Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Bil - Hva Bør jeg velge ?


insider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ford sierra crosswort (<skrivefeil)

 

finner nok en slik tli 100k men personligt hadde jeg kjøpt en 240 til førstebil

som jeg har sakt tideligere så skal jeg ikke ha en gammel ford og ikke minst en sirerra - hard kjørt *hark*

 

Og det jeg skal kjøpe meg nå er IKKE min første bil ( som jeg har sakt tideligere og står i første port - har en vecra nå )

Lenke til kommentar
ja, valget som det er nå står mellom

audi s2 /a3 /a4

golf III / IV (men maaange har det)

Nissan 200SX S13

 

 

Må bare si at du må være litt forsiktig ved kjøp av en S13. Ta den til en NAF-stasjon og få dem til å sjekke turboen. Kjøper du en bil som har en bra turbo så er det første du bør kjøpe til den en dumpventil (eller pop-off). Det øker levetiden på turboen en god del og samtidig gir deg den deilig "wooo-tishhh.."-lyden ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg unna S4 så lenge du eller din far/onkel/osv.. ikke jobber som VAG mekaniker for delene til S4 er DYRE og du KOMMER til å skru en del på den (en kompis av meg har en S4 Avant varebil) og forsikringen på denne bilen er dyr. Ikke missforstå meg, S4 er min "realistiske drømme bil" som jeg skal kjøpe med når jeg blir 25 *grin*

 

Jeg ville også holdt meg unna Golf 3 VR6 for disse koster mer å forsikre enn de gjør å kjøpe og Golf 3 er en litt for vanlig bil.

 

Corrado er som regel grisekjørt og G-laderen har en lei tendes å ryke. Men hvis du finner et eksemplar som nettop har skiftet G-lader så er dette en konge bil. En kompis av meg har en slik. Den er VANVITTIG gøy og kjøre, den ligger limt fast til veien og den går bra.

 

Audi A6 Avant varebil med 1.9Tdi burde være innenfor ditt budsjett og personlig er jeg svak for Audi stv :love: Det er ikke så "veldig mye" spark i 1.9Tdi men mer et jevnt drag og på mellomregistrert drar den like godt som en 1.8T. En kompis av meg har en 97 Audi A4 1.9Tdi og jeg syns det er en fin "glide" bil *grin* Den bruker lite drivstoff og er helt kurrant og kjøre.

 

Hvis du har lyst og skille deg ut kan du lete etter en 92-93 Honda Civic VTi. Det er en 1.6L Vtec motor som har NICE lyd når du får litt turtal og den går godt siden den har ca 150-160hk og med litt lett tuning som luftfilter og chip så blir den ganske bra. Japse biler er det lett og få tak i styling til. Honda Civic V.TEK 125HK Personbil Sjekk denne!

 

92-93 Honda Prelude 2.0L 16V er jo et alternativ som bør være tilgjengelig for rundt 100k.

 

Mazda 323 4x4 GTR Turbo kan du få til 100k men det anbefaler jeg deg ikke. Disse er som regel grisekjørt. For å få et brukbart ekemplar bør du betale 120k.

 

92-93 BMW 320i tror jeg du kan få for rundt 100k. Jeg har ikke så mye erfaring med denne bilen. Vet ikke om gjengangs feil på disse bilene.. Men en ting er sikkert, 150hk og bakhjulsdrift er skøy på vinter føre :lol:

 

Edit: Masse tyrleif

Lenke til kommentar
Hvis du har lyst og skille deg ut kan du lete etter en 92-93 Honda Civic VTi. Det er en 1.6L Vtec motor som har NICE lyd når du får litt turtal og den går godt siden den har ca 150-160hk og med litt lett tuning som luftfilter og chip så blir den ganske bra. Japse biler er det lett og få tak i styling til.

Ja. Helt enig. Honda Civic kan bli rimelig tøff. *grin*

Her har du noen fra Motorbørsen;

 

Honda Civic 1.5i V-Tec '92

 

Honda Civic Coupe '95

 

Honda Civic Coupe '94

 

Honda Civic 1.5i V-Tec '96

92-93 Honda Prelude 2.0L 16V er jo et alternativ som bør være tilgjengelig for rundt 100k.

Jepp. Så nettopp tre på Motorbørsen til under 130.000 kr.

 

Honda Prelude 2.3L 4WS '92

 

Honda Prelude 2.3L 4WS '92

 

Honda Prelude 2.0L '94

Mazda 323 4x4 GTR Turbo kan du få til 100k men det anbefaler jeg deg ikke. Disse er som regel grisekjørt. For å få et brukbart ekemplar bør du betale 120k.

Enig her også. For en slik bil er de beste mellom 120-170.000 kr.

Lenke til kommentar

forsikring på golf vr6 er billigare enn på golf gti...hadde valgt ein crx vtec framfor golf

Renault R 5 GT Turbo er jo ein fin sak også 116hk på 800kg

brukt import! det er noko for alle so skal ha bil i den priskalssen. bruker du hundre so får du ein bil so er verdt opptil 150k her(tyskland)

 

sjekka nett ein a3 1.8 97 mod

får den i tyskland for ca 6000euro

50000 kroner for bil

58000 i avgifter ferdig registrert.

totalt 108k. norsk pris for samme bil som har gått dobbelt so langt 115-159k.

 

kan importere for deg, har gjor det før med to mini'er og ein bmw :) lett so F

 

*grin* *grin*

Lenke til kommentar
Hva med disse ? BMW 7 serie.

 

http://www.autodb.no/car/requestframe.php3...&template=t-rex (trykk på bildet for flere bilder.. se spess på det bildet bakfra)

 

V12, 300 hk +++

 

http://www.autodb.no/car/requestframe.php3...&template=t-rex

4.5 liter. Feil farge.

 

Naf test er smart. Lykke til videre!

Den svarte BMW'en er det ikke betalt importavgift på enda og blir derfor veldig dyr.

 

Skjønner ikke hvorfor du sier feil farge på den andre?

Champagne farga biler er da ikke stygt? :roll:

Bakdele med denne BMW'en er at den er solgt. ;)

Cappo! : Jeg tenkte ikke spesielt på at han skulle kjøpe akuratt de bilene! Det var på en måte "demonstasjons bilder" av bilene. '

 

Champangefarge.... tja..... jo'a... hehe.. Merka etterpå at den 750'en ikke var fortollet. Det var jo synd.

 

Bmw er jo go'biler. En kompis av meg har en strøken '84 M3 med 350 hk. Med 50/50 fordeling og greier. Argeste bilen jeg har kjørt til dags dato, ikke på grunn av kraften, og ihvertfall ikke på grunn av komfort! Den er jo bare så konge å kjøre.. Er enig med proffen på autofil om den bilen!

Lenke til kommentar
forsikring på golf vr6 er billigare enn på golf gti...hadde valgt ein crx vtec framfor golf

Renault R 5 GT Turbo er jo ein fin sak også 116hk på 800kg

brukt import! det er noko for alle so skal ha bil i den priskalssen. bruker du hundre so får du ein bil so er verdt opptil 150k her(tyskland)

 

sjekka nett ein a3 1.8 97 mod

får den i tyskland for ca 6000euro

50000 kroner for bil

58000 i avgifter ferdig registrert.

totalt 108k. norsk pris for samme bil som har gått dobbelt so langt 115-159k.

 

kan importere for deg, har gjor det før med to mini'er og ein bmw :) lett so F

 

*grin*  *grin*

har du en side som man kan se importklare biler ? *lure*

 

utenom autodb finn.no og motorborsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...