Den hadde i prototyputgaven 304 Hkr og har i gjentatte tester vist at det er kun motoreffekten som er moderat på den bilen, i motsetning til Golf R32 som bygget som en 1,4 liter på anabole stereoider. Må forresten legge til at Focus har et så velbygget chassis at den i standardutgave er omtrent like torsjonsstiv som en WRC-utgave. Siden Ford etter sigende skal ha tatt opp forbindelsen med Cosworth igjen blir det spennende om de kan lage en fortsettelse på det eventyret. Det er vel liten tvil om at det betyr en del for imaget. Det er trist å høre at de kan komme til å droppe rally-WM neste år dersom det blir lagt opp fler løp. På sammenlikningene viste Focusen seg å være den overlegent raskeste bilen. Synd Petter Solberg ikke kjører den da :-)

Lenke til kommentar

kan jo ikke gjøre annet enn å anbefale:

- BMW 316 E36 Compact 97model

- AUDI A3 1,8 96 model

 

To biler jeg er glad i. Hadde en A3, som nevt over, men nå er jeg den lykkelige eier av en 316.

Fart er ikke alt. Bilen skal være pen å se på..men det hadde jo ikke skada med en s3 isteden for a3.. :p

Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart er at ingen har reagert på at poden skal forsikre den på faren sin og hjelpe ham (far) med å bygge opp en bonus på sikt. Denne bonusen må han se langt etter når han passerer 25 og skifter forsikring for det da blir billigere (noe som er en følge av at man har kjørt i noen år og er en tryggere mer moden sjåfør). Selvfølgelig kan han alltid forsikre bilene sine hos far, men hvor kult er det når man nærmer seg 40 og begynner å få måne... *grin*

 

Insider:

Hvorfor ikke kjøre litt daffere biler i noen år, feks en standard civic. De er billige og forsikre og er å se på som en investering til den dagen du kjøper deg en "muskelbil" som koster minimum 25-30k å forsikre (uten bonus) pr år. Har du 70% bonus på en sånn forsikring skal det ikke mye hjernetrim til for å se at det lønner seg å tegne forsikring fra og med dag 1 på seg selv på biler som civicen.. Bare vær varsom med hvilket forsikringselskap du velger..

 

For ca 5 år siden så avviklet forsikringselskapene praksisen med å overføre bonus til andre.... (jeg rakk å overføre 40% og har i dag topp bonus, men kjører en "daff" japaner og betaler svææært lite i forsikring)

Lenke til kommentar
Det jeg synes er rart er at ingen har reagert på at poden skal forsikre den på faren sin og hjelpe ham (far) med å bygge opp en bonus på sikt. Denne bonusen må han se langt etter når han passerer 25 og skifter forsikring for det da blir billigere (noe som er en følge av at man har kjørt i noen år og er en tryggere mer moden sjåfør). Selvfølgelig kan han alltid forsikre bilene sine hos far, men hvor kult er det når man nærmer seg 40 og begynner å få måne... *grin*

 

Insider:

Hvorfor ikke kjøre litt daffere biler i noen år, feks en standard civic. De er billige og forsikre og er å se på som en investering til den dagen du kjøper deg en "muskelbil" som koster minimum 25-30k å forsikre (uten bonus) pr år. Har du 70% bonus på en sånn forsikring skal det ikke mye hjernetrim til for å se at det lønner seg å tegne forsikring fra og med dag 1 på seg selv på biler som civicen.. Bare vær varsom med hvilket forsikringselskap du velger..

 

For ca 5 år siden så avviklet forsikringselskapene praksisen med å overføre bonus til andre.... (jeg rakk å overføre 40% og har i dag topp bonus, men kjører en "daff" japaner og betaler svææært lite i forsikring)

ok, takk for tipstet

Lenke til kommentar

Kjøp en Honda Prelude eller VW Vento... solgte min 96-modell Vento som var senket, stylet, trimmet og med grønne neon-lys under i sommer... savner bilen, men innså vel at jeg begynner å bli for gammel for å kjøre rundt i en sånn bil (31 år)...

 

Kompisen min har en Prelude som stilte i samme klasse som Vento'n - men Vento'n knuste Prelude'n på E6 mot Gardermoen...

 

VW Vento kan styles og mekkes som en Golf - samme "innmat", bare med en sexy rumpe...

Lenke til kommentar
Kjøp en Honda Prelude eller VW Vento... solgte min 96-modell Vento som var senket, stylet, trimmet og med grønne neon-lys under i sommer... savner bilen, men innså vel at jeg begynner å bli for gammel for å kjøre rundt i en sånn bil (31 år)...

 

Kompisen min har en Prelude som stilte i samme klasse som Vento'n - men Vento'n knuste Prelude'n på E6 mot Gardermoen...

 

VW Vento kan styles og mekkes som en Golf - samme "innmat", bare med en sexy rumpe...

ja veto er en fin bil

 

men har mer lyst på en corrado hvis jeg skal kjøpe VW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...