Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Bil - Hva Bør jeg velge ?


insider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du ha en sjeldenhet innpakket i noe helt vanlig så sjekk ut denne.. Det er en 88 corolla med en spesialimportert motor fra japan 20 ventiler (4 syl, 5v pr sylinder) på 170 Hk importert fra japan... Tro meg.. den motoren er en legende.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=349380

 

En 88 corolla veier vel noe mellom 900-1000 kilo.. det flytter på seg. Kjøper du den og fullfører verket så har du min beundring.. Det ser heller ikke ut i fra bildene at han har ettermontert noe turbo heller (noe som er fullt mulig, jeg har masse linker til slikt).

Lenke til kommentar

Han har 100000 - 45000 = 55000 å importere deler for.

 

Tror ikke det er så mye styr med deler.. mye kan du få fra statene, annet fra kontinentet. Det som er forskjellen på den 20v utgaven og den mer "vanlige" 16v utgaven ligger stort sett i toppen. Dessuten er toyota norge svært hjelpsomme.

 

Men mitt forslag passer nok bedre for en sann toyota entusiast.. ;)

Endret av hart
Lenke til kommentar

Hva med å gå for en bil som er litt større og ikke minst 4x4. Skal selge en Audi 100 S4 92mod Quattro. Er VELDIG fin. Nesten hel-lakkert nylig. 110% garantert rustfri! 17"Sommerfelger og nye vinterdekk. Er i din prisklasse.

230hk orginalt, + chip + eff.anlegg.

 

Ps. Starter opp webshop med hjemmekino utstyr, og styling til biler på nyåret. Ta en tur innom da vel. www.soundstyling.no

Prisene ligger garantert lavere enn konkurrentene. Merken vi levere er Raid HP, Cobra-suspension, ABT Sportsline, HALO Tennplugger

Endret av wucs
Lenke til kommentar

Og så tar de seg bedre fram på vinterføre, det er jo logisk med motoren rett over drivhjulene. På tørr asfalt får man dytta bakenden ned pga akselerasjonen, men på vinteren får man ikke det. OG så slipper man å få sleng med bakenden så lett. Mamma ville aldri kjøpt bil med bakhjulstrekk, ikke pappa heller tror jeg. iallefall ikke som familiebil. Da prioriteres framkommelighet. Dessuten driver han ikek å leker seg med bilen. Det er det egentlig få som gjør.

Lenke til kommentar
Mamma ville aldri kjøpt bil med bakhjulstrekk, ikke pappa heller tror jeg. iallefall ikke som familiebil. Da prioriteres framkommelighet. Dessuten driver han ikek å leker seg med bilen. Det er det egentlig få som gjør.

Tja, nå er jo dagens biler med bakhjulstrekk utsyrt med antispinn og den slags. Har kjørt de nyere BMW'ene med systemet på og de oppfører seg veldig sivilisert. Slår man av antispinnen derimot så blir det brått mye mer moro:)

Lenke til kommentar
Og så tar de seg bedre fram på vinterføre, det er jo logisk med motoren rett over drivhjulene. På tørr asfalt får man dytta bakenden ned pga akselerasjonen, men på vinteren får man ikke det. OG så slipper man å få sleng med bakenden så lett. Mamma ville aldri kjøpt bil med bakhjulstrekk, ikke pappa heller tror jeg. iallefall ikke som familiebil. Da prioriteres framkommelighet. Dessuten driver han ikek å leker seg med bilen. Det er det egentlig få som gjør.

Er ikke helt enig med deg.. Det er mange som leker seg med bilen sin.. jeg gjorde det selv da jeg var fersk sjåfør for ca 9 år siden.. Hadde en billig bil (baktrekker) og koste og lekte meg på alskens parkeringsplasser om vinteren (i den landsdelen som faktisk har snø gjennom hele vinteren).. Dette gjorde at jeg lærte meg hva som skjer i forskjellige situasjoner og har reddet meg fra mange hendelser som oppstår i trafikken når føret ikke er "tørt-og-trygt", fordi jeg faktisk vet automatisk hva jeg skal gjøre.. Dette er ting som jeg vil anbefale alle ferske sjåfører å gjøre.. helst ikke med lånt bil da (sliter no jæ**** på bilen), men på den første bilen som gjerne er billig (og langt fra trafikksikker).... Ut å sladd.. brems.. rygg fort og piruetter.. gjør trix! :D , men gjør det trygt og vekk fra folk og trafikk.

 

Etter den første billige bilen min har jeg hatt både baktrekkere og fortrekkere og selv om jeg savner baktrekkerens sjarme på vinterføre så føler jeg meg tryggere i en fortrekker. Husk nå på at dekk er utrolig viktig. På sommerstid så går det litt ut på det samme (fwd vs rwd) så lenge man er en normal bilist.

Lenke til kommentar
Tja, nå er jo dagens biler med bakhjulstrekk utsyrt med antispinn og den slags. Har kjørt de nyere BMW'ene med systemet på og de oppfører seg veldig sivilisert. Slår man av antispinnen derimot så blir det brått mye mer moro:)

Jada, dagens biler har mye elktronikk, men framkommeligheten er fortsatt ikke helt som forhjulstrekk, fysiske lover sørger for det (med mindre du tar motoren bak da). De fleste leker med bieln når de har fått lappen, men det er ikke de som nettopp har fått lappen som kjøper nye biler. Og det finnes ingen grunn for en som ike leker seg med bilen å ha bakhjulstrekk. Jeg selv derimot skulle gjerne hatt en bil med det.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt en litt eldre Fin bil enn en ny Støgg japse bil

 

Bmw 635csi 286 gamper)(forsikring på fattern sa du jo :)

 

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4086...693&pos=1&rub=2

 

eventuelt en http://www.finn.no/finn/car/object?id=4069...782&pos=2&rub=2

 

 

 

 

Nå tok jeg jo to Dyre forslag, men du får den lang billigere!

 

 

Lykke til

Endret av chil
Lenke til kommentar
Tja, nå er jo dagens biler med bakhjulstrekk utsyrt med antispinn og den slags. Har kjørt de nyere BMW'ene med systemet på og de oppfører seg veldig sivilisert. Slår man av antispinnen derimot så blir det brått mye mer moro:)

Jada, dagens biler har mye elktronikk, men framkommeligheten er fortsatt ikke helt som forhjulstrekk, fysiske lover sørger for det (med mindre du tar motoren bak da). De fleste leker med bieln når de har fått lappen, men det er ikke de som nettopp har fått lappen som kjøper nye biler. Og det finnes ingen grunn for en som ike leker seg med bilen å ha bakhjulstrekk. Jeg selv derimot skulle gjerne hatt en bil med det.

I teorien så skal det du sier stemme, men da jeg hadde glattkjøring så oppdaget vi at BMW 3-serie bilene klarte seg bedre enn VW Passatene på glattisen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en Ford Scorpio 1997 modell som det er bakhjulstrekk på og den merker jeg ingenting forskjell fra en Peugeot 406 1997 modell som er forhjulstrekk som jeg kjørte før. Har ikke hatt noen problemer med bakker som andre klarer helt fint.

 

Nå er jo bilen veldig tung i utgangspunktet og har jo en del brannslokningsapparater (når jeg jobber) baki stortsett som skal visstnok hjelpe på. (Har ikke noe merket noe problem når jeg har bilen fri for apparater heller). Vet jo at det er noen som har bakhjulstrekk som legger en sandsekk baki for å få mer vekt på bakhjula.

 

Det er vel ingen som betaler 165.000 for denne bilen

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4086...693&pos=1&rub=2

Greit at den har litt HK, men hva mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...